Call of Duty: Black Ops Cold War Review

Άλλο ένα Installment στην πολυαγαπημένη σειρά!

Νέος χρόνος, νέο Call of Duty. Έχουμε συνηθίσει το συγκεκριμένο standard, του να βλέπουμε ένα νέο Call of Duty κάθε χρόνο και κάθε χρόνο η ίδια απορία αναδύεται. Είναι καλύτερο από το προηγούμενο; Εδώ θα απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα μαζί, παίρνοντας αναλυτικά τα κομμάτια του Call of Duty: Black Ops Cold War και πράγματι θα δούμε αν είναι ένα Downgrade, όπως πολλοί υποστηρίζουν σε σχέση με το περσινό Installment. Αρχικά ας βγάλουμε από την μέση τα εισαγωγικά. Το Call of Duty: Black Ops Cold War βγήκε στης 13 Νοεμβρίου και είναι το πρώτο Cross-Platform/Generation Call of Duty. Αναπτύχθηκε από την Treyarch, φυσικά ο Publisher είναι η Activision και κυκλοφορεί για PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S και PC.

Campaign

Η ιστορία στα Call of Duty δεν είναι κάτι το οποίο προσφέρει το μεγαλύτερο Replayability, καθώς το Multiplayer είναι εκεί για την συγκεκριμένη δουλειά. Πάντα πίστευα όμως, ότι μία καλή ιστορία και ένα υπόβαθρο τονίζουν το παιχνίδι, ειδικά όταν πίστες του Multiplayer εμπνέονται από οποιαδήποτε αποστολή του Campaign (π.χ. Slums – BO2). Στο Black Ops Cold War, το Campaign έχει την χαρακτηριστική δομή της Treyarch, δίνοντας μας περισσότερες επιλογές, ώστε να καθορίσουμε πως θα εξελιχθεί η ιστορία. Ο παίχτης ακολουθεί μία ομάδα, όπου αποτελείται από CIA και MI6 Operatives, κυνηγώντας έναν χαρακτήρα κλειδί της Σοβιετικής Ένωσης, τον Perseus. Ο Perseus θεωρείται περισσότερο θρύλος από αλήθεια, όμως ο Adler, αρχηγός της ομάδας και CIA Operative, τον κυνηγάει χρόνια και γνωρίζει καλά την ύπαρξη του. Από το Βερολίνο μέχρι την Κούβα, θα βιώσετε ένα ανθρωποκυνηγητό για κάθε κλαδί στην επιχείρησης του Perseus, που απειλεί την καταστροφή της Ευρώπης με Αμερικανικά Πυρηνικά, στρέφοντας έτσι τον κόσμο προς την ενοχοποίηση της Αμερικής.

Call of Duty: Black Ops Cold War Campaign Teaser Released

Πράγματι, το Campaign δεν είναι το Main Focus των εταιριών που ασχολούνται με το Call of Duty, όμως η Treyarch είναι γνωστή στις διάφορες επιλογές που μπορεί να δώσει στον παίχτη, ώστε να χτίσει την δικιά του ιστορία μέχρι ένα σημείο. Το γεγονός ότι μικρές επιλογές μπορούν να έχουν τόσο μεγάλη επιρροή στην ιστορία, δίνει τη χαρά να ξαναπαίξουμε το Campaign, ώστε να εξερευνήσει τις πιθανότητες. Παράλληλα, η υπόθεση στρέφεται προς το κλασσικό μοτίβο του Call of Duty. Μια μικρή ομάδα, που προσπαθεί να ρίξει ένα ολόκληρο σύστημα για το γενικό καλό. Μικρή δύναμη εναντίον ολόκληρου στρατού, όπου ο μόνος τρόπος για την αντιμετώπιση του είναι έξυπνες και γρήγορες στρατηγικές. Η ίδια η χρονολογία που διαπραγματεύονται τα γεγονότα του Cold War, δίνει μεγάλη έμφαση στο Concept που δουλεύει γενικά το Call of Duty.

Multiplayer

Το μεγαλύτερο κομμάτι σε κάθε Call of Duty είναι το Multiplayer, καθώς με αυτό ασχολούνται οι παίχτες για το υπόλοιπο της χρονιάς. Το Cold War μας προσφέρει την ίδια περίπου εμπειρία με τα προηγούμενα CoD, με κάποιες βασικές διαφορές.

Αρχικά, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι το SBMM (Skill Based Matchmaking), ένα φαινόμενο που ξεκίνησε να περνάει μέσα στην σειρά το 2014, με το Advanced Warfare. Τι είναι όμως; Από το ίδιο το όνομα καταλαβαίνουμε το βασικό στοιχείο του, το οποίο είναι η προσπάθεια του ίδιου του παιχνιδιού να σχηματίζει ομάδες σε Public Match, οι οποίες να είναι ισάξιες και στο περίπου ίδιο Skill Level. Ο λόγος που η Activision προσπαθεί να προμοτάρει το συγκεκριμένο σύστημα σε κάθε Call of Duty από το Advanced Warfare και μετά, είναι η αίσθηση που δίνεται σε κάθε παίχτη να έχει ένα θετικό K/D, πράγμα που μπορεί να θεωρηθεί ως άτοπο.

Δυστυχώς πλέον, δε χρειάζεται κάποια βελτίωση για να παίξει κάποιος Call of Duty και οι μόνες προϋποθέσεις για να πάρει Kill είναι η χρήση ενός πολύ δυνατού όπλου, που συνήθως βασίζεται το Meta στην αρχή κάθε Season. Πλέον, η λογική στην επιτυχημένη σειρά της Activision είναι πως ο καθένας πρέπει να νιώθει καλά όταν παίζει, δίνοντας του εύκολα Kill, χωρίς καθόλου προσπάθεια βελτίωσης. Η ανικανότητα της Activision να παρέχει ένα Ranked σύστημα στην αρχή κάθε Call of Duty, μας έχει οδηγήσει να βρισκόμαστε σε ένα Competitive περιβάλλον ακόμα και στα Public Match, πράγμα το οποίο, τους πιο παλιούς και έμπειρους παίχτες τους αποτρέπει από το να περνάνε καλά, έχοντας απέναντι εξίσου καλούς και έμπειρους παίχτες.

Call of Duty: Black Ops Cold War multiplayer review: "A back to basics COD  with a drawback for every high point" | GamesRadar+

Νέα Game modes

Στις διαφορές με προηγούμενα CoD προστίθενται ένα καινούργιο Game Mode, το VIP Escort. Εκεί, ένας από την ομάδα σας θεωρείται ως ο VIP με διαφορετική στολή και Class και σκοπός είναι να ξεφύγει με την βοήθεια της ομάδας σε ένα από τα δύο Exfill Sites. Επίσης το Fireteam: Dirty Bomb βρίσκεται ως μια νέα προσθήκη η οποία συμπεριλαμβάνει οχήματα σε μεγαλύτερου σκέλους πίστες, με βασικό νόημα το Search and Destroy.

Zombies

Η Treyarch πάντα κρατούσε το Trademark για τα Zombies στο Call of Duty, με μια μοναδική ιστορία, η οποία τελείωσε στο Black Ops 4. Το Game Mode στο οποίο ξεκινάγαμε πάντα με ένα πιστόλι, μαζεύοντας σιγά-σιγά πόντους ώστε να αγοράσουμε όπλα, πλέον δεν λειτουργεί έτσι. Τώρα επιλέγουμε ένα έτοιμο Class και μπαίνουμε στην “ΜΙΑ” πίστα που έχει αυτήν την στιγμή.

Στο Cold War πλέον η ιστορία αλλάζει, με γνωστούς χαρακτήρες του Black Ops σύμπαντος, ειδικά με την επιστροφή του Weaver από το Black Ops 1 και την σύνδεσή του στην ιστορία των Zombies. Η πίστα με την οποία ξεκίνησε το Cold War είναι μία αρκετά προχωρημένη έκδοση της Nacht Der Untoten, όπου η πίστα ανοίγει σε γύρω περιοχές του κλασσικού κτηρίου και μας οδηγεί ακόμα και υπόγεια, σε εργαστήρια τα οποία δεν γνωρίζαμε καν ότι υπήρχαν. Tα Easter Eggs είναι πάρα πολλά και η ιστορία, όπως προχωράμε με τις επόμενες σεζόν, φαίνεται να είναι αρκετά υποσχόμενη με προοπτική για μεγάλη συνέχεια.

Άλλη μια διαφορά που βρίσκεται στα Zombies του Cold War είναι η δυνατότητα Exfill με ελικόπτερο από την πίστα μετά το 10 Round και για κάθε 5 Round μετά από αυτό (15,20,25,etc.). Το Exfill δίνει κάποια Bonuses σε κάθε χρήση του, όμως, όπως καταλαβαίνετε, σε όσο μεγαλύτερο γύρω γίνει το Exfill, τόσο περισσότερο XP και Bonus κερδίζετε. Επίσης, οποιοδήποτε XP παίρνετε από τα Zombies μεταφέρεται αυτόματα στο Multiplayer, οπότε με λίγα λόγια το Progress από τα δύο Game Modes είναι άμεσα συνδεδεμένο. Ένα ακόμα Mod που βρίσκεται διαθέσιμο σε όλους είναι το Dead Ops Arcade 3. Αυτό είναι μία Top -Down εκδοχή του Zombies, με έναν πιο Laid Back τρόπο Gameplay με απεριόριστες σφαίρες και πρόοδο σε διάφορους χώρους, με μοναδικό σκοπό την συλλογή πόντων.

Φέτος, η ιδέα της Treyarch για τα Zombies, ήταν να διευκολύνει λίγο τους παίκτες, δίνοντας σε όλους τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν, ακόμα και σε υψηλά Rounds, παρόλο που δεν συνηθιζόταν σε προηγούμενες εκδόσεις. Επίσης, σε συγκεκριμένους γύρους, κάνουν spawn Bosses, ώστε να δώσουν ποικιλία και να δυσκολέψουν λίγο το Gameplay. Τέλος, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στην Die Machine, βλέπουμε ένα Soft Reboot από διάφορα αντικείμενα και χαρακτηριστικά μέσα από όλες τις προηγούμενες πίστες που πέρασαν από τα Black Ops Zombies. H επιστροφή των Aether Portals, του Shockwave και του Nova Concept σε συνδυασμό με το 115 Element, δείχνουν σημάδια ότι το παιχνίδι εμπνέεται απευθείας από βασικά χαρακτηριστικά προηγούμενων Black Ops. Με αυτόν τον τρόπο, η Treyarch συντηρεί το κλασσικό συναίσθημα που τόσα χρόνια έχτιζε γύρω από την ιστορία και πίστες των Zombies.

Επιπλέον Zomvies Mode

Ακόμα, υπάρχει ένα Time Exclusive mode, μόνο για τους χρήστες Playstation, που ονομάζεται Onslaught. Εκεί, έχετε τη δυνατότητα να παίξετε εναντίον Zombies σε Multiplayer πίστες, ενώ παράλληλα πρέπει να μείνετε μέσα σε ένα συγκεκριμένο κύκλο, δίνοντας κάποια στοιχεία του Warzone.

Τεχνικός τομές και περιεχόμενο

Σε σχέση με το προηγούμενο Installment της σειράς, το Cold War, πράγματι, φαίνεται να είναι ένα Downgrade όσον αφορά τα γραφικά. Όμως, η Treyarch δεν απογοήτευσε στον τομέα χρωμάτων, όπου έχουμε συνηθίσει ένα πιο ανοιχτό περιβάλλον σε σχέση με την Infinity Ward, όπου τα παιχνίδια της στιγματίζονται από κάποιο συγκεκριμένο φόντο χρώματος. Με λίγα λόγια, το Cold War βρίσκεται σε ανώτερο επίπεδο σε σχέση με την ευκρίνεια στο περιβάλλον του, με τον ανάλογο φωτισμό και χρήση χρωμάτων.

Παράλληλα, το Movement και τα διάφορα Mechanics έχουνε εμπνευστεί αρκετά από το Feedback του Community. Ένα κλασσικό παράδειγμα είναι η βελτίωση του Slide σε σχέση με Alpha και Beta εκδόσεις του παιχνιδιού, όπου χρησιμοποιούταν περισσότερο για Standard Movement παρά για αποφυγή κάποιου Gunfight, όπου θα έπρεπε να είναι ο βασικός λόγος χρήσης του. Φάνηκε πως τελικά η Treyarch άκουσε το Feedback, κάτι το οποίο δεν συνηθίζεται με άλλες εταιρείες στα τελευταία Call of Duty.

Όπως κάθε αρχή νέου Call of Duty, τα Spawn έχουν σοβαρό πρόβλημα ακόμα, καθώς δεν είναι Consistent, όμως η επιστροφή των 3 Lane Map με το ανάλογο Patch, θα βελτιώσουν σίγουρα την κατάσταση. Τέλος, η Competitive πλευρά του παιχνιδιού φαίνεται να κερδίζει περισσότερο από όλα, καθώς το Format των Maps και η ποικιλία σε όπλα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν τονίζει αρκετά την Competitive σκηνή, ειδικά με τις προσθήκες που έχει υποσχεθεί στο προσεχές μέλλον η Treyarch.

Στον τομέα του ήχου, βλέπουμε τα presets, όπως Treyarch Mix ή High Boosted να επιστρέφουν, δίνοντας τη δυνατότητα στους παίχτες να επιλέξουν ότι τους βολεύει. Η ποιότητα του είναι αρκετά καλή δίνοντας ένα πλεονέκτημα σε παίχτες που τον χρησιμοποιούν σωστά, ώστε να γνωρίζουν θέσεις αντιπάλων και πιθανούς ήχους από όπλα και εξοπλισμό που μπορούν να τους βοηθήσουν.

Το Voice Acting φέτος δεν το ανέλαβαν οι παλιοί Voice Actors που είχαμε στα προηγούμενα Black Ops για τους πολυαγαπημενους χαρακτήρες όπως Woods και Mason, όμως η δουλειά τους είναι εξίσου καλή, δίνοντας μας το Immersion που χρειάζεται δίπλα σε τέτοιους χαρακτήρες σε διάφορες καταστάσεις.

Call of Duty Black Ops Cold War Zombies Introduces Cross-Gen & Cross-Play -  EssentiallySports

Σύνοψη

Η σύγκριση του συγκεκριμένου Call of Duty με το Modern Warfare δεν θα έπρεπε καν να γίνεται. Όσο και να μην είναι δικαιολογία, η Treyarch είχε 1,5 χρόνο σε σχέση με τα καθιερωμένα 3 χρόνια που έχει συνήθως κάθε Developer Studio για ένα νέο Call of Duty. Το μόνο που χρειάζεται τώρα η Treyarch είναι χρόνος για να μπορέσει να βγάλει το Add- On Content το οποίο ετοιμάζει.

Πράγματι το γεγονός ότι μόνο 8 Main Multiplayer πίστες + 2 Fireteam, 4 ώρες Campaign και 1 Main πίστα Zombies ήταν έτοιμες στο Release του παιχνιδιού, είναι απογοητευτικό. Όμως, με το νέο σύστημα σεζόν που έχει μπει εδώ και ένα χρόνο στο Call of Duty, σίγουρα θα δούμε νέο Content που θα ισορροπήσει το παιχνίδι στο κοντινό μέλλον.

Επίσης το γεγονός παροχής ρεαλιστικού Gameplay δεν υφίστανται ποτέ σε Arcade Shooter, όποτε το Cold War έκανε την σωστή επιλογή με το να γυρίσει πίσω στο Core Gameplay που είχαν παλαιότερα Call of Duty. Γενικά, η εμπειρία αξίζει μία ευκαιρία, ειδικά μετά από τα προγραμματισμένα Patch και Add-Ons με τις επόμενες σεζόν. Ο χρόνος είναι κάτι το οποίο θα τελειοποιήσει το Cold War και υπάρχουν μεγάλες ελπίδες για την πρόοδο του με την ενσωμάτωση νέων Game Mode και Maps.

Διαβάστε ακόμα, για τις εκπτώσεις της Activision για το Black Friday, από την AVE.

Call of Duty: Black Ops Cold War

8

8.0/10

Θετικά

  • Γυρνάμε στην παραδοσιακή συνταγή του Call of Duty
  • Προσιτά Mechanics και Movement
  • Καθαρό περιβάλλον με ζωντανά χρώματα
  • Μεγάλη προοπτική για την Competitive σκηνή

Αρνητικά

  • SBMM (Skill Based Matchmaking)
  • Λίγο περιεχόμενο σε Launch
  • Γραφικό Downgrade σε σχέση με το MW

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.