Dandara: Trials of Fear Edition Review

To Dandara: Trials of Fear Edition είναι ένα 2D indie platformer Metroidvania με pixel art γραφικά του Βραζιλιάνου developer Long Hat House. Publisher του παιχνιδιού είναι η Raw Fury Games και κυκλοφόρησε στις 8 Φεβρουαρίου του 2018. Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από το αποπνικτικό πλήθος των Metroidvania που μπορείτε να βρείτε στο Steam και στο Nintendo eshop είναι ο μοναδικός τρόπος που έχει για να διασχίζεις τα διάφορα περιβάλλοντα του παιχνιδιού. Περρισσότερες πληροφορίες για το movement στο κομμάτι του “Gameplay” του Review.

Story

Το θέμα της ιστορίας είναι κάπως περίπλοκο. Η ιστορία του παιχνιδιού και το όνομα “Dandara” της ηρωίδας του παιχνιδιού είναι εμπνευσμένα από την αφρο-βραζιλιάνα Dandara του 17ου αιώνα. Η αληθινή Dandara πολέμησε για την ελευθερία της καθώς και των άλλων σκλάβων στην Βραζιλία. Παρόμοια θεματική έχει και το παιχνίδι. Ο κόσμος του Dandara ήταν ειρηνικός και ευδοκιμούσε, μέχρι που άρχισε η επίθεση του στρατού του Eldar. Ο Eldar θέλει να κατακτήσει τον κόσμο και να αποκτήσει όλο το “αλάτι”, μια ύλη ζωτικής σημασίας. Ο κόσμος του Dandara βασίζεται στο “αλατι” διότι αποτελεί την ζωτική ενέργεια όλης της ύπαρξης. Σε αυτήν την κατάσταση, όπου οι κάτοικοι είναι καταπιεσμένοι και στο χείλος της καταστροφής, η Dandara ξυπνάει για να τους σώσει. Ο παίκτης, ως Dandara, καλείται να πολεμήσει τις εχθρικές δυνάμεις και να απελευθερώσει τον λαό και στην συνέχεια να επιτεθεί στην αυτοκρατορία του Eldar με τελικό boss τον ίδιο.

Αν νομίζετε ότι μιλάω γενικά είναι επειδή δεν έχει κάτι παραπάνω από μεριά ιστορίας. Από την μία, το παιχνίδι βασίζεται κυρίως στο gameplay και την δυσκολία του και είναι το πρώτο “μεγάλο” παιχνίδι του developer. Αν σκεφτείς το πόσο καλό είναι το τελικό αποτέλεσμα ολικά και ότι δεν χρειάζεται κάθε παιχνίδι μια τεράστια και συναρπαστική ιστορία, δεν με πειράζει ιδιαίτερα. Επίσης, θεωρώ κάπως cool την σύνδεση με την αληθινή Dandara και την ιστορία της. Από την άλλη, το γεγονός ότι όλοι οι χαρακτήρες σε ξέρουν και ορισμένες φορές μιλάνε για πράγματα που δεν ξέρεις, σε κάποιες περιπτώσεις οδηγούν σε καταστάσεις σύγχυσης. Μέχρι να καταλάβω ότι απλώς έτσι είναι νόμιζα ότι κάτι έχασα.

Minor Nitpick

Ένα ακόμη παράπονο που έχω με την ιστορία είναι ότι πιστεύω πως δεν έχει αρκετές εξηγήσεις και world building. Από άποψη ιστορίας δεν έχω ιδιαίτερο λόγο να κάνω αυτά που κάνω. Στην αρχή καταταλαβαίνω να πολεμήσεις τον στρατό για να απελευθερώσεις τον λαό και είναι πλήρως κατανοητό το πρώτο boss να είναι ο στρατηγός. Ώστόσο, δεν νιώθω κάτι για το τελικό boss, τον Eldar. Καταλαβαίνω ότι αυτός κινεί τα νήματα, μιαίνει το “αλάτι” και είναι κακός, αλλά δεν φαίνεται έμπρακτα. Επίσης, ο Eldar φαίνεται να έχει εμμονή με τις τηλεοράσεις και είναι κάποιο είδος “Μεγάλου Αδερφού”. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζω γιατί δεν εξηγείται πουθενά. Ξαναλέω ότι δεν έχω πρόβλημα που δεν είναι κάποια καταπληκτική ιστορία, αλλά κατα την διάρκεια του παιχνιδιού δημιουργούνται αυτά τα αναπάντητα ερωτήματα που προσωπικά με ενοχλούν.

Gameplay

Movement & combat

Το κυρίως χαρακτηριστικό του παιχνιδιού είναι το μοναδικό movement mechanic. Σε αντίθεση με τα περισσότερα παιχνίδια, το Dandara δεν έχει βαρύτητα και δεν μπορείς να κινηθείς αυτόνομα στον κάθε άξονα. Η κίνηση της Dandara γίνεται αποκλειστικά με άλματα απο επιφάνεια σε επιφάνεια. Η Dandara πηδάει από επιφάνεια σε επιφάνεια εφόσον είναι αρκετά κοντά και είναι καλυμένη με “αλατι”. Εκ πρώτης όψεως, αυτός ο τρόπος κίνησης φαίνεται άβολος και δύσχρηστος. Ωστόσο ο developer τον έχει υλοποιήσει με τρόπο πολύ ομαλό και μόνο μερικές φορές με οδήγησε στον θανατό μου, λόγω λάθους. Γενικά, συνήθως πας εκεί που θέλεις και προς το τέλος διάσχιζα το παιχνίδι με μεγάλη ταχύτητα. Το παιχνίδι προσκαλεί speedruners, αλλά δεν έκανα αυτά τα achievements γιατί δεν το έχω με τα speedruns.

Το βασικό όπλο της Dandara είναι κάποια βλήματα με σχετικά μικρή εμβέλεια που χρειάζονται ένα μικρό χρονικό διάστημα για να φορτίσουν πριν την χρήση. Αυτό χρησιμοποιείς κυρίως γιατί δεν καταναλώνει “ενέργεια”. Αυτά τα δύο ορίζουν την δυσκολία του παιχνιδιού μιας και πρέπει να λάβεις υπόψη την περιορισμένη ελευθερία κίνησης, την περιορισμένη εμβέλεια της επίθεσης και τον χρόνο επίθεσης ενώ αποφεύγεις τις επιθέσεις των εχθρών. Τα εμπόδια και οι εχθροί συνήθως παρουσιάζονται πρώτα με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορείς να κατανοήσεις πως δουλεύουν πριν αποτελέσουν απειλή. Αυτό που μου αρέσει ιδιαίτερα είναι ότι αυτό γίνεται χωρις να σου πει τίποτα γραπτώς το παιχνίδι.

Ικανότητες

Όλες ικανότητες καταναλώνουν “ενέργεια” και τις αποκτάς κατα την διάρκεια του παιχνιδιού. Από αυτές αρχικά δεν χρησιμοποιούσα σχεδόν καθόλου. Η πρώτη ικανότητα, οι “Johnny B. πύραυλοι” παρουσιάστηκαν ως τρόπος να σπάσεις συγκεκριμένους τοίχους ώστε να προχωρήσεις σε περιοχές που δεν μπορούσες προηγουμένως. Έτσι θεώρησα ότι είναι αποκλειστικά utility και χρησιμοποιούσα τις ικανότητες με φειδώ. Γενικά τα abilities είναι είτε απλώς damage είτε απλώς utility είτε και τα δύο. Αναγκαστικά χρησιμοποίησα τα utility διότι είναι απαραίτητα για να προσχωρήσεις στο παιχνίδι. Η ασπίδα είναι σχεδόν απαραίτητη σε κάποια σημεία του παιχνιδιού. Από αυτά που κάνουν damage χρησιμοποίησα σχεδόν αποκλειστικά τους “Johnny B. πύραυλους” για να κάνω ζημιά σε εχθρούς από απόσταση. Από τα άλλα πρέπει να χρησιμοποίησα μόνο ένα 1-2 φορές σε εχθρούς που ήταν δύσκολο να χτυπήσεις.

Saves, deaths, upgrades, potions και άλλα

Το Dandara έχει μια Dark Souls άποψη με αρκετά mechanics. Οι σημαίες και τα camps λειτουργούν ως saves. Μόνο στα camps μπορείς να πας για να ξαναγεμίσεις την ζωή και τα “potions” σου και να κάνεις upgrades. Σε κάποιο σημείο του παιχνδιού αποκτάς την ικανότητα να κάνεις fast travel μεταξύ camp. Τα upgrades γίνονται με το “αλατι” που μαζεύεις από σεντούκια και σκοτώνοντας εχθρούς. Στα σεντούκια βρίσκεις και τα “potions” για ζωή και για “ενέργεια”. Αν πεθάνεις, κάνεις respawn στην τελευταία σημαία ή camp χωρις το “αλατι” σου. Μπορείς να το πάρεις πίσω αν πας να βρεις το “πτώμα” σου. Ωστόσο, αν πεθάνεις πριν φτάσεις, χάνεις το “αλάτι” που είχες μαζέψει. Τα upgrades δεν χάνονται όταν πεθαίνεις. Τα camps δεν είναι ιδιαίτερα συχνά, οπότε χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή.

Βέβαια, υπάρχουν κάποια “cheat modes” που σου δίνει το παιχνίδι. Το ένα σου δίνει περρισσότερα save, το δεύτερο respawn στο δωμάτιο που πέθανες και το τρίτο ατελείωτη “ενέργεια”. Προσωπικά δεν ένιωσα την ανάγκη να τα χρησιμοποιήσω, παρόλο που το παιχνίδι γίνεται ιδιαίτερα δύσκολο σε ορισμένα σημεία. Χωρίς την πρόκληση που δημιουργεί η δυσκολία δεν θα ήταν ικανοποιητικό να περάσεις μια περιοχή ή να κερδίσεις ένα boss.

Τα boss, το map και η δυσκολία

Τα boss σε γενικές γραμμές γραμμές είναι πολύ καλοφτιαγμένα με πολύ καλό difficulty curve. Σαν κλασσικά metroidvania boss πρέπει να καταλάβεις τα patterns κινήσεων και τα αδύναμα σημεία για να κερδίσεις και συνήθως τα νικούσα με δύο προσπάθειες, με κάποιες εξαιρέσεις. Το πρώτο boss θα έλεγα ότι σε τιμωρεί ιδιαίτερα για τα λάθη σου. Έχεις πολύ λίγη ζωή, λίγη “ενέργεια” και λίγα potions. Η πρώτη φάση του boss είναι σχετικά εύκολη, αλλά στην δεύτερη παλεύεις με τα controls που δεν τα κατέχεις πλήρως ακόμη και προσπαθείς συνεχώς να φτάσεις κοντά στο boss για να κάνεις ζημιά, ενώ παράλληλα πρέπει να αποφεύγεις τα βλήματα και τους εχθρούς που σου πετάει.

Το άλλο boss που δημιούργησε πρόβλημα ήταν το προτελευταίο. Πραγματικά ήταν πιο δύσκολο από το τελικό boss για εμένα. Το τελικό boss το νίκησα με την δεύτερη προσπαθειά μου και αν δεν ήμουν απρόσεκτος, θα το νικούσα με την πρώτη. Το προτελευταίο όμως ήταν τόσο δύσκολο που πέθαινα ξανά και ξανά και ξανά. Πραγματικά δεν ξέρω πόσες φορές μου πήρε, αλλά αυτό είναι το μόνο που μου πήρε τόσες πολλές φορές. Σε αυτό το boss battle δύο εχθροί σε πυροβολούν ταυτόχρονα και πρέπει να κάνεις ζημιά ενώ αποφεύγεις τα βλήματα. Η δυσκολία πηγάζει από το γεγονός ότι πρέπει να πας δίπλα στον ένα εχθρό, ώστε ο άλλος να φτάσει σε θέση που να είναι ευάλωτος σε επιθέσεις. Μόλις φτάσει σε σημείο που είναι ευάλωτος πρέπει να πας κοντά, να το βαρέσεις και να πας πάλι πίσω στον πρωτο ώστε να αρχίσει ο κύκλος απο την αρχή. Πρέπει να έχεις πολύ καλό timing και ακρίβεια ώστε να το κάνεις ξανά και ξανά χωρίς να σε πετύχουν. Αν πάρεις τον έναν, ο άλλος είναι συγκριτικά εύκολος.

Minor Nitpick

Ένα τελευταίο παράπονο όσο αφορά την δυσκολία του παιχνιδιού. Στην αρχή του παιχνιδιού, με πολύ διακριτικό τρόπο, το παιχνίδι σε “οδηγεί” στο περίπου. Βέβαια, αφού είναι metroidvania μετά από ένα σημείο καλείσαι να εξερευνήσεις μόνος σου τον χάρτη για να βρείς που πρέπει να πας και τι πρέπει να κάνεις. Επιπλέον, κάθε φορά που παίρνεις μια ικανότητα σου ανοίγει μέρη που δεν μπορούσες να πας πριν, οπότε προφανώς έχει back tracking. Γενικά standard Metroidvania πράγματα. Σε ένα σημείο, καθώς έκανα backtrack, για να πάω σε μια περιοχή κατέληξα σε ένα σημείο και έφαγα 1-2 ώρες για να βγώ από μια περιοχή, όχι αυτή που ήθελα, επειδή δεν είχα την κατάλληλη ικανότητα ώστε να γυρίσω από εκεί που ήρθα. Και παράπονο μέσα στο παράπονο είναι ότι ο χάρτης δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμος διότι τα δωμάτια περιστρέφονται οπότε το πάνω,κάτω, αριστερά, δεξιά του δωματίου δεν είναι ίδια με του χάρτη, οπότε όταν χάνεσαι, χάνεσαι.

Γραφικά & animations

Προσωπικά δεν μου αρέσουν αισθητικά τα παιχνίδια που χρησιμοποιούν pixel art. Συνήθως προσπαθούν να μιμηθούν retro αισθητική και αποτυγχαίνουν. Τίποτα από αυτά δεν ισχύει για το Dandara. Είναι ένα πολύ όμορφο και προσεγμένο παιχνίδι όσο αφορά τα γραφικά. Τόσο το προσκήνιο όσο και το φόντο των επιπέδων είναι ιδιαίτερα καλοφτιαγμένο με πολύ λεπτομέρεια. Ειδικά στην πρώτη περιοχή του παιχνιδιού υπάρχουν διακριτικά σημάδια στο φόντο που σε οδηγούν κρυφά στην διαδρομή που πρέπει να πάρεις αρχικά. Γενικότερα, κάθε περιοχή είναι ξεχωριστή με ξεχωριστή θεματική οπότε πάντα ξέρεις που βρίσκεσαι. Όσο αφορά τους σχεδιασμούς των χαρακτήρων είναι και αυτοί ξεκάθαροι και δεν υπάρχει περίπτωση να τους μπερδέψετε. Στα σκηνές της ιστορίας και στα design των boss και μεγάλου μεγέθους χαρακτήρες όπως ο “Writer” (παραπάνω εικόνα) οι artists δείχνουν τις δημιουργικές τους ικανότητες. Ολικά η αισθητική του παιχνιδιού μου θυμίζει το Castlevania: Symphony of the Night, που είναι θετικό.

Τα animations όπως και τα γραφικά είναι καλοφτιαγμένα και ταιριάζουν πολυ καλά στους χαρακτήρες. Προσωπικά μου άρεσε ιδιαίτερα η λεπτομέρια του σύνεφου άλατος που εμφανίζεται καθώς η Dandara πηδάει απο επιφάνεια σε επιφάνεια.

Μουσική & sound effects

Η μουσική στο Dandara είναι δευτερεύουσα στο gameplay. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι κακής ποιότητας. Όπως όλο το παιχνίδι είναι ιδιαίτερα προσεγμένη, αλλά είναι κυρίως ατμοσφαιρική. Ωστόσο, σε σημαντικές στιγμές και στα boss fight ο ρυθμός γίνεται πιο έντονος. Δεν υπάρχουν κομμάτια στο soundtrack που ξεχωρίζουν, αλλά συμπληρώνουν πολύ ωραία την εμπειρία. Προσωπικά πιστεύω ότι το παχινίδι δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο ή λιγότερο όσο αφορά την μουσική και του ταιριάζει τέλεια. Όσο αφορά τα sound effects δεν έχω να πω κάτι. Δεν είναι μέτρια ή κακά, αλλά δεν έχουν κάποια καταπληκτική καινοτομία.

Συμπεράσματα

Το Dandara: Trials of Fear Edition είναι ένα πολύ ωραίο και καλοφτιαγμένο Metroidvania, με ενδιαφέρον gameplay και καταπληκτική ολική παρουσίαση. Είναι ένα παιχνίδι που πιστεύω θα αρέσει στους fans του genre και σε παίκτες που τους αρέσουν οι προκλήσεις, λόγω της δυσκολίας και των unique mechanics. Βέβαια, έχει επιλογές για να το απολαύσουν και παίκτες που δεν τους αρέσει αυτό το επίπεδο δυσκολίας. Το μεγάλο μειονέκτημα του παιχνιδιού είναι τα κενά στην ιστορία του. Ωστόσο μπορώ να το παραβλέψω μιας και είναι το πρώτο “μεγάλο” παιχνίδι του developer και το τελικό αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό και κατα τα άλλα άμεμπτο. Προσωπικά το διασκέδασα και θα το πρότεινα ανεπιφύλακτα. (Βγαίνει και σε έκπτωση σχετικά συχνά.)

Μπορείτε να βρείτε το παιχνίδι σε Android (5,49€), iOS (3,49€), PC (Steam) (14,99€), Nintendo Switch (14,99€), Playstation 4 (14,99€) και Xbox One (14,99€).

Για ένα πιο casual παιχνίδι όπου εξολοθρεύετε αράχνες, μπορείτε να διαβάσετε το review μας εδώ.

Dandara: Trials of Fear Edition

8.5

8.5/10

Θετικά

  • Καλοφτιαγμένο και προσεγμένο σε πολλές μικρές λεπτομέρειες
  • Challenging & satisfying gameplay
  • Πανέμορφα γραφικά και μουσική
  • Χαμηλές απαιτήσεις συστήματος
  • Διαθέσιμο σε όλες τις πλατφόρμες

Αρνητικά

  • Ελλιπής ιστορία
  • Ελλάσων πρόβλημα στο backtracking

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.