Children of Morta Review

Οικογενειακές ιστορίες

Ομολογώ ότι με την συγκεκριμένη κατηγορία RPGs, τα roguelike, μέχρι που έπεσε στα χέρια μου το Children of Morta, δεν είχα πολυασχοληθεί. Παρόλο που υπάρχουν αρκετοί αξιόλογοι τίτλοι, όπως τα «The Binding of Isaac», «Hades», «Moonlighter» κ.α, αυτό το randomly generated, κάπως με απωθούσε από αυτά τα παιχνίδια. Λίγο όμως οι αρτίστικες εικόνες που παρατηρούσα στην σελίδα του παιχνιδιού στο Steam, λίγο αυτό το story rich στα χαρακτηριστικά του, ήταν καταλυτικός παράγων για να το δοκιμάσω. Θα προσπαθήσω λοιπόν σε 5-10 αράδες να σας αναλύσω τα δομικά στοιχεία που το συνθέτουν, σε ποια από αυτά τα καταφέρνει και σε ποια όχι και τόσο.

Το παιχνίδι ξεκίνησε ως Kickstarter campaign το 2015 από την Dead Mage, ενώ Publisher είναι η 11bit studios. Πρωτοκυκλοφόρησε στις 3 Σεπτεμβρίου 2019 σε PC και μετά από ένα μήνα περίπου σε Xbox One και PS4. Η έκδοση για Nintendo Switch ακολούθησε το Νοέμβριο του ίδιου έτους.

Story

To βουνό Morta έχει καταληφθεί από μία αρρώστια (corruption) και οι ορκισμένοι προστάτες του, η οικογένεια Bergsons, προσπαθούν για την εξάλειψη αυτής και τον εντοπισμό της πηγής της. Για την επίτευξη του σκοπού, χρειάζεται να διασχίσουμε τις σπηλιές που βρίσκονται κάτω από αυτό, για να καταφέρουμε να φτάσουμε στην κορυφή του.

Κατά την διάρκεια της περιπέτειάς μας, μαθαίνουμε για τις σχέσεις μεταξύ των μελών της οικογενείας, ενώ υπάρχει και πληθώρα sidequests, τα οποία απαιτούν την προσοχή μας. (π.χ. η διάσωση ενός κουταβιού και στη συνέχεια η εύρεση πρώτων υλών για την δημιουργία ενός σπιτιού. Η διάσωση κάποιων automatons, τα οποία είχαν επαναστατήσει από τους δυνάστες τους κ.λ.π.). Κάθε φορά που θα επιστρέφουμε στο σπίτι από την εξόρμηση μας σε ένα dungeon, ανεξαρτήτως αποτελέσματος, θα μαθαίνουμε για ένα προβληματισμό ή μια διαμάχη μεταξύ των μελών της οικογενείας, ενώ θα μας αποκαλύπτεται και ένα μικρό ψήγμα της κεντρικής ιστορίας.

Η αφηγηματική προσέγγιση που έχει επιλεγεί ως μέσο διήγησης της ιστορίας, προσδίδει μια αισθητική απόλαυση, σκιαγραφεί με όμορφο τρόπο τα πρόσωπα της οικογενείας και τις μεταξύ τους σχέσεις, ενώ πολλές φορές προκαλεί και αγωνία με την τεχνητή επιβράδυνση της δράσης.

Gameplay

Ξεκινάμε το παιχνίδι χειριζόμενοι τον John. Έναν εκ των μελών της οικογενείας. Όσο όμως προχωράμε, μέσα από διάφορα γεγονότα, ξεκλειδώνουν και άλλα μέλη της. Κάθε μέλος έχει και διαφορετικό ταλέντο. π.χ. άλλος χρησιμοποιεί σπαθί και ασπίδα, άλλος τόξο κ.λ.π. Κάθε ένας εξ αυτών έχει και άλλη φαρέτρα από δεξιότητες, το οποίο συνεπάγεται και άλλο στυλ παιξίματος. Το ανώτατο επίπεδο που μπορεί να φτάσει κάθε χαρακτήρας είναι το 20.

Συνολικά, το Children of Morta χωρίζεται σε 3 περιοχές οι οποίες έχουν από 2 με 3 dungeons εκάστη, ενώ το κάθε dungeon αποτελείται από επίπεδα (2 έως 4 ). Από την στιγμή που μιλάμε για ένα roguelike RPG, αυτονόητο είναι ότι κάθε playthrough σε κάποιο dungeon θα είναι διαφορετικό από το προηγούμενο. Επίσης, εφόσον δεν τα καταφέρουμε και μας ξαπλώσουν τα εκατοντάδες Mobs, τότε γυρνάμε πίσω στο σπίτι και πρέπει να το ξεκινήσουμε από την αρχή.

Κατά την διάρκεια της εξόρμησής μας θα ανακαλύπτουμε αντικείμενα (charms -relics), που μας δίνουν έξτρα δυνατότητες ή buffs, τα οποία όμως είναι ενεργά μόνο κατά την διάρκεια του συγκεκριμένου run. Στο τέλος κάθε dungeon, υπάρχει το εκάστοτε boss, το οποίο απαιτεί ένα συγκεκριμένο τρόπο αντιμετώπισης. Εξόν από τις μοναδικές δεξιότητες που κατέχει ο κάθε χαρακτήρας, υπάρχουν και κάποιες που ισχύουν για όλους, ενώ με τα χρήματα, μπορούμε να αναβαθμίσουμε τα στατιστικά των μελών της οικογένειας όπως health, critical chance , damage κ.λ.π.

Επίσης, πρέπει να εναλλάσσουμε τους χαρακτήρες που χρησιμοποιούμε, καθόσον η επιτυχής ολοκλήρωση ενός dungeon από κάποιον, του δημιουργεί κούραση, ρίχνοντας του τα γενικά στατιστικά.

Παράπονα

Εδώ κάπου ξεκινάνε και οι ενστάσεις μου. Ενώ υπάρχουν συνολικά 6 χαρακτήρες με πολύ ενδιαφέροντα playstyles (με την 11bit να ανακοινώνει έναν ακόμα στη Guerilla Collective), κάποιοι εξ αυτών είναι πιο ισχυροί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προτιμώνται περισσότερο ορισμένοι (κυρίως οι ranged) έναντι των υπολοίπων. Η Linda για παράδειγμα με την δυνατότητά της να κινείται και να χτυπάει με το τόξο, είναι ίσως η πιο δυνατή των Bergsons. Έτσι, βρέθηκα να την χρησιμοποιώ αρκετά στην αρχή του παιχνιδιού.

Όταν φτάσουμε πάνω από το 15 Lvl και έχουμε καταφέρει να αναβαθμίσουμε ικανοποιητικά τα stats των χαρακτήρων, το παιχνίδι γίνεται αρκετά εύκολο. Ειδικά στα dungeons της τελευταίας περιοχής δεν δυσκολεύτηκα καθόλου. Ακόμα και τα αντίστοιχα bosses ήταν αρκετά ευκολά, με όποιον χαρακτήρα και να δοκίμασα. Ίσως αυτός να είναι και ένας από τους λόγος που η Dead Mage στο τελευταίο της update, προσέθεσε και New Game + Mode. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι το παιχνίδι υποστηρίζει και local co-op 2 παικτών.

Γραφικά

Η pixel art αισθητική του είναι φανταστική και δένει απόλυτα με το υπόλοιπο σύνολο. Κάθε dungeon είναι διαφορετικής τεχνοτροπίας. Από dungeons γεμάτα αράχνες – μέχρι steampunks στα πιο πάνω lvls. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα εξωτερικά τοπία, όπου τα screenshots πραγματικά πέφτανε βροχή.

Ήχος

Άλλο ένα δυνατό σημείο του παιχνιδιού η μουσική επένδυσή του. Έχει μεγάλη ποικιλία και είναι πολύ όμορφη, ενώ φέρνει αναμνήσεις από μουσικά κομμάτια που ακούγαμε στα Diablo 1 και 2.

Συμπέρασμα.

Η όμορφη ιστορία δοσμένη με αφηγηματικό τρόπο, “κουμπωμένη” πάνω στα απαράμιλλης ομορφιάς, pixel art γραφικά και στη νοσταλγική μουσική του, δημιουργούν ένα υπέροχο αποτέλεσμα.

Από την άλλη όμως, αυτή η ύπαρξη ιστορίας είναι που δημιουργεί πεπερασμένη διάρκεια ενασχόλησης και χαμηλή επαναληψιμότητα στο παιχνίδι. Προσωπικά μου πήρε ένα 30ωρο να το ολοκληρώσω.

Η ευκολία στα υψηλότερα lvls και η προτίμηση συγκεκριμένων χαρακτήρων στις πρώτες εξορμήσεις μας είναι οι μόνες ενστάσεις κατά την διάρκεια ενασχόλησης μου με τον τίτλο. Αυτά όμως, δεν μπορούν να μετριάσουν τον θαυμασμό μου γι’ αυτό το μικρό αριστούργημα, που θεωρώ ότι θα μνημονεύεται ως σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.

Αν το προτείνω;

Ένα τέτοιο μικρό διαμάντι αξίζει την προσοχή σου ακόμα και αν δεν είσαι λάτρης των παντός είδους Rpg. Αγόρασε το Children of Morta και ζήσε τις περιπέτειες των Bergsons, τις χαρούμενες αλλά και τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, στην προσπάθεια να προστατέψουν για άλλη μια φορά το βουνό, όπως ορκίστηκαν να κάνουν για πολλές γενιές.

Διαβάστε ακόμα το Review του Frostpunk της 11bit Studios, πατώντας εδώ.

Children of Morta

Children of Morta

8.7

8.7/10

Θετικά

  • Πολύ ωραία ιστορία δοσμένη με εκπληκτικό αφηγηματικό τρόπο
  • Αριστουργηματικά pixel art Γραφικά
  • Πανέμορφη μουσική
  • Μεστό gameplay

Αρνητικά

  • Αρκετά εύκολο στα υψηλότερα lvls
  • Πεπερασμένη διάρκεια ολοκλήρωσης μικρή επαναληψιμότητα
  • Πιο δυνατοί κάποιοι χαρακτήρες κυρίως στα χαμηλά lvls

Χρήστος Καπάνταης

Commander Guts/ KaPandice / Bearded Guts Είμαι ο Χρήστος για όσους δεν με ξέρουν. Αγαπώ τα Games, την αρθρογραφία και έχω OCD. Είμαι μεγάλος θαυμαστής του καλού game design και λάτρης των καλών voice overs. Τέλος, έχω κόλλημα με τα νομικά όσων αφορά τα games. Παίζω από 4 χρονών και είμαι 32. Έχω δουλέψει σε διάφορα Ελληνικά gaming μεσα, και μέσω του Gamesenpai.gr βρήκα το ρόλο που μου ταιριάζει. Να αγαπάω αυτό που κάνω. Θα με βρείτε παντού και πάντα, ειδικά όμως στο facebook.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.