Game ReviewsReviews

Cris Tales Review

Μία μικρή αλλαγή στο παρελθόν μπορεί να έχει τεράστιες επιπτώσεις στο μέλλον. Το γνωστό σε όλους ”φαινόμενο της πεταλούδας” χρησιμοποιείται σε ταινίες και videogames πολλά χρόνια. Παραμένει πάντα ενδιαφέρον concept και εμείς ως θεατές έχουμε τον ίδιο ενθουσιασμό ανακαλύπτοντας τις συνέπειες που προκαλεί ένα ταξίδι στον χρόνο. Ένα τέτοιο παιχνίδι, λοιπόν, είναι και το Cris Tales, το καινούργιο IP των Dreams Uncorporated και Syck, που μας ταξιδεύει στον χρόνο με την ιστορία του. Καταφέρνει να εντυπωσιάσει με το πολύχρωμο και μυστήριο ύφος του ή όλα αυτά επισκιάζονται από την μετριότητα του combat; Πάμε να δούμε μαζί την απάντηση.

Cris Tales Review

Ταξίδι στον χρόνο

Η ιστορία του Cris Tales ξεκινάει με την νεαρή Crisbell, που ζει ήσυχα στο χωριό της. Μία μέρα, παρασύρεται από έναν βάτραχο που μιλάει (φοράει και καπέλο) για να μπει μέσα στη μεγάλη εκκλησία του χωριού της. Εκεί, ανακαλύπτει πως είναι μία ”Time Mage” και πως έχει την δύναμη να δει το παρελθόν και το μέλλον μίας περιοχής ή και των ανθρώπων. Έκτοτε, κάθε φορά που βρίσκεστε σε μία περιοχή, το βλέμμα της Crisbell χωρίζεται σε τρία κομμάτια. Στο κέντρο είναι το παρόν, αριστερά το παρελθόν και δεξιά το (πιθανό) μέλλον.

Cris Tales Review
Παρελθόν, Παρόν, Μέλλον

Αφότου ανακαλύψει τις δυνάμεις της, το χωριό της Crisbell δέχεται επίθεση και ανακαλύπτει πως ο κόσμος απειλείται από την Time Empress, μία μάγισσα με δυνάμεις παρόμοιες με αυτές της Crisbell, που σκοπός της είναι να διαγράψει το timeline. Η μικρή Crisbell, ο Cristopher και ο Matias (cool βάτραχος με καπέλο), ξεκινάνε ένα ταξίδι για να βρουν και άλλους ναούς σαν την εκκλησία του χωριού, έτσι ώστε να μεγαλώσουν οι δυνάμεις της Crisbell και να καταφέρει να νικήσει την Time Empress. Στα ταξίδια τους θα συναντήσουν αρκετούς καινούργιους συμμάχους, συνοδοιπόρους και φυσικά εχθρούς.

Η μάχη…του χρόνου

Από θέμα gameplay έχουμε το κλασσικό jRPG Style, με Turn based combat σε 2D κάμερα. Οι μάχες έχουν την μορφή random encounter και πραγματοποιούνται μόνο μέσα σε dungeons. Ο κάθε χαρακτήρας έχει το όπλο του και τα skills του, ανάλογα την μαγεία που διαθέτει. H Crisbell είναι πιο πολύ support χαρακτήρας, καθώς όλες οι ικανότητες της έχουν να κάνουν με τον χρόνο. Ένας αρκετά καλός μηχανισμός είναι τα time crystals. Η Crisbell έχει την ικανότητα να αλλάζει τον χρόνο ανάλογα την τοποθεσία των εχθρών της (Παρελθόν αριστερά, Μέλλον δεξιά).

Cris Tales Review

Ο συγκεκριμένος μηχανισμός, είναι η σπίθα για να δημιουργηθούν πολλά combos και στρατηγικές, χρησιμοποιώντας τις ικανότητες του υπόλοιπου party. Για παράδειγμα, εάν σε έναν μεταλλικό εχθρό πετάξουμε νερό με τον Cristopher και ύστερα με την Crisbell ενεργοποιήσουμε το μέλλον, τότε με το πέρασμα του χρόνου ο εχθρός θα πάθει διάβρωση και θα είναι πιο ευάλωτος στις επιθέσεις μας. Δεύτερο παράδειγμα, εάν ανοίξουμε το παρελθόν και βάλουμε μία βόμβα που θέλει χρόνο για να εκραγεί, τότε απλά επιστρέφουμε τους εχθρούς στο παρόν και η βόμβα σκάει απευθείας. Επίσης, αξίζει να πούμε πως αλλάζει και η ηλικιακή κατάσταση των εχθρών, οπότε εάν στείλουμε έναν ”παππού” στο μέλλον τότε …. ξέρετε.

Τέλος, να αναφέρουμε και την μπάρα με την ονομασία ”Synchro”. Γεμίζει με κάθε επίθεση και άμυνα και σκοπός της είναι να πραγματοποιηθεί μία δυνατή επίθεση 2 ατόμων.

Το μεγάλο αλλά…

Παρόλο που ο συγκεκριμένος μηχανισμός έχει πλάκα, μετά τις 5-6 ώρες αχρηστεύει και σε αυτό φταίει το ίδιο το παιχνίδι. Αρχικά, όλα αυτά τα combo είναι σχεδιασμένα για να γίνονται κυρίως σε boss fights, καθώς οι κανονικές μάχες δεν κρατάνε τόσο. Δεύτερον, τα boss fights του παιχνιδιού με μερικές εξαιρέσεις περιορίζουν τον παίκτη σε σημείο που μπορεί να κάνει μόνο μία συγκεκριμένη κίνηση, γιατί αλλιώς δε νικάει. Το 90% των combo γίνονται με status effects και ailments, που τα bosses μετά την μέση του παιχνιδιού έχουν όλα ανοσία στα πάντα.

Η τέλεια άμυνα

Κυριολεκτικά τα πάντα είναι θέμα του timing. Όταν κάνετε μία επίθεση με το όπλο σας έχετε την ευκαιρία να κάνετε και δεύτερο χτύπημα εάν πατήσετε το κουμπί (Χ Στο PS5) την κατάλληλη στιγμή, πριν το πρώτο χτύπημα. Το ίδιο γίνεται αντίστοιχα και με την μαγεία, αλλά αντί για δεύτερο spell γίνεται Critical και είναι διπλάσια η ζημιά. Στο κομμάτι της άμυνας ισχύει κάτι παρόμοιο. Πριν δεχτείτε επίθεση, μπορείτε να μειώσετε την ζημιά που θα δεχτείτε εάν κάνετε deflect με το ίδιο κουμπί.

Cris Tales Review
Victory screen

Ο συγκεκριμένος μηχανισμός έχει ενδιαφέρον διότι ”ανταμείβει” αυτόν που προσέχει στη μάχη. Επίσης, οι επιθέσεις των αντιπάλων πονάνε αρκετά, οπότε αργά ή γρήγορα θα πρέπει να μάθετε να κάνετε σωστή άμυνα.

Η δύναμη κρύβεται στα αντικείμενα

Το γνωστό σε όλους Level up δεν είναι ποτέ αρκετό για να νικηθεί σωστά μία μάχη σε κανένα παιχνίδι. Στο Cris Tales εάν θέλετε να νικήσετε, θα χρειαστείτε καλό equipment, το οποίο θα βρείτε είτε στο κατάστημα, είτε στα chests.

Cris Tales Review

Τα Chests βρίσκονται άπλετα μέσα στα dungeons και είναι υπερβολικά εύκολα να τα ανοίξετε. Το συγκεκριμένο γεγονός βγάζει αυτόματα άχρηστη την ύπαρξη του shop, το οποίο πουλάει τα ίδια αντικείμενα πολύ ακριβά. Healing items κερδίζετε και από τις μάχες, οπότε ίσως αγοράσετε κάτι από το shop στην αρχή του παιχνιδιού. Η πραγματική χρησιμότητα του shop είναι το ”Time Synthesis”. Με απλά λόγια, αναβάθμιση όπλων. Τα χρήματα που δε θα ξοδέψετε σε κάποιο αντικείμενο, μπορούν να γίνουν μία ακόμη αναβάθμιση του όπλου σας για να κάνετε σοβαρή ζημιά.

Cris Tales Review

Κάθε όπλο φτάνει έως το Tier 5 και απαιτεί αρκετά marbles (χρήματα παιχνιδιού). Βέβαια, μπορείτε απλά να ξοδέψετε μία με δύο ώρες στα τελευταία dungeons για farm και να βγάλετε αρκετά χρήματα για όλα, καθώς τα encounters σε αυτά τα μέρη δίνουν έως και 8 χιλιάρικα ανά μάχη.

Side Quests με νόημα

Ίσως και το καλύτερο πράγμα που κάνει το Cris Tales, είναι ο τρόπος με τον οποίο χειρίζεται τα side quests. Εκτός από τα ελάχιστα fetch quests, όλα τα υπόλοιπα δεν έχουν να κάνουν με μάχη αλλά με ιστορία. Ουσιαστικά κάθε Quest είναι μία διόρθωση που προσπαθεί να κάνει η Crisbell για να φτιάξει ένα καλύτερο μέλλον για κάποιον. Δεν υπάρχει κάποια υλική αμοιβή, μόνο η ικανοποίηση πως έσωσες έναν πατέρα ή ένα παιδάκι που στο μέλλον θα κάνει καλύτερη την πόλη και πολλά άλλα. Φυσικά, ως Time Mage, η Crisbell θα κληθεί να πάρει σκληρές αποφάσεις και στην κεντρική ιστορία, αλλά και στις δευτερεύουσες αποστολές, δείχνοντας πως ακόμα και με την δύναμη του χρόνου δε γίνεται να τους σώσεις όλους.

Ένα πολύχρωμο χάος

Σαν παιδικό βιβλίο

Τα γραφικά του Cris Tales είναι Anime-Cartoonish στυλ με ζωντανά χρώματα. Ο συνδυασμός των χρωμάτων μαζί με τις πιο ”τετράγωνες” γωνίες και τα σχήματα, το κάνουν να μοιάζει πραγματικά σαν ένα ζωντανό παιδικό βιβλίο ή cartoon.

Cris Tales Review

Υπάρχουν αρκετές περιοχές με έντονο φωτισμό που -και όμως- δεν ενοχλεί στο μάτι. Τα σκοτεινά χρώματα είναι εξίσου όμορφα με τις σκοτεινές περιοχές και τα χρώματα της φλόγας. Γενικά ο οπτικός τομέας είναι eye candy και αρκετά μοναδικός, όμως για αυτόν τον λόγο είναι πολύ πιθανό να ξενίσει μερικούς που δεν το έχουν συνηθίσει.

Cris Tales Review

Τέλος, αξίζει να αναφερθούμε στις όμορφες αντανακλάσεις του φωτός σε γυαλιστερό πάτωμα ή νερό. Όσον αφορά τα animations, οι χαρακτήρες έχουν γρήγορες και κοφτές κινήσεις που βγάζουν μία αίσθηση ”μαριονέτας”. Το ίδιο γίνεται και με όλα τα μοντέλα των χαρακτήρων, ενώ στα εφέ μαγείας ή τα cutscenes υπάρχει μεγάλη ομαλότητα στις κινήσεις.

Ακούστηκε και ξεχάστηκε

Το Soundtrack του Cris Tales δε χαρακτηρίζεται καθόλου αδιάφορο, απλά έχει ένα μεγάλο ελάττωμα. Η μουσική επένδυση είναι αρκετά καλή και ταιριάζει στις πόλεις ή τα dungeon που κοσμεί. Όμως, το ίδιο το είδος της είναι που μετά από 20 λεπτά αφού κλείσουμε το παιχνίδι, δε θα θυμόμαστε νότα. Το ίδιο συμβαίνει και με τις φωνές των χαρακτήρων. Η ποιότητα των Voice Overs είναι αρκετά ικανοποιητική, όμως τίποτα το ιδιαίτερο. Τέλος, ο ήχος των όπλων ή και της μαγείας είναι πολύ βασικός, όπου επίσης δεν υπάρχει κάτι εκτός του φυσιολογικού.

Μεγάλα λάθη

Δυστυχώς όμως υπάρχουν αρνητικά και δεν είναι λίγα. Πέρα από αυτά που αναφέραμε στο combat, υπάρχουν προβλήματα και στην ιστορία. Οι τελευταίες ώρες του παιχνιδιού πέφτουν σε μία ανεπιθύμητη λούπα και κουράζουν τον παίκτη πάρα πολύ. Για παράδειγμα, (χωρίς spoilers) 2 βήματα πριν το τέλος, πρέπει να γυρίσεις πάλι όλες τις περιοχές για κάποιον λόγο και 1 βήμα πριν το τέλος πρέπει να τις ξαναγυρίσεις. Σίγουρα γίνεται ως κομμάτι της ιστορίας, αλλά μετά από ένα σημείο φαίνεται πως απλά έγινε για να μπουν επιπλέον ώρες στο παιχνίδι.

Cris Tales Review
Wolfie

Ύστερα έχουμε την ταλαιπωρία με τα random encounters. Κάθε 5 με 7 δευτερόλεπτα έρχεται από το πουθενά μία μάχη, οπότε όταν απλά θέλετε να περάσετε μέσα από μία περιοχή θα δημιουργηθεί σίγουρα ένας εκνευρισμός. Τέλος, η ανακύκλωση των bosses είναι εξίσου κουραστική. Σε μία από τις τελικές λούπες, θα αναγκαστείτε να ξαναπολεμήσετε κυριολεκτικά χωρίς λόγο, σχεδόν όλα τα μεγάλα boss που έχετε ήδη νικήσει.

Συμπέρασμα

Το Cris Tales είναι ένα καινούργιο JRPG με βασικό συστατικό την εκμετάλλευση του χρόνου. Έχει μία αρκετά όμορφη ιστορία, με χαρακτήρες που θυμάσαι εύκολα και αρκετά plot twists. Το Combat παρόλο που έχει ωραίες ιδέες δεν καταφέρνει να εντυπωσιάσει, καθώς δεν προσφέρει κάτι καινούργιο στη βιομηχανία. Τα πολύ όμορφα side quests από την άλλη μαζί με το υπέροχο εικαστικό του παιχνιδιού, προσφέρουν μία ευχάριστη νότα στην εμπειρία. Φυσικά υπάρχουν και τα αρνητικά, καθώς το Cris Tales κάνει κύκλους γύρω από τον εαυτό του και κουράζει τον παίκτη στο τέλος της ιστορίας με αδικαιολόγητες λούπες και ανακυκλωμένα bosses. Παρόλα αυτά, η ιστορία του θα σας κρατήσει συντροφιά για περίπου 20 ώρες και θα σας αφήσει ευχάριστη γεύση στο τέλος. Το προτείνουμε σίγουρα σε JRPG φανς, αλλά και σε όσους ψάχνουν ένα σχετικά μικρό παιχνίδι με ευχάριστη ιστορία.

Cris Tales Review

Το Cris Tales κυκλοφορεί για PS4, PS5, Nintendo Switch, Xbox One, Xbox Series X/S και PC και η τιμή του ξεκινάει από 39,99€. Επίσης είναι διαθέσιμο και στο Game Pass.

Cris Tales Review

Διαβάστε επίσης το Review του Fallen Angel.

Cris Tales

6.5

6.5/10

Θετικά

  • Όμορφα χρώματα και γραφικά
  • Ενδιαφέρουσα ιστορία και χαρακτήρες
  • Άρτιος τεχνικός τομέας
  • Πολύ καλά Side Quests

Αρνητικά

  • Εκνευριστικά random encounters
  • Άσκοπες λούπες στο τέλος της ιστορίας
  • Ανακυκλωμένα boss Fights

senior k

Gamer απο πολύ μικρή ηλικία και με πρώτο παιχνίδι το Halo 2. Ύστερα λάτρεψα τα AC, τα Jrpg και τα απαίσια memes που μέχρι και σήμερα φτιάχνω. Λατρεύω επίσης τα Anime και το DnD, ενώ ταυτόχρονα είμαι από τους λίγους console only players.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.