Πως το Genshin Impact άλλαξε για πάντα τα Free to Play παιχνίδια

Αν και μοιάζει πολύ με το Breath of the Wild, η σύγκριση μένει μόνο στο οπτικό κομμάτι.

Όταν κάποιος είδες το Genshin Impact στην αρχή της χρονιάς, απευθείας είδε και τις ομοιότητες με το Zelda: Breath of the Wild. Ένα χρόνο αργότερα, όποιος βλέπει μόνο αυτό, μάλλον είναι τυφλός. Αν δεν σας αρκεί η πρότασή μου, τότε καλό θα ήταν να μάθετε ότι το Genhsin Impact είναι το πιο επιτυχημένο release Κινέζικου παιχνιδιού που έγινε ποτέ και έχει καταφέρει να έχει έσοδα, 100 εκατομμυρίων, στο πρώτο δεκαπενθήμερο κυκλοφορίας του σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η MiHoYo δεν είναι άγνωστη στο κοινό των free-to-play mobile games, με το προηγούμενο παιχνίδι της το Honkai Impact 3rd να είναι ένα ακόμα επιτυχημένο action-focused game με πανέμορφα γραφικά για mobile συσκευές. Σαφώς και ο όρος Free βέβαια, έχει μία διαφορετική έννοια, καθώς τα έξοδα ενός τόσο High Budget τίτλου τελικά βγαίνουν από τις in game online αγορές. Το γνωστό, πλέον, σύστημα gacha. Ένα σύστημα που είναι πολύ διαδεδομένο στις χώρες της ανατολής, με την ίδια την Nintendo να το χρησιμοποιεί σε τίτλους όπως το Fire Emblem: Heroes. Όμως, αυτό που άλλαξε με το Genshin Impact είναι ότι αντί το συγκεκριμένο σύστημα να χρησιμοποιείται σε οικονομικούς mobile τίτλους, πλέον χρησιμοποιείται για ένα πλήρως AAA open world jRPG, το οποίο είναι ταυτόχρονα σε PC, PS4, κινητά και σύντομα σε Nintendo Switch.

Για να καταλάβετε το μέγεθος παραγωγής του παιχνιδιού, το ποσό που έχει γίνει γνωστό μόνο για το developement του είναι λίγο παραπάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια. Σε σύγκριση δηλαδή με πολύ γνωστά παιχνίδια, το The Last of Us part II κόστισε 100 εκατομμύρια, το The Witcher 3 κόστισε 81 εκατομμύρια, ενώ το Zelda: Breath of the Wild, “μόλις” 20 εκατομμύρια δολάρια.

Τι είναι το Genshin Impact

Αν και πολλοί γνωρίζετε ήδη, το Genshin Impact είναι ένα open-world character action game στο οποίο παίζεται τον/την “the traveller” που στάλθηκε στο κόσμο της Teyvat, μετά από μία μάχη με ένα μυστηριώδη θεό. Βοηθός σας σε όλο το ταξίδι είναι η Paimon,. Λίγο αργότερα γνωρίζετε και άλλους χαρακτήρες και κάπως έτσι ξεκινάτε στον κόσμο του πιο μεγάλου gacha game.

Αν και ο πρόλογος με την εισαγωγή δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, σύντομα αποκτάτε πολλούς ακόμα χαρακτήρες κάνοντας ένα πλήρες party. Το σημαντικότερο κομμάτι του Genshin όμως, είναι η εξερεύνηση. Μπορείτε να κάνετε glide, να σκαρφαλώσετε, να κόψετε βράχους και κλαδιά και να κολυμπήσετε και να πάτε όπου θέλετε. Παρόλο που το συγκεκριμένο σημείο μοιάζει αρκετά με το Zelda: Breath of the Wild, οι δυνατότητες που δίνει μοιάζουν περισσότερες. Αν βέβαια έχει παίξει το “πρωτότυπο” καταλαβαίνεις απευθείας την διαφορά στο “Impact” της κάθε σου κίνησης στο ένα και στο άλλο.

Όμως, αν το BOTW βασίζεται στο Exploration για να βρεις τα Shrines και έτσι να εμπλουτίσεις τη συλλογή σου, το Genshin Impact χρησιμοποιεί κάθε γωνία του κόσμου του για να σε ανταμείψει. Και οι ανταμοιβές σε ένα gacha game, είναι όντως πολύ σημαντικές. Μπορεί να σου γλυτώσουν χρόνο, αλλά σημαντικότερο… χρήμα. Επίσης, αυτό που διαφοροποιεί πλήρως το Genshin από το BOTW είναι η χρήση των elements, των Character Combos και τέλος, η ξεχωριστές δυνάμεις κάθε χαρακτήρα σας που αλλάζουν πλήρως τον τρόπο που κάνετε explore.

Οι χαρακτήρες

Οι χαρακτήρες σας λοιπόν αλλάζουν τον τρόπου που κινείστε και μάχεστε. Υπάρχουν οι πιο generic, αλλά υπάρχουν και πιο χρήσιμοι. H Barbara, μία τραγουδιάρα, που δουλεύει στο παλάτι και είναι ντυμένη κάπως πιο maid, μπορεί να κάνει heal, ενώ π.χ. ο Diluc μπορεί να παλέψει με το μεγάλο (πολύ μεγάλο) του σπαθί. Κάθε χαρακτήρας “έρχεται” πακέτο με συγκεκριμένο είδος όπλου και ορίζει τον τρόπο που μπορεί να συνδυαστεί στην ομάδα σας. Αν θέλετε να παίξετε από μακριά, θα χρησιμοποιήσετε π.χ. την Fischl, όταν θέλετε να διανύσετε μεγάλη απόσταση με πολλούς εχθρούς την Xiangling και όταν φτάσετε στο σημείο που πρέπει, να βάλετε τον Razor να στριφογυρίσει με το μεγάλο του σπαθί και να κόψει ότι έμεινε. Αν από την άλλη έχετε ελεύθερη την ειδική ικανότητα της πρώτης, μπορείτε να μεταμορφωθείτε σε κοράκι, να διανύσετε όλη την απόσταση κάνοντας damage και να σκάσετε στο κεντρικό σημείο των εχθρών, βάζοντας τον close combat char σας να κάνει τα υπόλοιπα.

Με αυτά τα δύο μικρά παραδείγματα (που χρησιμοποιώ εγώ) σας περιέγραψα 2 από τις δεκάδες τακτικές μάχης, που κάνουν το Genshin Impact ένα πολύ στιβαρό παιχνίδι και ένα cocktail χαρακτήρων και ικανοτήτων. Μετά από όλα αυτά, όποιος θεωρεί ακόμα αντιγραφή το Genshin από το Zelda και όχι ένα απλό κομμάτι έμπνευσης, μάλλον δεν έχει “κάνει τα μαθήματά του”. Προς το παρόν, πιο πολύ Dragon’s Dogma θυμίζει σε μένα παρά Zelda. Μάλιστα, αν εξαιρέσεις το animation στο σκαρφάλωμα και το glide, δε θα έλεγα ότι μοιάζουν κάπου αλλού.

Το gacha σύστημα

Όταν αρχίσετε να εκβαθύνετε λίγο στο παιχνίδι, θα μάθετε και τον μηχανισμό gacha. Στο 7ο Adventure Rank σας, παίρνετε δωρεάν κάποια Wish. Αυτά σας δίνουν την δυνατότητα να πάρετε κάποιες τυχαίες “κάρτες” που ξεκλειδώνουν όπλα ή χαρακτήρες. Οι καλύτερες κάρτες είναι αυτές με τα 5 αστέρια ενώ πιο συχνά θα σας έρχονται με 3 ή 4. Μάλιστα, αυτές τις “κάρτες” μπορείτε να τις ξεκλειδώσετε και με in game rewards, απλά αυτά μαζεύονται σιγά σιγά. Αυτά είναι τα φυσιολογικά για ένα gacha game.

Αυτό που δεν ξέρουν όμως οι περισσότεροι είναι ότι για να πάρεις έναν από τους καλύτερους 5άστερους χαρακτήρες, οι πιθανότητες είναι 0.6% (σύμφωνα με το επίσημο σαιτ του παιχνιδιού). Αν το συγκρίνεις μάλιστα με μικρότερα gacha games, είναι αρκετά μειωμένη σε σχέση με την τυπική 1% πιθανότητα του Fate/Grand Order π.χ. Βέβαια, αν ρίξετε 90 φορές χωρίς επιτυχία, θα πάρετε ένα 5άστερο όπλο ή αντικείμενο. Οπότε, όσοι θέλουν να ξοδέψουν χρήματα, καλό θα ήταν να το κάνουν με φειδώ.

Συμπέρασμα

Εκτός από το gacha σύστημα (το οποίο πάει και πολύ καλά για την εταιρεία) όμως, το Genshin Impact έχει αρκετά πράγματα να κάνετε, αν και πολλά μπορούν να βελτιωθούν. Μπορεί ο κόσμος να βοηθάει αυτούς που παίζουν συνεχώς και εξερευνούν, με διάφορα challenges, δυνατότερους εχθρούς, κρυφά σεντούκια και αντικείμενα, αλλά το online έχει πολλά θέματα. Το βασικότερο όλων; Δεν έχει κανένα νόημα. Και αυτό είναι λίγο παράξενο για ένα μόνιμα online game. Μπορεί να είναι νωρίς ακόμα, αλλά από νωρίς βλέπεις αρκετά πράγματα για τα free παιχνίδια. Γιατί αν πούμε ότι σε ένα μήνα έβγαλε τα “έξοδά του” τον επόμενο δεν πρέπει να δούμε και κάποιες βελτιώσεις, πριν μπει η νέα γενιά και πιθανότατα αφεθεί από μεγάλη μερίδα του δυτικού κοινού; Πάντως οι Κινέζοι δείχνουν έτοιμοι και οικονομικά αλλά και σε έμπνευση να κατακτήσουν και τον τομέα του gaming. To τι θα ακολουθήσει, θα το δούμε με τον καιρό.

Διαβάστε ακόμα για το Crash Bandicoot 4: It’s About Time πατώντας εδώ.

Χρήστος Καπάνταης

Commander Guts/ KaPandice / Bearded Guts Είμαι ο Χρήστος για όσους δεν με ξέρουν. Αγαπώ τα Games, την αρθρογραφία και έχω OCD. Είμαι μεγάλος θαυμαστής του καλού game design και λάτρης των καλών voice overs. Τέλος, έχω κόλλημα με τα νομικά όσων αφορά τα games. Παίζω από 4 χρονών και είμαι 32. Έχω δουλέψει σε διάφορα Ελληνικά gaming μεσα, και μέσω του Gamesenpai.gr βρήκα το ρόλο που μου ταιριάζει. Να αγαπάω αυτό που κάνω. Θα με βρείτε παντού και πάντα, ειδικά όμως στο facebook.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.