Beyond Blue Review

Αν θέλατε ποτέ να γίνετε εξερευνητής ή βιολόγος της θαλάσσιας ζωής, νομίζω το Beyond Blue είναι η καλύτερη ευκαιρία που έχετε από την οθόνη σας, για να φτάσετε σε αυτό το στόχο. Θα πάμε, λοιπόν, σήμερα να αναλύσουμε αυτό το φαντασμαγορικό θαλάσσιο ταξίδι στο παιχνίδι Beyond Blue και να δούμε κατά πόσο καταφέρνει να υλοποιήσει την ιδέα του και να τραβήξει την προσοχή.

Το Beyond Blue κυκλοφόρησε στις 11 Ιουνίου του 2020, από την E-Line Media, μετά από 8 χρονιά από την τελευταία τους επιτυχία με το Never Alone(Kisima Ingitchuna). Αυτή τη φορά αποφάσισαν να στραφούν σε ένα Adventure -Simulation Underwater game, κατά το οποίο παίρνουμε τον ρόλο μιας επιστήμονα με όνομα Mirai, για να ανακαλύψουμε την κρυφή ζωή των φαλαινών της θάλασσας και όχι μόνο.

Story

Ξεκινάμε την ιστορία μας στην ανοιχτή θάλασσα κοντά σε κοραλιογενείς υφάλους. Χειριζόμαστε την Mirai, η οποία είναι έτοιμη να ξεκινήσει την Live μετάδοση κάτω από το νερό για να δείξει στους fan της θάλασσας τι θα ανακαλύψει σήμερα. Με την βοήθεια δυο ακόμα επιστημόνων ανακαλύπτουμε και σκανάρουμε διάφορα είδη ψαριών και θηλαστικών της θάλασσας και συζητάμε με αυτούς τα ευρήματα μας. Έτσι, εξελίσσεται το παιχνίδι μέσα σε 8 μέρες. Κάθε μέρα προσπαθούμε να ανακαλύψουμε πιο πολλά για τους φίλους μας τις φάλαινες, να βοηθήσουμε την επιστημονική μας ομάδα στην ερευνά τους και να μάθουμε τι είναι αυτός ο περίεργος ήχος που έρχεται από τα βάθη. Επίσης, όταν γυρίζουμε στην βάση μας προσπαθούμε παράλληλα να φτιάξουμε τη σχέση μας με την αδερφή μας η οποία μας λείπει πολύ, καθώς είμαστε αρκετές λεύγες μακριά.

Δεν υπάρχουν αποφάσεις. Στο Beyond Blue απλά παρατηρούμε παθητικά την ιστορία να εξελίσσεται, καθώς εμείς ασχολούμαστε με το gameplay που θα δούμε παρακάτω. Η κεντρική ιστορία είναι λίγο αδιάφορη μπορώ να πω. Η ιστορία με την αδερφή μας δεν έχει κάποιο βάρος και δεν σε κάνει τόσο να νοιαστείς γι’ αυτό, οπότε φαίνεται σαν μια προσθήκη της τελευταίας στιγμής. Τώρα, όσον αναφορά στη σχέση με τους άλλους δυο επιστήμονες στην ομάδα μας, επίσης προσπαθεί να σε κάνει να νοιαστείς γι’ αυτούς αλλά δεν το καταφέρνει και ιδιαίτερα. Ακόμα, και η σχέση σου με το κοπάδι των φαλαινών που ακολουθείς, έχει ένα νόημα στο τέλος, αλλά μέχρι τότε σου περνάει αδιάφορη. Με λίγα λόγια, η ιστορία υπάρχει εκεί για να υποκινεί και να δίνει ένα νόημα στο gameplay αλλά μέχρι εκεί.

Gameplay

Το Gameplay, αν και σου δίνει μια σχετική ελευθερία να εξερευνήσεις με την ησυχία σου και το ρυθμό σου τις περιοχές που βρίσκεσαι, οι οποίες σου κόβουν την ανάσα, περιορίζεται μόνο στο να πηγαίνεις από το σημείο Α στο σημείο Β και να σκανάρεις πράγματα, πατώντας το δεξί κλικ 2 φορές. Επίσης, σε κάποια φάση παίρνεις και ένα μηχάνημα για να σκανάρεις από πιο κοντά, το οποίο είναι μια λίγο πιο σύνθετη διαδικασία από αυτή που έκανες πριν, απλά πιο σπαστική. Οι φάσεις, όμως, που κολυμπάς διπλά στις μεγαλειώδεις φάλαινες και βλέπεις τα άπειρα βάθη και την ομορφιά της θάλασσας σε γεμίζουν πολύ, συν ότι και η κίνηση της χαρακτήρα είναι αρκετά καλή και εύκολη με δυο διαβαθμίσεις ταχύτητας, αν θέλεις να πάρεις το χρόνο σου ή να πας πιο γρήγορα. Οι περιοχές που θα βρεθούμε είναι Semi-open world και δίνουν αρκετά ψάρια και θεάματα να δεις.

Επίσης, υπήρξε μια φάση προς το τέλος του παιχνιδιού, όπου δεν έχεις επικοινωνία με την ομάδα σου και πρέπει να βρεις τα σημεία για σκανάρισμα μόνος σου. Το Level Design γίνεται καθοδηγούμενο χωρίς να έχεις κάποιο σημείο αναφοράς προς τα που πας, νιώθοντας για πρώτη φορά ότι έχεις την απόλυτη ελευθεριά στην πλοκή αυτής της αποστολής. Αυτό δείχνει ότι οι Developers είχαν στο μυαλό τους το Level Design και πως να το κάνουν ενδιαφέρον, αλλά στο κομμάτι του gameplay τους ξέφυγε το ενδιαφέρον και δεν καταφέρνουν να το πετύχουν.

Επαναλαμβανόμενο είναι η καλύτερη λέξη για να περιγράψει το Gameplay του παιχνιδιού. Χωρίς, ωστόσο, να βαριέσαι στο μεσοδιάστημα. Δηλαδή ναι μεν πας από δω και από εκεί και σκανάρεις πράγματα, αλλά το ενδιάμεσο κολύμπι και αυτά που θες να δεις μόνος σου στην διαδρομή, κάνουν αυτά τα κομμάτια άκρως ενδιαφέροντα και όμορφα. Είναι απλά αυτές οι στιγμές που λες: “Ωχου πάλι τώρα πρέπει να σκανάρω”. Αλλά, ευτυχώς, η δουλειά στο περιβάλλον και στα γραφικά είναι εκπληκτική και κάνει την “αγγαρεία” ευχάριστη.

Τέλος, κάθε φορά που τελειώνεις μια αποστολή γυρνάς στην βάση σου, όπου μπορείς να δεις αποσπάσματα από το ντοκιμαντέρ που είναι βασισμένο Beyond Blue, το Blue Planet II του BBC! Τα συγκεκριμένα κλιπ είναι άκρως ενδιαφέροντα, καθώς σου δίνουν παραπάνω λεπτομέρειες γι’ αυτά που σκάναρες στην αποστολή σου και σου μαθαίνουν πολύ ωραία facts για τον θαλάσσιο κόσμο. Μπορείς, επίσης, να κοιτάξεις από κοντά διάφορα πράγματα στον χώρο, το οποίο είναι άκρως αδιάφορο, όπως ακόμα, να ακούσεις μουσική από ένα Jukebox που έχεις εκεί, το οποίο, όμως, δεν έχει την καλύτερη λίστα για sea exploration game, και δεν μπορείς να κάνεις και skip τα κομμάτια. Developers παρακαλώ φτιάξτε το. Επιπλέον, εκεί γίνονται οι περισσότερες συνομιλίες με την ομάδα σου και την αδερφή σου, μέσω διαδικτυακών κλήσεων, όπου έχετε την επιλογή τι θα απαντήσετε σε κάποιες περιπτώσεις αλλά δεν επηρεάζουν το Story σε κανένα βαθμό.

Γραφικά

Εδώ βρίσκεται το πιο δυνατό κομμάτι του Beyond Blue. Η δουλειά που έχει γίνει στα τοπία, στα ψάρια και στην θάλασσα είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας που δικαιολογεί την τιμή του και το ελλιπές gameplay και story. Η θαλάσσια ζωή που συναντάς συμπεριφέρεται και δείχνει όπως θα έδειχνε και στην πραγματικότητα, και το ίδιο και η θάλασσα και ο φωτισμός της. Το μόνο που έχει θέμα είναι το μοντέλο της χαρακτήρα μας και γενικώς τα μοντέλα των ανθρώπων τα οποία φαίνονται κάπως άψυχα και ανέκφραστα. Συν ότι υπάρχουν μικρά bugs από δω και από εκεί, άλλα δικαιολογούνται γιατί δεν επηρεάζουν την εξέλιξη του παιχνιδιού και είναι και αρκετά πρόσφατο game. Επιπλέον, το Frame rate θέλει μια δουλειά στο optimaization, καθώς όταν κοιτούσες ανοιχτή θάλασσα είχες 80-90 frames με όλα στα ultra, και όταν κοιτούσες ύφαλο ή πολλά ψάρια έπεφτε στα 35-45. Δεν έπαιζα με την πιο σύγχρονη κάρτα γραφικών, αλλά πρέπει να υπάρχει μια σταθερότητα. Όχι κάτι, όμως, που σου χαλάει την εμπειρία.

Ήχος

Ένα ακόμα δυνατό κομμάτι της εμπειρίας, όπως σε κάθε παιχνίδι έτσι και εδώ, είναι ο ήχος. Μπορεί να προανέφερα ότι στην βάση σου έχεις μια αδιάφορη λίστα από τραγούδια, αλλά το ambience και η χαλαρή μουσική που υπάρχει όταν εξερευνάς την θάλασσα είναι πολύ πετυχημένη. Όπως επίσης, πετυχημένοι είναι οι ήχοι που κάνουν τα διάφορα ψάρια, καθώς αποτελούν Live Ηχογραφήσεις των πραγματικών ήχων που κάνουν. Τo Voice Acting σε γενικές γραμμές είναι καλό, αν και της πρωταγωνίστριας νομίζω είναι αυτό με την λιγότερη εμπειρία, καθώς δεν καταφέρνει τόσο να ενσαρκώσει έναν ενδιαφέροντα χαρακτήρα.

Συμπέρασμα

Ο σκοπός του Beyond Blue είναι να μεταφέρει μια εκπαιδευτική και χαλαρή εμπειρία εξερευνώντας την θάλασσα σε ένα Semi-open world περιβάλλον. Θεωρώ ότι καταφέρνει το σκοπό του, καθώς αφού σου πει την ιστορία του και μάθεις τους μηχανισμούς του, σου δίνει την ευκαιρία να επιστρέψεις στις ίδιες περιοχές και να περάσεις όσο χρόνο θες. Ναι μεν η ιστορία ίσως ήταν μια προσθήκη της τελευταίας στιγμής, και το gameplay επαναλαμβανόμενο, αλλά η δουλειά στο περιβάλλον και τον ήχο, όπως και ο κόπος στο να γίνει όσο πιο ρεαλιστικό Sea exploration το παιχνίδι, φαίνεται και δικαιολογεί την τιμή του. Το Main Stroy δεν είναι πάνω από 2 με 3 ώρες, αλλά το ότι σου δίνει αυτή την ελευθερία μετά, σου δείχνει τι είχαν από την αρχή στο μυαλό τους οι Developers. Όπως επίσης, η επιβράβευση μετά από κάθε αποστολή με κλιπάκια από το ντοκιμαντέρ του Blue Planet II σε κάνει να θέλεις να γίνεις και εσύ ένας βιολόγος της θάλασσας.

Θα βρείτε το Beyond Blue σε Ps4 και Xbox One στην τιμή των 19,99 ευρώ, και στα Pc σε πολλές πλατφόρμες όπως Epic Store, Steam κ.α. σε διάφορες τιμές κάτω από 17 ευρώ. Θα έλεγα να περιμένετε για εκπτωσούλα, αν όμως ψηθήκατε για την ιδέα μην περιμένετε.

Διαβάστε επίσης, το Review μας πάνω στο Ancestors Legacy

Beyond Blue

7

7.0/10

Θετικά

  • Όμορφα γραφικά με ζωντάνια και ρεαλισμό
  • Ρεαλιστικοί ήχοι ψαριών και ωραίο ambience
  • Μεγάλη ποικιλία από θαλάσσια ζωή να ανακαλύψεις
  • Εκπαιδευτική και χαλαρή εμπειρία

Αρνητικά

  • Αδύναμο story με αδιάφορους χαρακτήρες
  • Επαναλαμβανόμενο Gameplay
  • Μικρή διάρκεια για την τιμή
  • Χρειάζεται ακόμα Optimization

Orestis Syrianoglou

Μεγάλος fan των indie games και ανοιχτός σε προτάσεις παιχνιδιών που έχουν φτιαχτεί με μεράκι, νιάξιμο και στοργή. Έχω ένα παλιό καναλάκι στο youtube και ένα στο twitch όπου μπορεί να streamaro που και που. Ανοιχτός σε κουβέντα και συζητήσεις.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.