Game ReviewsReviews

Cyber Shadow Review

Το Cyber Shadow είναι ένα διαφορετικό project από τα συνήθη των τελευταίων ετών. Αποτελεί μία indie προσθήκη, αλλά με την δικιά του ιδιαιτερότητα. Μιλάμε για ένα 2D Action, σχεδιασμένο με την retro 8-bit νότα, κάτι που θα νοσταλγήσουν όσοι έχουν αγαπήσει το “παλιό” και θα μάθουν οι καινούργιοι την προέλευση πολλών metroidvania.

Από την στιγμή που ανακάλυψα το Cyber Shadow και έγραψα σχετικό άρθρο για αυτό, αποφάσισα να το ψάξω λίγο περισσότερο. Το αποτέλεσμα ήταν η αναμονή μου μέχρι να κυκλοφορήσει, να γίνει μεγαλύτερη, αλλά ευτυχώς η προσθήκη του στο Game Pass, μία ευκαιρία για εμένα να το βιώσω. Πάμε σε αυτό το review, να εξετάσουμε αν το δημιούργημα του Aarne “MekaSkull” Hunziker, με publisher την Yacht Club Games, αποτελεί ένα project που αξίζει και εσύ να δοκιμάσεις.

Μία πεσμένη Clan στα θεμέλια της Mekacity

Mekacity

Σε μία πόλη που έχει καταληφθεί εντελώς από μηχανές, μία κραυγή για βοήθεια ακούγεται. Σε αυτήν την κραυγή απαντάει το τελευταίο μέλος μίας μυστικής clan, ο Shadow, ο οποίος ακολουθώντας την, θα οδηγηθεί στην αναζήτηση για τον υπεύθυνο αυτής της συνθετικής κατάληψης. Όσο προχωράει, θα συνειδητοποιήσει την καταστροφή της Mekacity, και θα αντιμετωπίσει διάφορα εμπόδια στο δρόμο του.

Μιλάμε για ένα story, το οποίο περιστρέφεται γύρω από την εκδίκηση και την αναζήτηση για απαντήσεις. Όσο προχωράς στα απόκοσμα κομμάτια της πόλης, ανακαλύπτεις όλο και περισσότερες πτυχές για όσα συνέβησαν, αλλά και για το backstory του μυστήριου Ninja μας. Μου άρεσε που τήρησαν την μορφή των διαλόγων χωρίς φωνές, δείχνοντας μας με flashbacks για το παρελθόν του πρωταγωνιστή. Μία ευχάριστη αλλαγή από της ερμηνείες των voice actors, που θέλοντας να δώσουν το feeling εκείνης της εποχής, κατέστη απόλυτα κατανοητή.

Shadow the Hedge… Εεεε The Ninja

Cyber Shadow in person

Ο πρωταγωνιστής του Cyber Shadow είναι ένας μαυροφορεμένος Ninja. Έχοντας το πιστό του Κατάνα στην αρχή για να τον συντροφεύει, όσο προχωράει στα ενδότερα της πόλης, θα ανακαλύψει όλο και περισσότερες ικανότητες. Τα abilities που θα αποκτήσει στο τέλος είναι ταιριαστά στην θεματική του τίτλου και δυναμώνουν ανάλογα την δυσκολία του level που θα είσαι. Μου άρεσε που το παιχνίδι σε “ανάγκαζε” να τα χρησιμοποιείς κατά την διάρκεια του ταξιδιού σου, βάζοντάς σε να κάνεις master κάθε ένα από αυτά. Θα μπορούσα να τα χωρίσω, εκτός του Wall Slide/Double Jump που αποκτάς σε αργότερα στάδια, σε δύο κατηγορίες:

  • Projectiles
    Σε αυτά περιλαμβάνονται τα Ninja Stars, τα οποία είναι τα κλασικά αστεράκια σε δύο κατευθύνσεις σε οριζόντιο άξονα, τα Fireballs, τα οποία έχουν κατεύθυνση προς τα πάνω, και το Parry, το οποίο γίνεται σε αντίπαλα projectiles προς οριζόντια κατεύθυνση επίσης.
  • Melee Combat
    Σε αυτά κατατάσσονται το Jump Attack, το οποίο είναι μία επίθεση προς το έδαφος και αν πετύχεις εχθρό μπορείς να την ξανακάνεις, και το Dash Attack, το οποίο αυξάνεις ταχύτητα σε ορισμένη κατεύθυνση και αν θελήσεις να χτυπήσεις κάποιον κάνει ένα δυνατό swipe.

Η πληθώρα ικανοτήτων βοηθούν αρκετά στο να μην είναι μονότονη η διαδρομή, αλλά ήταν και μεμονωμένα διασκεδαστικές. Όμως, το σύστημα των Spirit Points κρατούν τον παίκτη από το απλά να τις κάνει spam, κάτι αναμενόμενο.

Υπάρχουν δύο μπάρες στην διάθεση του παίκτη. Όπως αναφέρθηκε, τα Spirit Points είναι αυτά που θα σου επιτρέψουν να κάνεις τα αντίστοιχα abilities. Τα Melee Combat moves δεν χρειάζονται SP απαραίτητα, αλλά γίνονται enhanced ξοδεύοντας τα. Η δεύτερη είναι τα Health Points, τα οποία προφανώς είναι η ζωή του Shadow. Όσο προχωράς, θα βρεις και τρόπους να την αυξήσεις, αλλά τα χτυπήματα των εχθρών αυξάνουν, επίσης, την ζημιά που θα δεχθεί ο Shadow, κάνοντας αυτές τις αναβαθμίσεις αδιάφορες.

Όσο επιζείς, μαθαίνεις

Έχοντας μπει στον κόσμο του Cyber Shadow, θα αντιμετωπίσεις 11 διαφορετικά levels, συμπεριλαμβανομένου του Tutorial και του Final Chapter, τα οποία θα σε απασχολήσουν για λιγότερο από 10 ώρες. Σε αυτά θα συναντήσεις εχθρούς διαφόρων ειδών, προσπαθώντας να κόψουν τον δρόμο σου. Σε κάθε checkpoint μπορείς να ξοδέψεις πόντους που θα βρεις διάσπαρτα, είτε “καθαρίζοντας” εχθρούς, είτε από διάφορα κουτιά που καταστρέφεις. Υπάρχουν τρεις επιλογές για να τα χρησιμοποιήσεις και είναι για να αναπληρώσεις τα HP, τα SP, αλλά και να δώσεις στον εαυτό σου ένα Item. Σε κάποια checkpoints, βέβαια, η αναπλήρωση HP και SP είναι ήδη επιλεγμένη.

Αυτά τα Items σίγουρα θα σου δώσουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα όσο παίζεις. Από την μία, έχουμε αυτά τα οποία θα ενισχύσουν τις επιθέσεις σου, όπως το Blade Extend. Από την άλλη, υπάρχουν αυτά θα σου δώσουν ένα πιο αμυντικό στυλ, όπως το Orbiter. Τέλος, έχουμε αυτά τα οποία σου προσφέρουν αναπλήρωση στα SP, όπως το SP Dispenser. Κάθε ένα από αυτά έχει αντοχή τριών χτυπημάτων, ανεξάρτητα από την ζημιά που δέχεται ο Shadow. Για εμένα, ήταν υπερβολικά δυνατά αυτά τα Items, ακόμα και στα boss fights. Η δυνατότητα να μην τα επιλέξω σίγουρα υπήρχε, και όταν επιλεγόταν, προσέφερε ένα ενδιαφέρον challenge.

Ταξίδι σε μία άλλη πραγματικότητα

Μέσα στο ταξίδι σου, θα συναντήσεις και αρκετά επίπεδα διαφορετικά από την ροή του παιχνιδιού.

Υπάρχουν levels, τα οποία αλλάζουν την χρωματική παλέτα του παιχνιδιού, κάνοντας σε να περάσεις ένα minigame για να ξεκλειδώσεις κάποια πύλη ή να δώσεις ενέργεια σε κάποια πόρτα. Αυτά τα επίπεδα ήταν κάτι ενδιαφέρον, επίσης, αποφεύγοντας την μονοτονία.

Cyber Shadow Temple

Κάποια επίπεδα, τα οποία ολοκληρώνοντάς τα, εκτός από την εξάσκηση σε μία ικανότητα, μπορεί να σου ξεκλειδώσουν και μία ακόμα. Μέσα από αυτά μαθαίνεις και πράγματα σχετικά με την clan του Shadow, αλλά και για την εξάσκηση που εκτελούν τα υπόλοιπα μέλη της. Ο τρόπος για να συμμετέχεις σε αυτές τις “εξασκήσεις”, ήταν η προσευχή σου σε διάφορα αγάλματα.

Ήταν ένα ευχάριστο διάλειμμα από την δράση και τα δύο είδη παραλλαγών, κάτι που εκτίμησα ιδιαίτερα.

Τα ρομπότ της Mekacity θα σε σταματήσουν…

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, υπάρχουν διάφορα Meka, τα οποία θα μπουν εμπόδια στην ανακάλυψη του υπεύθυνου αυτής της μεταμόρφωσης. Αυτοί οι εχθροί έχουν τεράστια ποικιλία όσο προχωράς και είναι και αρκετά δημιουργικοί σε σχεδιασμό, αλλά και σε attack patterns. Υπήρχαν, προφανώς, και εχθροί που απορούσες το γιατί υπήρχαν λόγω της δυσκολίας τους, αλλά αυτό ήταν περισσότερο κάποιου λάθους του παίκτη.

Κάτι όμως που δεν ήταν ευθύνη του παίκτη ήταν τα Iframes. Για όσους δεν ξέρουν, τα Iframes, ή αλλιώς Invisibility Frames, είναι τα δευτερόλεπτα τα οποία ο παίχτης, μετά από κάποιο χτύπημα δεν μπορεί να δεχτεί κάποιο άλλο. Ο χρόνος αυτός ήταν αρκετά μικρός, κατανοητός όμως ο λόγος του. Παρόλα αυτά, κάποια attack patterns των εχθρών είχαν επιθέσεις ακριβείας, σε βαθμό που οι συνεχόμενες επιθέσεις τους συγχρονίζονταν με τον χρόνο των Iframes. Ειδικά σε σημείο που υπήρχαν πολύ εχθροί, ήταν οριακά αδύνατο να ξεφύγεις. Η αύξηση του, ακόμα και σε βαθμό δευτερολέπτων, ίσως να έκαναν πιο δίκαιη την μάχη ενάντια σε τέτοιους εχθρούς.

…και τα boss fights της, επίσης!

Cyber Shadow Boss

Στα 11 Levels που θα παίξεις, θα συναντήσεις σχεδόν διπλάσιο αριθμό boss fights. Σε κάθε παιχνίδι, σίγουρα θες αυτά να είναι highlights. Σε αυτήν την περίπτωση, το πέτυχαν και με το παραπάνω. Κάθε boss fight ήταν ξεχωριστό από τα άλλα, και σε σχεδιασμό αλλά και σε επιθέσεις. Ήταν ιδιαίτερα, αλλά και δύσκολα, μέχρι να μάθεις το pattern τους. Αλλά ακόμα και τότε, δεν σε έσωζε, γιατί δεν ακολουθούσαν πάντα το ίδιο μοτίβο στην σειρά των επιθέσεων. Σίγουρα ένα μεγάλο θετικό για εμένα, και ακόμα μεγαλύτερη η χαρά όταν καταφέρεις να τα βγάλεις χωρίς να δεχτείς ζημιά!

Η ικανοποίηση μετά από κάθε boss δεν περιγράφεται!

Ένα Love Letter προς τους παλιούς, αλλά και στους νέους

Η ιδέα του Pixel Art στο 2021 φαντάζει ξένη για πολλούς. Έχουμε συνηθίσει τον ρεαλισμό, κάτι από την μία καλό, από την άλλη, όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε από που ερχόμαστε. Έτσι και στο Cyber Shadow, έχουμε την επιστροφή του 8-bit, κάτι που έδεσε αρκετά με την ατμόσφαιρα και την αίσθηση που ήθελαν οι developers. Σίγουρα δεν θα μπορούσα να φανταστώ την περιπέτεια του Shadow με διαφορετικό Artwork, κάτι αρκετά θετικό. Ένα μεγάλο χτύπημα νοσταλγίας και έχουν πετύχει τον εκμοντερνισμό του. Τα μοντέλα των χαρακτήρων ξεχώριζαν από το background, και η ακρίβεια στα pixels ήταν εντυπωσιακή.

Μια καλά ακονισμένη Katana κόβει και μέταλλο!

Cyber Shadow

Σε θέμα soundtrack έχουμε κάτι καταπληκτικό. Έχει τύχει αρκετές φορές μέσα στην ημέρα απλά να μουρμουρίζω κάποια από τις μελωδίες του. Είναι αυτό το στυλ του απλού, το οποίο μπορεί να σε εντυπωσιάσει με το πόσο όμορφο είναι. Τα sound effects, επίσης, είναι πετυχημένα. Από το κόψιμο του σπαθιού σου πάνω στο μέταλλο, μέχρι και την έκρηξη ενός boss όταν το κατατροπώνεις. Ένα μέρος του satisfaction που νιώθεις όταν νικάς έναν εχθρό, και σε μεγαλύτερη κλίμακα κάποιο boss, είναι η έκρηξη που ακούγεται.

Εν κατακλείδι

Το Cyber Shadow κατάφερε κάτι σπουδαίο στην κοινότητα αυτή. Παίρνοντας τον παράγοντα της νοσταλγίας με το pixel art και τους μηχανισμούς του, προσδίδοντας τους νεότερους μηχανισμούς, αλλά και το feeling τους. Μία κλασική ιδέα στην ιστορία, με έξυπνες παραλλαγές, γεμάτο μηχανισμούς, αλλά και ιδιαιτερότητες στο gameplay. Αν εξαιρέσεις την ανισορροπία που υπάρχει μεταξύ των power-ups και τον Iframes, αποτελεί ένα ξεχωριστό παράδειγμα για το πώς μπορείς, ακόμα και με γραφικά παλαιότερης γενιάς, σε συνδυασμό με εκμοντερνισμένες τεχνικές, να δημιουργήσεις κάτι πολύ όμορφο και διασκεδαστικό.

Το Cyber Shadow κυκλοφόρησε στις 26 Ιανουαρίου 2021 στην τιμή των 19,99€. Είναι διαθέσιμο για PC μέσω Steam και μέσω GOG, για Playstation 4 και Playstation 5, για Nintendo Switch και για την οικογένεια Xbox One και για Xbox Series S|X. Eίναι, επίσης, διαθέσιμο και μέσω Xbox Games Pass. Μάθετε όλες τις νεότερες προσθήκες για το Xbox Game Pass με το #GameSenPass.

Διαβάστε, επίσης, το review μας για το Hades, πατώντας εδώ.

Cyber Shadow

8.7

8.7/10

Θετικά

  • Ευφάνταστη παλέτα χρήσιμων κινήσεων
  • Υπέροχο Pixel Art και Sound Design
  • Ποικιλία εχθρών και bosses
  • Κλασική ιστορία με ιδιαιτερότητες
  • Καλοδουλεμένο level design
  • Έξυπνοι μηχανισμοί

Αρνητικά

  • Ελάχιστος χρόνος σε Ιframes μετά το χτύπημα
  • Τα power-ups διευκόλυναν κατά πολύ την πορεία σου
  • Η ποσότητα του HP σου δεν έχει πάντα σημασία

Thanos Psarras

Με λένε Θάνο, γεννήθηκα το 2000 και είχα τις πρώτες μου εμπειρίες στο gaming με το Gran Turismo στο Playstation και το Crazy Taxi στο PC. Αγάπησα το gaming, ειδικά αυτά με καλή ιστορία, και πάντα μου αρέσει να εξερευνώ τα διαμάντια της indie κοινότητας!

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.