Chain linking for dummies

Δεν τα παίρνεις τα γράμματα;

Έμεινες εφτά φορές στην πέμπτη δημοτικού;

Σε κόβει κρύος ιδρώτας στην ιδέα ενός μεγάλου chain;

Ε τότε αυτό το άρθρο είναι για ‘σένα!

Θεμελιώδες κομμάτι του game, τα chain links δημιουργήθηκαν μαζί με τις πρώτες traps που τυπώθηκαν 15 χρόνια πριν και από τότε γίνονται ολοένα και πιο πολύπλοκα. Timings, chain building, resolution, mid-chain είναι μερικοί από τους όρους που σε κάνουν να νιώθεις λίγος και ανεπαρκής και να σκέφτεσαι σοβαρά να πας για τάπες ή βόλους με το μικρό σου ξαδερφάκι αντί για το επόμενο τουρνουά, φλώρε! Δεν πειράζει που δεν ξέρεις, γι’αυτό είμαι εγώ εδώ. Σε έχω αφήσει ποτέ ξεκρέμαστο;

Φυσικά και ναι, για να στρώσεις χαρακτήρα…!

Αφού πάρουμε ως δεδομένο ότι “έστω Χ = γνωρίζεις πότε δημιουργείται ένα chain”, πάμε να δούμε μαζί μερικά βασικά mechanics, όσο πιο απλά και κατανοητά γίνεται.

Chain building – activations/resolutions

Σου έτυχε αντίπαλος με trap-heavy deck και πολλά negations, αυτά έχει η ζωή. Αντί να πελαγώσεις και να ζητάς τη μαμά σου, ας δούμε τι εμπεριέχει το χτίσιμο ενός chain.

Ένα chain δημιουργείται όταν περισσότερα του ενός effect θέλουν να ενεργοποιηθούν την ίδια στιγμή μετά από ένα μαζικό trigger (Τorrential Tribute σε 10 Sangans) ή όταν περισσότερα του ενός spell speed 2+ effects απαντάνε το ένα στο άλλο, ή όλα μαζί σε κάποιο “έναυσμα”.

Έστω ότι ένας Black Rose γίνεται Synchro Summon και ο αντίπαλος απαντάει με ένα Torrential Tribute, ενώ υπάρχει και ένα Sangan στο γήπεδο. Για να στήσεις το chain σωστά, πρέπει κάθε φορά να κάνεις στον εαυτό σου κάποιες ερωτήσεις (από μέσα σου, μη μας ξεφτιλίσεις). “Τι ενεργοποιείται τώρα;” είναι η πρώτη. Κοιτάς το γήπεδο και βλέπεις οτι αυτή τη στιγμή ενεργοποιήθηκε ο Black Rose και το Torrential Tribute. Όταν απαντηθεί αυτή η ερώτηση ξεκινάς να φτιαχνεις το chain, τέλος. Άσε το οτιδήποτε άλλο για μετά. Έχουμε λοιπόν:

CL1 Black Rose
CL2 Torrential Tribute

Μετά από ένα chain activation, και χωρίς να παρεμβληθεί τίποτα άλλο ανάμεσα, ακολουθεί πάντα το chain resolution. Ξεκινάς από το τέλος προς την αρχή και μπλα μπλα, τα ξέρεις αυτά. Υπήρχε όμως και ένα Sangan στο γήπεδο. Εφόσον το Sangan όμως δεν είχε καταστραφεί ακόμα, οπότε και δεν συμπεριλαμβανόταν σαν θετική απάντηση στην πρώτη ερώτηση, δεν βρήκε τη θέση του στο πρώτο chain. Αφού τελειώσει ένα chain resolution, κάνεις πάλι την ίδια ερώτηση, “Τι ενεργοποιείται τώρα;”. Το Sangan. Ενεργοποιεί κάτι ο αντίπαλος σαν response στο effect activation του Sangan; Όχι, γιατί είναι pleb και δεν έχει. Φτου κι απ’την αρχή πάλι:

CL1 Sangan

και resolve. Κάπως έτσι, και με μόνο αυτή την απλή ερώτηση στο μυαλό σου έμαθες να στήνεις σωστά chains. Πως νιώθεις γι’αυτό;

Mid-chain

Σε ανεβάζω επίπεδο σιγά σιγά μη μου πάθεις τίποτα. Μάθαμε πως να φτιάχνουμε chains. Υπάρχουν όμως πολλοί που αγνοούν ένα σημαντικό κομμάτι της όλης διαδικασίας. Δικαίωμα για οποιαδήποτε ενεργοποίηση κάποιου effect ή κάρτας έχουν οι παίχτες ΜΟΝΟ κατά τη διάρκεια του στησίματος του chain. Άπαξ και ξεκινήσουμε να το κάνουμε resolve πάπαλα, τέλος, finito. Θα πρέπει να περιμένετε να τελειώσει το resolution πριν μπορέσετε να ενεργοποιήσετε κάτι. Πάμε για παράδειγμα-φωτιά:

CL1 Mystical Space Typhoon (target το set Call of the Haunted του αντιπάλου)
CL2 Call of the Haunted (target Blue-Eyes White Dragon)
CL3 Μaxx “C” (από τον παίχτη που ενεργοποίησε το MST)

Eνώ λοιπόν και οι δύο παίχτες θα έπρεπε να περιμένουν να γίνει resolve όλο το chain πριν ενεργοποιήσουν κάτι, να σου ο MST player να προσπαθεί να ενεργοποιήσει ένα υποθετικό Bottomless Trap Hole όταν ο Blue-Eyes γίνεται summon. Eν μέσω ενός resolving chain ο γαμάτος πήγε να κάνει activate κάτι το οποίο κανέις δεν ξέρει σε ποιο chain link θα έμπαινε και πότε ακριβώς θα γινόταν resolve. Όπως βλέπεις το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να βάλεις μια αυτόματη απάντηση στο μυαλό σου για την διάρκεια ενός resolving chain. “Resolvάρουμε τώρα. Μπορεί να ενεργοποιηθεί κάτι καινούριο;” “ΟΧΙ!”. “Μα θέλω μόνο να…” “ΟΧΙ!”. “Μα μόνο αυτό…” “ΟΧΙ!”. Easy.

Timings

Το έχεις ακούσει σαν έκφραση πολλές φορές και κάθε φορά συμφωνείς και κουνάς το κεφάλι νομίζοντας οτι ξέρεις για ποιο πράγμα μιλάνε. Χα! Ιδέα δεν έχεις. “Μα Reaper, το timing δεν είναι όταν ένα when, you can effect πάει να…” “ΟΧΙ!”. Παλουκώσου και άκου.

Πριν προχωρήσουμε, ας δούμε μια φράση-μπούσουλα που πρέπει πάντα να θυμάσαι όταν ψάχνεις επί ματαίω για χαμένα timings. Kάνε τη και τατουάζ αν σε βοηθάει, ποσώς με νοιάζει.

“Effects activations do not cause timing issues”

Αυτό που μόλις διάβασες και δεν κατάλαβες τίποτα σου λέει οτι δεν πρέπει να ψάχνεις για χαμένα timings και ούτε καν να τα έχεις στο μυαλό σου την ώρα που χτίζεται ένα chain. Timing loss συμβαίνει μόνο σε resolution από chains. Ποτέ σε building.

Τiming χάνει μια κάρτα ή ένα effect (όχι απαραίτητα τέρας μικρέ noobάκο) όταν κατα τη διάρκεια ενός chain resolution το trigger του, το έναυσμα, η στιγμή στην οποία θα έλεγε “ωπ, οκ, εγώ μετά το τέλος του resolution θα ενεργοποιηθώ” δεν είναι σωστή.

Στο παράδειγμα με το Call of the Haunted που δώσαμε παραπάνω, ο MST player έχασε το timing για να ενεργοποιήσει το Bottomless Trap Hole. Επιχείρησε να εισάγει ένα νέο chain link στη μέση ενός ήδη resolving chain. Bzzzt! Missed timing.

Ένα optional Trigger monster effect που είναι γραμμένο ως “When X, you can Y” θα χάνει πάντα timing αν το trigger του δεν είναι το τελευταίο πράγμα που έγινε. Πρέπει το trigger του να υπάρχει αναγκαστικά στο πρώτο Chain Link του chain (CL1) ώστε να ενεργοποιηθεί μετά σε καινούριο chain, κάτι που δεν συμβαίνει με τα “If X you can Y” optional Trigger effects, because KONAMI. Για να το δούμε και με τη βοήθεια υπερσύγχρονων 3D βοηθημάτων και οπτικοακουστικών μέσων (yeah right):

CL1 Tenki
CL2 Formula Synchron (για Synchro Summon μιας Trishula)

Όταν κάνουμε resolve βλέπουμε οτι η Trishula έγινε Synchro Summoned μέσα στο δεύτερο Chain Link και όχι στο πρώτο. Αυτό σημαίνει οτι αφού resolvάρει και το Τenki και τελειώσουμε με αυτό το chain, η καψερή η Χρυσούλα δεν θα κάνει banish τίποτα.

Response στο successful resolution ενός chain

Κάτι που δεν το ξέρει σχεδόν κανένας, και σίγουρα όχι εσύ. Όταν ένα chain τελειώσει να γίνεται resolve, πριν το gamestate ξαναγίνει open (http://yugioh.wikia.com/wiki/Game_state), o turn player έχει το δικαίωμα να “απαντήσει” στο επιτυχές resolution του chain ενεργοποιώντας κάποιο fast effect (spell speed 2+), αν φυσικά δεν υπάρχει κάποιο effect που εγινε triggered κατά τη διάρκεια του resolution και περιμένει να ενεργοποιηθεί. Δεν κατάλαβες τίποτα, το ξέρω, πάμε παραδειγματάκι:

CL1: Mystical Space Typhoon (target ένα set Call of the Haunted)
CL2: Call of the Haunted (target ένα Sangan στο grave)

resolve

CL2: το Call φέρνει το Sangan
CL1: το MST καταστρέφει το Call και με τη σειρά του το Sangan

CL1: Sangan

resolve

CL1: Sangan add Manju (ας πούμε)

Eδώ ο turn player μπορεί να ενεργοποιήσει ένα fast effect χωρίς το game state ακόμα να έχει γίνει open. Αν ο turn player επιλέξει να μην ενεργοποιήσει τίποτα, το δικαίωμα αυτό περνάει στον non-turn player, o oποίος για παράδειγμα μπορεί σε αυτό το σημείο να ενεργοποιήσει ένα Call of the Haunted που έχει στημένο για να κάνει Special Summon έναν Apex Avian από το grave, για να υπάρχει στο γήπεδο όταν ο turn player κάνει summon τον υποθετικό Manju που addαρε με το Sangan. Μετά το τέλος του resolution αυτού του chain (με το Call στον Apex Avian) ξανά ο turn player έχει το δικαίωμα να απαντήσει με fast effect, όπως και ο non-turn player και πάει λέγοντας. Όταν κανένας από τους δύο δεν θα θελήσει να ενεργοποιήσει κάτι τότε το game state γίνεται open και ο turn player έχει το δικαίωμα οποιουδήποτε action.

Φαίνονται πολλά και δύσκολα αλλά μη μασάς. Είναι κάποια πράγματα που γίνονται πάντα με το ίδιο μοτίβο και οτιδήποτε έξω από αυτό είναι λάθος και δεν θα πρέπει να γίνεται. Εδώ προσπάθησα να περιγράψω όσο πιο απλά γίνεται τρία κομμάτια που ταλανίζουν την ημιμαθή (at best) κοινότητα του yugioh και ίσως αν κάποιος ενδιαφερθεί να ψάξει και να ενημερωθεί για το όλο θέμα να του φανούν χρήσιμα. Αν υπάρχουν και άλλα κομμάτια της chaining process που κάποιος θα ήθελε να δει ανεπτυγμένα, δε με νοιάζει! Εγώ αποφασίζω τι θα γράψω! (πλάκα κάνω, PM και όλα εξηγούνται)

Comments

comments

Reaper of the Cards

Bio incoming in 3, 2, 1… το πίστεψες ε; Ε λοιπόν δεν έχει bio! Πλάκα κάνω, έχει.

Αλέξης λέγομαι, ή αλλιώς Reaper of the Cards. Πρώην Head Admin και Ruling Guru του Dueling Network. Θα μάθεις πράγματα εδώ! Ξεκίνα το διάβασμα.

Duelingbook username: Reaper of the Cards

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *