Dicey Dungeons Review

Το Dicey Dungeons αποτελεί το τελευταίο παιχνίδι του δημιουργού Terry Cavanagh έως σήμερα. Γνωστός για τα παιχνίδια Super Hexagon και VVVVVV. Δυο τίτλοι που αγαπήθηκαν εξίσου στον χώρο των Inidie games, όπως αυτό που θα μιλήσουμε σήμερα.

Το Dicey Dungeons είναι ένα Roguelike RNG Deckbuilding Game. Κυκλοφόρησε στις 13 Αυγούστου του 2019 και εκδόθηκε από τον ίδιο τον δημιουργό, καθώς αποτελεί One man Project με εξαίρεση το Soundtrack και το Art. Θα δημιουργήσετε Decks, θα ρολάρετε ζάρια, θα νικήσετε τερατάκια και Bosses. Σε μια απόπειρα να δραπετεύσετε από το τηλεπαιχνίδι dungeon που έχετε μπλέξει και η τύχη δεν είναι ποτέ με το μέρος σας. Πάμε να δούμε τις εντυπώσεις, τα παράπονα και τι έχει να μας δώσει το Dicey Dungeon.

Story

Το Story στο Dicey Dungeons είναι πιο πολύ εκεί για να υπάρχει και να δίνει νόημα στο Gameplay. Υποτίθεται ότι έχουμε τον έλεγχο 6 διαγωνιζόμενων σε ένα τηλεπαιχνίδι για να κερδίσουμε την μεγαλύτερη επιθυμία μας, οποία και αν αυτή. Μας δίνεται η ευκαιρία να γυρίσουμε τον τροχό της τύχης και να δούμε αν κερδίσαμε κάτι κάθε φορά που ολοκληρώνουμε ένα Run στο Dungeon. Όμως πάντα, όσο καλά και αν τα πήγαμε δεν κερδίζουμε τίποτα. Με 2 ύποπτους παρουσιαστές και έναν τροχό, μάλλον στημένο, συνεχίζουμε μέσα στα Dungeon ψάχνοντας ένα τρόπο διαφυγής ή ακόμα μια ευκαιρία μήπως και κερδίσουμε στο τέλος.

Οι ατάκες που ανταλλάζουν οι χαρακτήρες μεταξύ τους έχουν ωραίο, καυστικό και λίγο καμένο χιούμορ. Ο κάθε χαρακτήρας και τερατάκι έχει την προσωπικότητα του. Ενώ δεν υπάρχει Voice acting, ακούγονται κάποιοι ήχοι σαν μουγγιτά από τον καθέναν που τους κάνει ξεχωριστούς. Το παιχνίδι κρύβει ας πούμε ένα twist στο τέλος και ένα επικό και δύσκολο Final Boss Fight άλλα υπάρχει πολύ μέλλον μέχρι εκεί. Οπότε ο κύκλος πάει κάπως έτσι. Παίζεις ένα Run, δεν κερδίζεις τίποτα, πας σε μεγαλύτερη δυσκολία Dungeons, πάλι τίποτα. Μέχρι που κάποια στιγμή φτάνεις σε ένα επίπεδο να αρχίζεις να αναρωτιέσαι τι στο κάλο γίνεται εδώ μέσα…

Οπότε όταν δεν υπάρχει κάποια ενδιαφέρουσα ιστορία, πρέπει να υπάρχει ενδιαφέρον Gameplay. Όπως προανέφερα το Dicey Dungeons ανήκει στα Roguelike games οπότε πρέπει να έχει κάτι ενδιαφέρον μέσα στην επαναληψιμότητα του. Και η αλήθεια είναι πως έχει.

Gameplay: Χαρακτήρες

Επιλέγεται ανάμεσα σε 6 Classes χαρακτήρων που έχουν μορφή ζαριού, και ο καθένας παίζει εντελώς διαφορετικά από τον άλλον. Αυτό από μόνο του προσφέρει μεγάλη ποικιλία καθώς όλοι οι χαρακτήρες έχουν διαφορετική λογική στα ζάρια που ρίχνουν και τον τρόπο που τα χρησιμοποιουν. Παράδειγμα ο Warrior ρίχνει άπλα τα ζάρια του κάθε γύρω, και βασίζεται πολύ στο να βγάζει καθαρό damage και να τους αυξάνει την αξία. Ενώ το Robot έχει ένα σύστημα υπολογισμού που το γινόμενο των ζαριών σου δεν μπορεί να ξεπεράσει ένα όριο, Risk and reward system. Ή ας πούμε ο Enginnear μετά από κάθε μάχη μετατραπεί μια κάρτα του σε ένα gadget που θα έχει στην επομένη μάχη. Συν ότι κάθε χαραχτήρας έχει τις δίκες του αδυναμίες και Debuffs που δέχεται σε μεγαλύτερης δυσκολίας Dungeons.

Η κοινή λογική σε όλους τους χαρακτήρες είναι, ότι κάνουν Level up νικώντας εχθρούς. Αυξάνοντας έτσι τα ζάρια τους κατά ένα, κάθε φορά που γίνεται αυτό. Όπως επίσης ότι μπορούν να έχουν συγκεκριμένο αριθμό καρτών στην διάθεση τους σε κάθε μάχη. Ενώ μπορούν να κουβαλήσουν μαζί τους πολύ παραπάνω κάρτες. Πέρα από Exp μαζεύουν και χρήματα που τα ξοδεύουν στα καταστήματα. Όπως επίσης ο κάθε χαραχτήρας έχει 6 Dungeons να αντιμετωπίσει, αυξανόμενης δυσκολίας και με διαφορετικους παράγοντες μεταξύ τους. Πέρα από αυτά ο κάθε ένας είναι μοναδικός με τον τρόπο του και τα mechanics του.

Οπότε αρκετές επιλογές μόνο και μόνο από την επιλογή χαρακτήρα. Και σίγουρα κάποιοι θα σας αρέσουν πιο πολύ από άλλους, αλλά οι δοκιμασία και η διαφορετικότητα είναι πάντα εκεί.

Gameplay: Dungeons και αντίπαλοι

Κάθε χαρακτήρας έχει 6 Dungeon αυξανόμενης δυσκολίας να αντιμετωπίσει, συνολικά δηλαδή 36 όλων μαζί. Κάθε Dungeon αποτελείτε από 5 ορόφους και ένα Boss όροφο. Σε κάθε όροφο εκτός του τελευταίου, συναντάτε αντιπάλους, καταστήματα, σεντούκια, μήλα για healing και τις σκάλες τις κατάβασης σας.

Το Layout και το τι θα συναντήσετε σε κάθε όροφο είναι πάντα εντελώς τυχαιοποιημένο ακολουθώντας μόνο κάποιους βασικούς κανόνες. Εσείς το μόνο που σκέφτεστε είναι με ποια σειρά θα αντιμετωπίσετε τους αντιπάλους ώστε να πάρετε Level ή να αποκτήσετε πρόσβαση σε σεντούκια και μήλα. Τα καταστήματα που συναντάτε είναι τριών ειδών. Αυτά που αγοράζεται κάρτες για το deck σας, αυτά που αναβαθμίζετε τις κάρτες σας, και αυτά που αντιγράφετε ή ανταλλάσσεται τις κάρτες σας. Δεν είναι αναγκαστικό να αδειάσετε τον όροφο από αντιπάλους, αλλά πρέπει να το κάνετε αν θέλετε να φτάσετε το maximum Level.

Οι αντίπαλοι σας είναι σχεδόν πάντα συγκεκριμένοι, πέρα από κάποιες σπάνιες εξαιρέσεις. Έχουν πάντα το ίδιο deck με τις ίδιες κάρτες που χρησιμοποιούν εναντίον σας. Οπότε με τον καιρό μαθαίνετε και πως να τους αντιμετωπίζετε πιο αποτελεσματικά. Ο καθένας έχει ένα deck που ταιριάζει στην προσωπικότητα και τον χαρακτήρα του με αντίστοιχα Abilities. Αυτό προσφέρει μια παραπάνω στρώση βάθους στην ιστορία και στους λίγους διάλογους που ανταλλάσσεται μαζί τους.

Τέλος τα Bosses είναι 7 διαφορετικά και τα συναντάτε πάντα στον τελευταίο όροφο. Επίσης έχουν πάντα τα ίδια deck και τις ίδιες ικανότητες που ταιριάζουν στον χαρακτήρα τους. Κάποια είναι πιο δύσκολα από άλλα, και απαιτούν συγκεκριμένες κάρτες. Οπότε φροντίστε πάντα να είστε καλά προετοιμασμένοι πριν φτάσετε εκεί.

Gameplay: Τα ζάρια και το Deck

Όπως προανέφερα, ο κάθε χαρακτήρας έχει τους δικούς του μηχανισμούς, και ξεκινάει με διαφορετικές κάρτες. Όμως οι κάρτες που βρίσκεις στα καταστήματα, στα σεντούκια και από νίκες αντιπάλων είναι πάντα οι ίδιες από μια γκάμα καρτών που έχει το παιχνίδι. Οπότε είναι θέμα του δικού σου skill ή της τύχης σου, να φτιάξεις ένα δυνατό deck με ευελιξία που θα χρησιμοποιεί αποτελεσματικά τις ιδιαιτερότητες του χαρακτήρα σου. Ευτυχώς υπάρχει μια ποικιλία στις κάρτες και αρκετοί συνδυασμοί μεταξύ τους. Όχι όμως κάτι αμέτρητο ή ότι κάθε φορά το deck σας θα είναι απαραίτητα διαφορετικό από το τελευταίο.

Επίσης όλες σου οι κάρτες έχουν μια αναβαθμισμένη και μια υποβαθμισμένη μορφή. Όπου με τα σωστά Buffs μπορεί να αλλάξει εντελώς τον γύρω ή ολόκληρη την μάχη. Επιπλέον κάποιες κάρτες πέρα από damage και άμυνα, προκαλούν κάποια Buffs ή Debuffs τα οποία έχουν μεγάλη δύναμη αν χρησιμοποιηθούν σωστά και εναντίον συγκεκριμένων αντιπάλων.

Αν και το παιχνίδι βασίζεται στον τυχαιοποιημένο RNG μηχανισμό των ζαριών, δεν νιώθεις ποτέ απαραίτητα ότι έχασες λόγο κακιάς ζαριάς. Συμβαίνει προφανώς κάποιες φόρες, αλλά τις περισσότερες φορές ήταν δικιά σου κακιά διαχείριση ή κακό deck building. Οπότε τα ζάρια δεν είναι ένας μηχανισμός που κρατάει το game πίσω, αλλά το κάνει μοναδικό και διαφορετικό. Βάζοντας μια ακόμα στρώση βάθους στο Gameplay.

Εν κατά κλειδί υπάρχει αρκετό βάθος και ποικιλία στο Gameplay του Dicey Dungeon. Βάζοντας τα Deck Bulding και Managment Skills σας σε συνεχή δοκιμασία και χωρίς να σας δημιουργεί λεπτό βαρεμάρας ή αίσθησης ότι είστε το πιο δυνατό ων.

Ήχος και εικόνα

Ένα από τα πρώτα πράγματα που μου άρεσαν πολύ στο Dicey Dungeons ήταν η μουσική του. Δεν είναι τυχαίο καθώς ο σύνθετης της, Chipzel, είναι γνωστός για πολλά 16bit και 8bit soudtracks. Έτσι από αυτό το Soundtrack δεν λείπει τίποτα. Υπάρχουν οι έντονοι ρυθμοί και τα ανεβάστηκα Beat της μάχης και της δοκιμασίας. Και υπάρχουν τα πιο ατμοσφαιρικά και Chill κομμάτια για εκεί που χρειάζεται. Φαίνεται μια παράγωγη πολύ μεγαλύτερη από τι μπορεί να χρειαζόταν ένα τέτοιο παιχνίδι. Διότι κυριολεκτικά κλέβει την παράσταση και σας παροτρύνω να το ακούσετε στο Youtube ή στο Spotify.

Όσο αναφορά το Art Style, είναι πετυχημένο στο να ενσαρκώσει την αίσθηση και την “παιδικότητα” του Dicey Dungoens. Με έντονα ζωντανά χρώματα, λίγα και πετυχημένα animations, που ταιριάζουν στο Beat της μουσικής. Και βεβαία δίνοντας διαφορετικό στιλ και αίσθηση σε κάθε χαρακτήρα με βάση την προσωπικότητα του. Απλά ίσως για τα γούστα μου είναι λίγο παραπάνω “goofy” από τι θα τα ήθελα, αλλά το παιχνίδι σου δίνει να καταλάβεις ότι δεν είναι κάτι για να το πάρεις στα σοβαρά. Επίσης το παιχνίδι τρέχει σταθερά στα 60fps, χωρίς επιλογή για αλλαγή ανάλυσης, αλλά τρέχει και στα πιο low-buget PCs.

Συμπέρασμα και Παρατηρήσεις

Το Dicey Dungeons είναι μια πολύ τίμια προσθήκη στην συλλογή των Rogue Like παιχνιδιών. Με τον ιδιαίτερο μηχανισμό των ζαριών του, τα ιδιαίτερα cartooνίστικα γραφικά του και την απίστευτη μουσική του δεν απογοητεύει σε κανέναν βαθμό. Είναι μια πολύ ευχάριστη εμπειρία που σου μένει και σίγουρα θα επιστρέψεις. Μπορεί το Story να είναι απλά εκεί για να υπάρχει αλλά το Gameplay και ο Ήχος κάνουν τόσο καλή δουλειά στο να κρατάνε το παιχνίδι φρέσκο και μοναδικό.

Μια πολύ ιδιαίτερη παρατήρηση που εχω να κάνω, είναι ότι το παιχνίδι σε κουράζει σχετικά εύκολα. Μπορεί η μουσική να είναι πολύ καλή και ταιριαστή αλλά δεν μπορείς να την ακούς και για πάρα πολύ ώρα, εκτός αν είσαι σε υπερένταση. Αλλά κυρίως έχεις πολλά πράγματα να διαχειριστείς μέσα στο Gameplay. Ζάρια, κάρτες, αντιπάλους και βεβαία σωστή χρήση και αποφάσεις όλων αυτών. Που όταν φτάσεις στο τέλος, νικήσεις ή χάσεις, ίσως δύσκολα θα πεις “πάω να παίξω άλλο ένα”. Είναι μια εμπειρία αρκετά multitasking και δύσκολο να παίξεις παραπάνω από μισή με μιάμιση ώρα κάθε φορά. Συν ότι τα πρώτα Levels είναι αρκετά ίδια και επαναλαμβανομενα. Όπως επίσης κάνω λίγο παράπονα για τα πολύ ελλιπείς Settings. Δεν σου δίνεται η ικανότητα να αλλάξεις και πολλά πράγματα, ούτε να συνδέσεις Controller. Και ακόμα και το να βρεις τα Settings είναι ένα μικρο παζλ.

Πέρα από αυτά, το Dicey Dungeons είναι μια άξια προσθήκη στη συλλογή κάθε Roguelike Fun και πρέπει να το παίξει έστω και αν είναι για λίγο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι και για Gamers που δεν πολύ παίζουν Roguelikes καθώς είναι και μια πολύ ωραία εισαγωγή στο Genre. Όπως επίσης είναι ένα πολύ κάλο Kid-Friendly παιχνίδι, καθώς δεν έχει καθόλου σκηνές βίας, αίμα ή χρίση ουσιών. Καθιστώντας το μια ωραία ιδέα για δώρο!

Θα βρείτε το Dicey Dungeons σε όλα τα λογισμικά PC μέσο του Steam στην τιμή των 14,99 ευρώ! Και έρχεται σύντομα στο Switch!

Διαβάστε επίσης το Review μας πάνω στο Stranded Deep για Xbox One.

Dicey Dungeons

8.6

8.6/10

Θετικά

  • Μεγάλη ποικιλία στο Gameplay
  • Όμορφο και ζωντανό
  • Υπέροχο Soundtrack
  • Ιδιαίτερο και μοναδικό σαν ιδέα

Αρνητικά

  • Κουραστικό για πολύ ώρα
  • Ελλιπείς Ρυθμίσεις
  • Κάπως επαναλαμβανόμενο στα πρώτα στάδια.
  • Λίγο αδιάφορο Story

Orestis Syrianoglou

Μεγάλος fan των indie games και ανοιχτός σε προτάσεις παιχνιδιών που έχουν φτιαχτεί με μεράκι, νιάξιμο και στοργή. Έχω ένα παλιό καναλάκι στο youtube και ένα στο twitch όπου streamάρω κάθε τετάρτη στις 16:00. Ανοιχτός σε κουβέντα και συζητήσεις.

6 σκέψεις σχετικά με το “Dicey Dungeons Review

  • 7 Αυγούστου 2020, 2:06 μμ
    Permalink

    Σε ευχαριστω πολυ Χρυσα ^_^ η αληθεια ειναι οτι περασα πολυ ωραια μαζι του 😀

  • 11 Αυγούστου 2020, 4:39 μμ
    Permalink

    ωραίο φαίνεται άλλα φοβάμαι μην με κουράσει η επαναλυψημότητα.

  • 11 Αυγούστου 2020, 6:31 μμ
    Permalink

    Αν παιζεις Spow μια στο τοσο για μιση με μια ωρα δεν θα σε κουρασει καθολου 😉 H συνεχομενη ωρα ειναι που κουραζει στο συγκεκριμενο

  • 13 Αυγούστου 2020, 6:33 πμ
    Permalink

    Χμ….. μοιάζει πολύ καλό.

  • 13 Αυγούστου 2020, 10:01 μμ
    Permalink

    Σε μια καλη εκπτωση η σε ενα καλο Bundle αξιζει πολυ 😉

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.