Συνέντευξη με τους δημιουργούς του Call of the Sea

Αποκλειστική συνέντευξη και με τον Έλληνα 3D Artist της εταιρείας.

Καλησπέρα σας. Στις αρχές Μαΐου έγινε το Event με την παρουσίαση των πρώτων τίτλων για το Xbox Series X. Όπως είχαμε γράψει τότε, παρουσιάστηκαν πολλά παιχνίδια, μεταξύ αυτών και το Assassin’s Creed Valhalla. Το αρχικό reaction για το Event δεν ήταν και το καλύτερο, όμως υπήρχε ένα παιχνίδι, το οποίο ξεχώρισε και εντυπωσίασε τους πάντες. Το όνομα αυτού Call of the Sea και η εταιρεία πίσω από την ανάπτυξη του, Out of the Blue Games.

Μέσα από την συνεργασία μας με την Raw Fury, που είναι ο Publisher του παιχνιδιού, καταφέραμε να έχουμε μια αποκλειστική συνέντευξη με τους δημιουργούς του Call of the Sea, αλλά και με τον Έλληνα 3D Artist. Η συνέντευξη που ακολουθεί, είναι χωρισμένη σε δύο μέρη. Στο πρώτο, μιλήσαμε με την Συνιδρυτή της Out of the Blue και Game Director του παιχνιδιού, Tatiana Delgado μέσω μηνυμάτων. Το δεύτερο μέρος, όπου μιλάμε με τον Θάνο, μπορείτε να το παρακολουθήσετε είτε σε βίντεο, είτε σε συνοπτική έγγραφη συνέντευξη.

Συνέντευξη μέρος 1ο

1. Καλημέρα σας. Πρώτα από όλα σας ευχαριστούμε που είστε μαζί μας και πολλά συγχαρητήρια για την δουλειά σας στο Call of the Sea.
Το event για το Xbox Series X δεν ήταν και τόσο εντυπωσιακό, αλλά το παιχνίδι σας ξεχώρισε. Πως το ζήσατε και τι σχόλια έχετε λάβει μέχρι τώρα;

Είμαστε πολύ χαρούμενοι που λάβαμε μέρος στο συγκεκριμένο event, καθώς είμαστε ένα πολύ μικρό studio. Αισθανόμαστε ότι η σκληρή δουλειά που έχουμε ρίξει για το παιχνίδι, ανταμείβεται. Επίσης, είμαστε ευγνώμονες για τα άπειρα θετικά σχόλια που έχουμε λάβει.

2. Πόσο καιρό δουλεύετε πάνω στο παιχνίδι σας, που είναι η βάση σας και πόσα μέλη έχει το studio σας;

Ξεκινήσαμε την παραγωγή του παιχνιδιού τον περασμένο Ιούλιο. Έδρα μας είναι η Μαδρίτη, αλλά όλοι εργαζόμαστε εξ αποστάσεως. Αυτό μας δίνει την δυνατότητα να προσλαμβάνουμε άτομα με ταλέντο από όλο τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή, εργαζόμαστε στο project μας 12 άτομα από Ισπανία, Αμερική και Ελλάδα.

3. Γιατί Out of the Blue για όνομα;

Όταν κυκλοφόρησε ένα παιχνίδι μας με την προηγούμενη εταιρεία μας, κάποιο άφησε ένα σχόλιο “who are these people, they came out of the blue!”. Τότε, όταν προσπαθούσαμε να βρούμε το όνομά μας, θυμηθήκαμε αυτή τη φράση και σκεφτήκαμε ότι θα ήταν πολύ ωραίο.

4. Το Call of the Sea είναι το πρώτο παιχνίδι της εταιρείας ή το πρώτο παιχνίδι που μοιάζει να έχει τόση πολύ εμπορικότητα;

Το Call of the Sea είναι το πρώτο παιχνίδι της Out of the Blue. Αλλά, οι περισσότεροι από εμάς, έχουμε δουλέψει στο παρελθόν μαζί σε άλλες εταιρείες. Οι περισσότεροι έχουν πολύ μεγάλη εμπειρία στο χώρο και έχουν αρκετά παιχνίδια στο portofolio τους.

5. Τι είναι το Call of the Sea;

Το Call of the Sea είναι ένα first person game, ένα αλλόκοσμο advenure που λαμβάνει χώρα στα 30s. Ένα story-driven game, που σας δίνει τον ρόλο της Norah, μιας γυναίκας που έχει διασχίσει τον ωκεανό, σε μια απεγνωσμένη αναζήτηση του άντρα της που χάθηκε κατά τη διάρκεια μιας εκστρατείας.

6. Ποια ήταν η ιδέα πίσω από το Call of the Sea;

Το Call of the Sea γεννήθηκε μέσα από την αγάπη μας για το adventure genre. Επίσης, είμαστε φανατικοί παίχτες table top rpgs και σκεφτήκαμε ότι θα ήταν ωραία να μεταφέραμε μία τέτοια περιπέτεια σε ένα video game.

Έχουμε πάρει μεγάλη έμπνευση από τον H.P Lovecraft, όμως το παιχνίδι μας δεν είναι horror, αλλά adventure. Δεν θα βρείτε jumpscares αλλά μυστήριο και μυστικά για να ανακαλύψετε. Άλλη μια μεγάλη έμπνευσή μας είναι οι περιπέτειες του Indiana Jones. Η γοητεία της ανακάλυψης παλαιών μυστικών και μυστηριωδών ερειπίων με άρωμα αποκρυφισμού, φαίνεται να ταιριάζει τέλεια σε αυτή την δεκαετία.

7. Το Call of the Sea είναι exclusive για Xbox Series X ή Cross Gen τίτλος; Το PS5 είναι στα πλάνα σας;

Το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει σε PC, Xbox One και Xbox Series X. Αυτά μπορούμε να πούμε για την ώρα.

8. Πότε θα το δούμε;

Στο τέλος του χρόνου.

9. Xbox Series X ή PS5; Η κονσόλες επόμενης γενιάς κάνουν “καλό άλμα” από την προηγούμενη και πόσο κοντά είναι η αρχιτεκτονική τους σε PC;

Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι και οι δύο είναι φανταστικές κονσόλες.

10. Ο Κορονοϊός Covid-19 επηρέασε την ανάπτυξη του παιχνιδιού;

Από την στιγμή που δουλεύουμε εξ’ αποστάσεως και ήμασταν τυχεροί που όλα ήταν έτοιμα, δεν υπήρχε και καμία αλλαγή στην ανάπτυξη. Όπως ανέφερα και πριν, πιστεύουμε ότι για τις μικρές εταιρείες σαν εμάς, είναι μεγάλο πλεονέκτημα που μπορούμε να προσλαμβάνουμε ταλέντο από οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη.

11. Μόλις το Call of the Sea είναι έτοιμο, θα πάτε διακοπές ή το επόμενο project περιμένει ήδη;

Πιθανότατα μας χρειάζονται καλές διακοπές. Αλλά από την άλλη, μπορεί να ξεκινήσουμε και το επόμενο project μας.

Out of the Blue
Tatiana Delgado και Manuel Fernandez, Co-Founders of Out of the Blue Games

Συνέντευξη μέρος 2ο

12. Καλησπέρα Θάνο. Μόλις μάθαμε ότι η ομάδα σας είχε μέλος από Ελλάδα, θέλαμε οπωσδήποτε να σας μιλήσουμε. Σε ευχαριστούμε λοιπόν που είσαι μαζί μας.
Πως αισθάνεσαι που είσαι μέλος ενός τόσο αναμενόμενου παιχνιδιού και ποιος ο ρόλος σου στην Out of the Blue Games.

Χαρά. Απόλυτη χαρά. Όχι μόνο για το πόσο καλή ήταν η αποδοχή, αλλά και επειδή έχω περάσει από πιο “διάσημες” εταιρείες στα 10 χρόνια που είμαι στο χώρο και η ομάδα που έχουμε σχηματίσει τώρα στην Out of the Blue είναι σαν να είμαι με φίλους, κάνουμε το γούστο μας και απλά ο καθένας προσπαθεί να κάνει ότι καλύτερο στον τομέα του και να τηρεί τις ευθύνες του.

Οπότε είμαι χαρούμενος και για την αποδοχή του κόσμου για το Call of the Sea αλλά και για το ότι είμαι μέλος μιας τόσο καλής ομάδας. Το να είμαστε στο roster αυτής της παρουσίασης, ήταν πραγματικά Out of the Blue, όπως λέει και το όνομά μας.

13. Πόσο χρονών είσαι, που σπούδασες και πόσα χρόνια είσαι στο χώρο;

Είμαι 37 χρονών. Μεγάλωσα στην εποχή των Arcade και των πρώτων κονσολών την εποχή των “πιο ελεύθερων και τρελών” παιχνιδιών, που είναι πολύ πιο κοντά σε αυτό που κάνουν τώρα οι indie εταιρείες. Γι’ αυτό το λόγο ταυτίζομαι πολύ περισσότερο με αυτού του είδους τα studio. Είμαι στο χώρο από το 2010 και μαζί με δύο ακόμα μέλη της Out of the Blue ήμασταν στην Gameloft, που κάνει παιχνίδια για κινητά.

Σπούδασα στη Σύρο, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου το 2000. Στο Τμήμα Σχεδίασης Βιομηχανικών Προϊόντων και Συστημάτων. Τότε, είχαμε διέξοδο για το σχέδιο μόνο εκεί και στην Αρχιτεκτονική. Οι σπουδές μου όμως δεν είχαν και ιδιαίτερη σχέση. Ίσως λίγο το μεταπτυχιακό μου, αλλά η αγάπη μου για τα παιχνίδια και το σχέδιο με οδήγησαν να μελετάω ξεχωριστά για αυτό το αντικείμενο και έτσι μπήκα στο χώρο. Γενικά, όπως μου λένε και οι φίλοι μου, είμαι από τα λίγα άτομα που ότι είπαν ότι θα κάνει, το έκανε.

14. Πόσο δύσκολο είναι για έναν Έλληνα να είναι μέλος μιας τόσο σημαντικής δουλειάς, σε μια βιομηχανία που η χώρα μας δεν έχει ζήσει και τις μεγαλύτερες στιγμές.

Είναι δύσκολο γενικά. Είναι δύσκολο. Όπως είπα από μικρός ήθελα να είμαι στα παιχνίδια, αλλά τότε δεν ήταν ακόμα μεγάλη η βιομηχανία του gaming. Γι’ αυτό προσπάθησα να σπουδάσω κάτι παραδοσιακό για να έχω μία εναλλακτική με το πτυχίο μου. Πέρασα στη σχολή το 2000 και από το 2003 διάβαζα online από τα εργαστήρια της σχολής για την βιομηχανία παιχνιδιών. Στην αρχή, με αυτά που διαβάζεις αποθαρρύνεσαι. Ειδικά αν είσαι προγραμματιστής. Όσοι πάτε για καλλιτέχνες καλά θα περάσετε.

Ετοιμάστηκα μέσα και από το πανεπιστήμιο να κάνω το άνοιγμά μου στα παιχνίδια. Αλλά το πιο σημαντικό από όλα είναι να το αγαπάς. Όμως, αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλά χρήματα στη βιομηχανία και το επίπεδο έχει ανέβει πολύ πλέον. Οπότε, το πιο σημαντικό είναι να είστε ο πιο αυστηρός κριτής του εαυτού σας και να είστε ανοιχτοί στην κριτική. Αν θέλετε να επιβιώσετε στην βιομηχανία θα πρέπει να έχετε πολύ καλό portofolio.

15. Από που αντλείς την έμπνευσή σου και ποιες είναι οι επιρροές σου;

Το πρώτο μου ερέθισμα ήταν όταν σχεδίαζα από τα φυλλάδια των video games του χαρακτήρες. Άρεσαν πολύ στους συμμαθητές μου και γι’ αυτό συνέχισα. Αργότερα ένας θείος μου με βοήθησε όταν μου πήρε υπολογιστή με τα πρώτα προγράμματα σχεδίασης και 3D.

Τα ερεθίσματα μου ήταν αρχικά οι δεινόσαυροι. Το δωμάτιό μου ήταν γεμάτο. Όταν βγήκε το Jurrasic Park ήμουν 12 χρονών. Ήταν η πρώτη φορά που έβλεπα 3D, γιατί οι ταινίες πιο πριν γυριζόντουσαν με stop motion effect. Μετά μπορούμε να αναφέρουμε τα χελωνονιτζάκια και τα anime που έπαιζαν στην Ελλάδα τότε, που τα έβλεπα με τον ξάδερφό μου. Kabamaru, Captain Harlock, Robotech, Voltron και πολλά ακόμα.

16. Πόσο χρόνο εργάζεσαι καθημερινά και πόσα άτομα είστε στο Art Design του παιχνιδιού;

Εργαζόμαστε λες και δουλεύουμε σε μια κανονική εταιρεία. Θα μπορούσες να πεις οχτάωρο, αλλά με τα διαλείμματα για φαγητό και τον αναγκαστικό χρόνο για να ξεπιαστείς, μπορώ να πω ότι με το εξάωρο βγάζεις καλή δουλειά.

Είμαστε 6 άτομα. Ο ένας κάνει την αρχική σχεδίαση του concept και οι υπόλοιποι το μεταφράζουμε σε τρεις διαστάσεις.

17. Θέλω να κλείσουμε, με την συμβουλή σου στα νέα παιδιά που θέλουν να μπουν στο χώρο.

Αυτό που είπα και πριν. Να είναι η πιο αυστηροί κριτές του εαυτού τους και να μην συγκρίνουν με το τι βλέπουν γύρω τους, αλλά με το τι υπάρχει παγκοσμίως. Αλλιώς δεν πηγαίνει πουθενά. Κάτι που με βοηθάει ακόμα περισσότερο πλέον, είναι τα social media και ιδιαίτερα το Twitter. Μπορεί να γίνει πολύ καλό εργαλείο. Μπορείς να έρθεις σε επαφή με πολύ μεγάλα ονόματα και να επικοινωνήσουν αυτοί μαζί σου. Οπότε προωθήστε την δουλειά σας όσο περισσότερο μπορείτε και θα αποκτήσετε και followers.

Σύνδεσμοι και πληροφορίες

Σε αυτό το σημείο τελείωσε η συνέντευξη και μιλήσαμε για το Star Citizen και για άλλα πολλά ενδιαφέροντα θέματα. Παρακάτω θα παραθέσουμε συνδέσμους για να βρείτε την δουλειά του Θάνου, της Out of the Blue και της Raw Fury.

Ευχαριστώ τον Ορέστη που με βοήθησε με τις ερωτήσεις. Ευχαριστούμε τον Boel Bermann της Raw Fury που μας κανόνισε την συνέντευξη. Ευχαριστούμε την Tatiana Delgado και τον Θάνο που μοιράστηκαν τις πληροφορίες μαζί μας. Τέλος, ευχαριστούμε και εσάς. που ήσασταν μαζί μας.

Thanos Bompotas ➤ Twitter, Artstation
Out of the Blue ➤ Official Page
Raw Fury ➤ Official Page

KaPandice

Πολύ παλιός για να πεθάνω. Πολύ σκληρός για να μιλήσω. Πολλή δουλειά για να ασχοληθώ με κάτι άλλο εκτός από το σαιτ. Θα με βρεις όλη μέρα μέσα. Εκτός αν θέλεις να μου μιλήσεις στις 02:00+... Εκεί θα φας άκυρο... Παίζω από 4 χρονών και είμαι 32. Έχω δουλέψει σε διάφορα Ελληνικά gaming μεσα, και μέσω του Gamesenpai.gr βρήκα το ρόλο που μου ταιριάζει. Να αγαπάω αυτό που κάνω.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.