Game ReviewsHOTReviews

Aliens: Fireteam Elite Review

Χρειάστηκαν μόνο 27 χρόνια

Όσοι ήταν τυχεροί ώστε να είναι ενήλικες κατά τη δεκαετία του ’80, είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια από τις σπουδαιότερες και σημαντικότερες ταινίες δράσης στις κινηματογραφικές αίθουσες. Η περιγραφή σαφώς έχει να κάνει με το ιστορικό Aliens του James Cameron, το πρωτοποριακό action-thriller blockbuster, που ακολούθησε τα βήματα του αριστουργήματος του Ridley Scott. Η ταινία έμελε να παραμείνει στις μνήμες των θεατών ως η πιο δημοφιλής εκ των δύο, δεδομένης της προσέγγισης της και κατ’ επέκταση κατέστη η πιο “αξιοποιήσιμη” εμπορικά. Η μυθολογία επεκτάθηκε για να καλύψει comics, νουβέλες, αυτοτελείς κινηματογραφικές παραγωγές και φυσικά video games. Με τον θεματικό πυρήνα να προσφέρεται τόσο πολύ στη δημιουργία τίτλων βολών πρώτου ή τρίτου προσώπου, θα περίμενε κανείς πως μέχρι σήμερα θα είχαμε απολαύσει σωρεία τίτλων υπό το όνομα της τεράστιας πνευματική ιδιοκτησίας. Δυστυχώς, τα πράγματα δε θα μπορούσαν να απέχουν περισσότερο από την αλήθεια.

Aliens: Fireteam Elite Review
Όχι ακριβώς ο ορισμός του τίτλου που “γέρασε με χάρη”.
Alien VS Predator, Jaguar ATARI 1994

O τελευταίος αντικειμενικά αξιόλογος τίτλος της ip ακούει στο όνομα Alien VS Predator και κυκλοφόρησε για το Jaguar της ATARI του 1994. Ακολουθήθηκε αργότερα από το Alien: Resurrection για το PlayStation (2000) και το 2010 είδαμε το Alien VS Predator, ομότιτλη επαναδημιουργία του αρχικού πονήματος. Σε αντίθεση με τον πρώτο, οι δύο μεταγενέστεροι τίτλοι έλαβαν ανάμεικτες κριτικές κι ως επακόλουθο αυτού (κι άλλων, λογιστικών συγκυριών), ο ορίζοντας παρέμεινε σκοτεινός στον κόσμο των xenomorphs. Το Alien: Isolation του 2014 σίγουρα αποτελεί ενδιαφέρουσα επιλογή, παραμένει ωστόσο πιστό στις ρίζες του, με την προσέγγιση να μοιάζει πολύ περισσότερο με αυτή της πρώτης ταινίας. Οι πεζοναύτες του Cameron έμελε να χρειαστούν περί τα 27 έτη για να εκπροσωπηθούν επάξια στον χώρο του gaming. Για καλή τύχη όλων μας, οι πλανήτες ευθυγραμμίστηκαν. Το Aliens: Fireteam Elite είναι πολύ κοντά στο ιδανικό.

O τίτλος αποτελεί το πρώτο δημιούργημα της Cold Iron Studios, μια ομάδα από παλαίμαχους της βιομηχανίας οι οποίοι, επιθυμώντας μεγαλύτερη δημιουργική ελευθερία, ξεκίνησαν την εταιρεία το 2015. Η ιστορία δεν ήταν καλή μαζί τους κι έτσι, το στούντιο κατέληξε να αγοραστεί και να πουληθεί τρεις φορές έκτοτε, καταλήγοντας στα χέρια διαφορετικών εταιρειών. Εν τέλη επετεύχθη συνεργασία με την 20th Century Games της Disney κι ο τίτλος, αρχικά ονομαζόμενος Aliens: Fireteam, τέθηκε υπό ανάπτυξη. Δεδομένης της ανύπαρκτης προϊστορίας τους ως συλλογικότητα ανάπτυξης κάποιου project, η CIS αμφισβητήθηκε εξ αρχής, όσον αφορά στο κατά πόσο θα μπορούσε να φέρει εις πέρας ένα τόσο εξεζητημένο δημιούργημα, με πολλούς να προοικονομούν την πλήρη αποτυχία του. Απ΄ότι φαίνεται – κι επαληθεύεται για άλλη μια φορά – ωστόσο, η δημιουργία ενός επιτυχημένου τίτλου δεν εξαρτάται απαραίτητα από τεράστια ποσά ή γιγαντιαίες ομάδες. Όταν ο δημιουργός προσπαθεί να χτίσει πάνω σε κάτι τόσο ιστορικό, ένα συστατικό είναι αναγκαίο: Να το κατανοεί.

Aliens: Fireteam Elite Review
Τρεις σκληροπυρηνικοί πεζοναύτες ενάντια στις ορδές των φονικών εξωγήινων… κι όχι μόνο. Το Aliens: Fireteam Elite αποτελεί το χρόνιο όνειρο όλων των φίλων της ip που περίμεναν να βιώσουν την ένταση της δεύτερης ταινίας μόνοι ή με συμμάχους

Στο Διάστημα κανείς δεν μπορεί να σε ακούσει να γαζώνεις

Σε επίπεδο σεναρίου, τα πράγματα είναι απλά. Ο χρήστης αναλαμβάνει τον ρόλο ενός πεζοναύτη (marine) σε υπηρεσία πάνω στο USS Endeavor, σκάφος υπεύθυνου για την περιφρούρηση συγκεκριμένου τομέα του συστήματος. Ένα απρόβλεπτο περιστατικό ξεκινά μια σειρά από επιχειρήσεις πάνω στον εγκαταλελειμμένο σταθμό Katanga κι από εκεί και πέρα, τα πράγματα παίρνουν τον δρόμο τους. Υπάρχει ένας κεντρικός θεματικός πυρήνας σε ό,τι συμβαίνει, όμως η αφήγηση μένει στο παρασκήνιο, αφήνοντας τον παίκτη να απολαύσει τη δράση χωρίς παρεμβάσεις. Ο ενδιαφερόμενος για τη θεματολογία ωστόσο θα βρει τη σύνθεση του κόσμου που δημιουργήθηκε εδώ εκπληκτική: Κάθε ιστορική αναφορά εντός του κόσμου, κάθε εικαστική αναπαράσταση και ήχος που εντοπίζεται στον τίτλο της CIS, αποτελεί φόρο τιμής στην αρχική δημιουργία. Το εικονικό πλέον Pulse Rifle, που ο Hicks έμαθε στη Ripley να χειρίζεται, αποτελεί ένα μόνο από τα πάμπολλα παραδείγματα επακριβούς αναπαράστασης, με τον ήχο των ριπών του να είναι παρμένος ατόφιος από την κινηματογραφική παραγωγή. Το βασικό μέλημα, λοιπόν, της εταιρείας είχε να κάνει με την πιστότητα του κόσμου ως σύνολο κι όχι με τα επί μέρους περιστατικά, στα οποία θα κλιθούμε να ανταποκριθούμε. Εδώ εντοπίζεται και το μεγαλείο της σαφήνειας του σκοπού των καλλιτεχνών: Με το να κάνουν τον κόσμο δελεαστικό προς την κύρια βάση παικτών – τους φίλους της μυθολογίας δηλαδή – δημιούργησαν μια ισχυρή βάση πάνω στην οποία θα προσθέσουν και θα επεκτείνουν τόσο το δικό τους αφήγημα, όσο και μεταγενέστερο περιεχόμενο. Ο κόσμος πείθει στα πλαίσια της πηγής του. Ο χρήστης είναι ένας πεζοναύτης στον κόσμο του Aliens, επιτέλους.

Χορός για τρεις

Παικτικά, ο τίτλος αποτελεί σαφές παράδειγμα shooter τρίτου προσώπου που αντιλαμβάνεται το κυριότερο όλων των χαρακτηριστικών του είδους: Την αίσθηση των όπλων και τους μηχανισμούς κίνησης και κάλυψης. Κατά τη διάρκεια του, ο χρήστης μπορεί να ανακτήσει πάνω από 30 όπλα, το καθένα με εντελώς διαφορετική συμπεριφορά, εμφάνιση και λειτουργία. Όλα λειτουργούν άψογα, μεταφέροντας μέσω του κραδασμού του χειριστηρίου, της κίνησης και του ήχου τους, το αίσθημα της ισχύς τους, ισχύος που γίνεται ακόμα πιο αντιληπτή χάρη στον όλεθρο που προκαλεί. Το Aliens: Fireteam Elite είναι ένας απαιτητικός τίτλος, όμως για κάθε στιγμή που ο παίκτης μπορεί να αισθανθεί αδύναμος, δίνεται άλλη μία όπου κάτι θα αποδεκατιστεί από τα πυρά του, κάτι θα ανατιναχτεί ή θα γίνει κομμάτια. Η στρατηγική, η προετοιμασία και η πρόοδος, σε επίπεδο αποτελεσματικότητας (skill), είναι οι βασικότεροι παράγοντες της επιτυχίας και της απόλαυσης, καθώς αποτελούν τον κορμό της εμπειρίας. Χωρίς αυτές τις πολύ σημαντικές βάσεις, ο τίτλος θα ήταν απλά ένα επαναλαμβανόμενο shooter, όπως τόσα άλλα. Στην περίπτωση του παρόντος, κάθε μάχη αποτελεί μια τακτικά αντιμετωπίσιμη πρόκληση, είτε πρόκειται για αναχαίτιση της ορδής των xenos, κάποια αψιμαχία με συνθετικούς στρατιώτες ή προσεκτική προσέγγιση του στόχου μέσα από διαδρόμους γεμάτους με “αυγά”. Κάθε εχθρός, επίσης, απαιτεί διαφορετική προσέγγιση, μιας και η παραδοσιακή κινητικότητα ενάντια στα χαρακτηριστικά ζωώδη τετράποδα δε θα αποβεί εξίσου αποτελεσματική απέναντι σε εχθρούς που μπορούν να χρησιμοποιήσουν πυροβόλα. Ο παίκτης χρειάζεται να σκέφτεται γρήγορα, να αντιδρά γρηγορότερα και πάνω από όλα, να ξέρει τι κάνει. Στην πολυπλοκότητα συντελεί και η ύπαρξη πέντε κλάσεων (για την ώρα), κάθε μια εκ των οποίων είναι τροποποιήσιμη σε βάθος. Πέραν του εκτενέστατου οπλοστασίου και διαφορετικών ρόλων, παρέχονται και πέντε βαθμοί δυσκολίας, δραστικά διαφορετικών μεταξύ τους, με τους δύο τελευταίους να αποτελούν απάνθρωπη πρόκληση που απαιτεί συντονισμό και ενοποιημένη στρατηγική. Το Aliens: Fireteam Elite είναι εξαιρετικά απολαυστικό όταν παίζει κανείς μόνος, όμως, η εμπειρία απογειώνεται παρουσία δύο ακόμα ανθρώπων που μπορούν να συντονιστούν και να ανταπεξέλθουν στις πιο έντονες προκλήσεις. Κάθε επιτυχημένη αποστολή ανταμείβει τον παίκτη με εμπειρία (XP), διακοσμητικά για τον χαρακτήρα κι ενίοτε όπλα για να ενισχύσει το οπλοστάσιο του. Η πρόοδος γίνεται αισθητή και μπορεί να εμπλουτιστεί με τη χρήση Challenge Cards, παραμέτρων που αλλάζουν ριζικά τον τρόπο που θα εξελιχθεί η επόμενη αποστολή, κάνοντας τη δυσκολότερη, ευκολότερη ή προκαλώντας κάποια ανορθόδοξη μετατροπή.

Aliens: Fireteam Elite Review
Κάθε μια από τις πέντε κλάσεις φέρνει κάτι συγκεκριμένο στο τραπέζι και η απουσία όποιας εξ αυτών γίνεται αισθητή όταν συντάσσεται μια τριάδα παικτών. Όλες μπορούν να είναι αποτελεσματικότατες στη μάχη και ο πειραματισμός και η εναλλαγή κρατά το ενδιαφέρον αμείωτο

Λειτουργικότητα πάνω από τον εντυπωσιασμό

Όσον αφορά στον οπτικό τομέα, τα πράγματα είναι ευκόλως κατανοητά: Η CIS είχε ένα συγκεκριμένο budget για την ανάπτυξη του τίτλου και το επένδυσε, σοφά, σε ουσιαστικά πράγματα. Εικαστικά το Aliens: Fireteam Elite είναι άψογο, όμως η τεχνολογία του σίγουρα ωχριά απέναντι σε δημιουργήματα της νέα γενιάς, όπως το RETURNAL και το Demon’s Souls Remake. Ξεκάθαρη γίνεται αυτή η επιλογή με το που θα παρατηρηθεί η πλήρης απουσία lip sync, κίνησης των χειλιών δηλαδή, ενώ μιλάνε οι χαρακτήρες. Η επένδυση σε κάτι τέτοιο σίγουρα λίγο θα βελτίωνε την εμπειρία, αν και σίγουρα τέτοιου είδους προσθήκες θα μπορούσαν να προσθέσουν στην ατμοσφαιρικότητα του κόσμου. Δεδομένων των μέσων με τα οποία είχαν να δουλέψουν ωστόσο, οι δημιουργοί μας δίνουν έναν κόσμο όμορφο, πιστό στις πηγές του με εκπληκτική προσοχή στη λεπτομέρεια, τόσο σχεδιαστικά όσο κι από άποψης έμπνευσης. Για τον ήχο δε χρειάζεται να γίνει κάποια εκτενής αναφορά – κάθε στοιχείο που φτάνει στα αυτιά μας, φέρει τη χαρακτηριστική ταυτότητα του σύμπαντος στο οποίο ακούγεται, από το πιο μικροσκοπικό όπλο μέχρι τις επιβλητικότερες μορφές εχθρών που θα συναντήσει κανείς. Εντύπωση ωστόσο, κάνει η ποιότητα των φωνών (voice over) μιας και είναι αρμόζουσες κι επαγγελματικότατες, κάτι που δε θα περίμενε κανείς απαραίτητα από έναν τέτοιο τίτλο. Προς αποφυγή επανάληψης, οι ηθοποιοί κλήθηκαν να ηχογραφήσουν πάνω από μία τοποθέτηση ανά περίσταση κι έτσι ακόμα και μετά από πολλές απόπειρες είναι πιθανό ο χρήστης να ακούσει κάτι εντελώς καινούριο. Σε επίπεδο χειρισμού δε, κάθε κίνηση εκτελείται άμεσα και με ακρίβεια και ουδέν πρόβλημα παρατηρήθηκε όσον αφορά στο κατά πόσο τα συμβάντα επί της οθόνης εξελισσόντουσαν βάσει των εντολών που περνούσαν από το χειριστήριο.

Οι λάτρεις των shooters τρίτου προσώπου σίγουρα θα απολαύσουν το AFE για τους μεστούς μηχανισμούς και την πληθώρα των όπλων του. Όσοι απ’ αυτούς αγαπούν την ip, ωστόσο, επιτέλους θα έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν καταστάσεις βγαλμένες από το Αριστούργημα του ’86, την αγωνία του να τους κυνηγά μια ορδή από φονικά πλάσματα ή του να προσπαθούν να επιβιώσουν, χτίζοντας πρόχειρες οχυρώσεις ενώ βρίσκονται κυριολεκτικά με την πλάτη στον τοίχο. Με την αρχική κυκλοφορία, η CIS καταφέρνει να χτίσει τη βάση πάνω στην οποία θα συνεχίσει να προσφέρει δωρεάν περιεχόμενο κατά τους επόμενους μήνες με νέες κλάσεις, game modes κι εξοπλισμούς. Στη σημερινή του κατάσταση, ο τίτλος μπορεί εύκολα να προσφέρει πάνω από πενήντα ώρες gameplay, χρόνος που μόνο να αυξάνεται θα συνεχίσει με το νέο περιεχόμενο. Αν μπορεί να παρατηρηθεί κάτι σε πιο επικριτικό ύφος, αυτό έχει να κάνει με την ελαφρώς προβληματική κατάσταση από προγραμματιστικής άποψης. Ακόμα και στα συστήματα νέας γενιάς και σε αξιοπρεπείς Η/Υ παρατηρούνται φαινόμενα όπως η πτώση του frame rate και πληθώρα από μικρά bugs, συμβάντα που θα μπορούσαν ίσως να είχαν αποφευχθεί αν είχε δοθεί λίγος περισσότερος χρόνος.

Φόρος Τιμής

Με το Aliens: Fireteam Elite η Cold Iron Studios κέρδισε δύο στοιχήματα: Απέδειξε πως μπορεί να αναλάβει και να φέρει εις πέρας projects με μεγάλα ονόματα κολλημένα πάνω τους και πως μπορεί να δημιουργήσει τον τεχνικό κορμό πάνω στον οποίο θα μπορέσει να επεκτείνει τη δουλειά της και να κρατήσει τη βάση χρηστών ευχαριστημένη. Η βάση αυτή, θα βρει στο πρώτο δημιούργημα του στούντιο έναν τίτλο φτιαγμένο με Αγάπη και πάνω από όλα σεβασμό προς το έργο της διάνοιας πάνω στο οποίο βασίστηκε, χωρίς φανφάρες κι αγενείς παρεμβατικότητες. Όπως αναφέρει και η χαρακτηριστική φράση της σειράς, στο διάστημα κανείς δεν μπορεί να σε ακούσει να ουρλιάζεις – κάτι που επί χρόνια συνέβαινε και με τις παρακλήσεις των φίλων της. Πλέον, η σιωπή έσπασε.

Aliens: Fireteam Elite Review

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ AVE ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΤΙΤΛΟΥ

Aliens: Fireteam Elite

8

Στιβαροί κι ακριβείς μηχανισμοί μάχης

8.0/10

Θετικά

  • Στιβαροί κι ακριβείς μηχανισμοί μάχης
  • Βαθύ σύστημα τροποποίησης χαρακτήρων
  • Ακριβής και με σεβασμό αναπαράσταση του κόσμου της σειράς
  • Υπόσχεση για εκτενή υποστήριξη με όλο το περιεχόμενο πλην των διακοσμητικών να έρχεται δωρεάν
  • Αναφορές σε στοιχεία από τη μυθολογία που προσθέτουν σε αυτή και δένουν τον κόσμο περισσότερο

Αρνητικά

  • Ελαφρώς προβληματικό προγραμματιστικά κατά την κυκλοφορία
  • Μπορεί να υποπέσει σε μοτίβα επανάληψης αν ο παίκτης δεν ενδιαφέρεται να πειραματιστεί
  • Το περιεχόμενο ως έχει δε θα είναι σε θέση να κρατήσει τον κόσμο για πάνω από μερικές εβδομάδες

FiOth

Χρόνιος λάτρης της βιομηχανίας, θεωρητικός των τάσεων της και υποστηρικτής της καλλιτεχνικής της υπόστασης. Απολαμβάνω το hobby ασχέτως πλατφόρμας, snobάρω τις εμμονές με τις απανταχού εταιρείες και τα τελευταία χρόνια δημιουργώ game guides στο YouTube προκειμένου να κάνω την ζωή των συμπαικτών μου ευκολότερη. Come have a look!

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.