Reviews

Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue Review

Μία από τις πιο παράξενες δουλειές σε όλο τον κόσμο, είναι η δουλειά του πυροσβέστη. Ο μισός πλανήτης σε βλέπει σαν ήρωα και ο υπόλοιπος σαν αχρείαστο υπάλληλο, που του τρώει τις πιθανές κρατικές επιχορηγήσεις που θα έπρεπε να λαμβάνει ο ίδιος. Όλα αυτά βέβαια, μέχρι οι πύρινες γλώσσες να αγγίξουν τα όρια της γειτονιάς σου, που για λίγο γίνεσαι γατάκι που κλαίει μέχρι να σβήσει η φωτιά, που μεταμορφώνεσαι και πάλι στον κόκκορα με το φουσκωμένο στήθος, για να πεις πως ευτυχώς υπήρχες και εσύ εκεί, αλλιώς η φωτιά δε θα έσβηνε.

Έχουμε δει μάλιστα, πολλές φορές, οι γυναίκες που κάνουν αυτή τη δουλειά να γίνονται σύμβολα, προϊόντα πολιτικής προπαγάνδας ή και πολιτικά πρόσωπα – είτε σε τοπικό, είτε σε ευρύτερους κλάδους.

Στο Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue της Thunderful Games, ζούμε – έστω και ηλεκτρονικά – από λίγο πιο κοντά όλη αυτή τη δράση, καθώς αναλαμβάνουμε το ρόλο μίας νεαρής κοπέλας, που έμελε να ακολουθήσει τα χνάρια του πατέρα της, να γίνει πυροσβέστης, και ο αρχηγός του Σώματος και του τόπου, να βασίσουν πάνω της ολόκληρη της σωτηρία της πόλης.

Πρόκειται για ένα roguelite παιχνίδι, που αναπτύχθηκε από την Dejima και κυκλοφόρησε για PC στις 14 Δεκεμβρίου 2021, ενώ αναμένεται για κονσόλες μέσα στο 2022, καθώς οι εκδόσεις τους μάλλον έπρεπε να μπουν για λίγο στα pits πριν βγουν στο “εμπόριο”, κάτι που ίσως να έπρεπε να γίνει και για την έκδοση του PC. Ο λόγος; Θα δείτε παρακάτω.

Ένα κορίτσι ανάμεσα σε δύο κόσμους

Όπως διαβάσατε και παραπάνω, στο Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue αναλαμβάνεται το ρόλο ενός μικρού κοριτσιού, που έχει ταλέντο στην πυρόσβεση. Ένα ταλέντο που κληρονόμησε από τον πατέρα της, ο οποίος δυστυχώς είχε χαθεί την ώρα του καθήκοντος, πριν κάποια χρόνια. Έτσι, με το δήμαρχο να βρίσκει στο πρόσωπό σας το νέο πρόσωπο της πόλης και τον αρχηγό του Σώματος Πυρόσβεσης της περιοχής να αναλαμβάνει ρόλο καθοδηγητή, ρίχνεστε σιγά σιγά στης μάχες με τις φλόγες.

Καθώς όμως η κεντρική ιστορία προχωράει, θα αμφιταλαντεύεστε ανάμεσα στη δουλειά σας και τις παράξενες τακτικές του Δημάρχου, που μοιάζει να σας έχει προσλάβει για να εξυπηρετήσει δικά του οφέλη. Έτσι, εκτυλίσσεται η κεντρική ιστορία, η οποία δυστυχώς γίνεται αντιληπτή από τις πρώτες 2 ώρες του παιχνιδιού, και εσείς, απλά περιμένετε να δείτε κάποια ανατροπή, η οποία – μεταξύ μας – δεν έρχεται και ποτέ…

Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue Review

Rogue-Night

Ένα στοιχεία που μας φόβιζε πριν ξεκινήσουμε καν το Firegirl, ήταν το ίδιο το genre του. Έχουμε δει περιπτώσεις παιχνιδιών όπως το Returnal, το Hades ή το Neon Abyss, που κατάφερναν να ενσωματώσουν το κεντρικό σενάριό τους ομαλά, κάνοντας σωστές επιλογές στον τρόπο επιστροφής στην “ενδοχώρα” της αφετηρίας.

Στο Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue λοιπόν, το roguelite στοιχείο καταστρέφει ολοκληρωτικά το όποιο κεντρικό σενάριο υπάρχει, και δείχνει ξεκάθαρα ότι η επιλογή του συγκεκριμένου είδους δεν ήταν προϊόν επιλογής, αλλά συμβιβασμός με την αδυναμία ανάπτυξης πιο μεγάλων και ελκυστικών levels και πιο προσεγμένου game design, που θα άλλαζαν τελείως την ίδια την έννοια και τη φιλοσοφία του παιχνιδιού. Σε μία τέτοια περίπτωση, από roguelite platformer θα έπρεπε να γίνει σκέτο platformer και προφανέστατα, δε θα έφταναν οι 10 σειρές που έχει για κεντρική ιστορία.

Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue Review

Η Οδύσσεια ενός Reviewer

Και τι δεν έχουμε ακούσει. Μας έχουν πει πληρωμένους, τσαμπατζήδες, fanboys… ότι το παίζουμε ειδικοί, ξερόλες… Καταλαβαίνετε… Πέρα από τους κακοπροαίρετους, που απλά βρίσκουν κάτι να πουν, δεν μπορείτε να φανταστείτε, τον κόπο για να βγει αυτό το Review, κόπος που αν τον γνώριζα, δε θα είχα μπει καν στη διαδικασία. Όμως, αφού έτυχε να μπω, έπρεπε και να σας ενημερώσω…

Αρχικά, πρέπει να πούμε ότι το Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue είναι από τα παιχνίδια που βρίσκονται στη λίστα μας καιρό και οφείλουμε να παραδεχτούμε, ότι η συγκεκριμένη παράγραφος έπρεπε να μπει πιο κάτω, αλλά λόγω του πολύ μεγάλου Impact σε ότι θα διαβάσετε παρακάτω, έπρεπε να ενημερωθείτε πριν συνεχίσετε ή αγοράσετε.

Θυμάστε στην εισαγωγή, που διαβάσατε ότι η έκδοση του PC, μάλλον έπρεπε να καθυστερήσει και αυτή όπως και των κονσολών; Ωραία…

Αυτό που βιώνουμε τις τελευταίες ημέρες είναι το λιγότερο ειρωνικό. Ενώ σπαταλήσαμε κοντά στις 20 ώρες από τη ζωή μας για ένα κάκιστα γραμμένο, πολύ δύσκολο game, οι developers αποφάσισαν ότι δεν τους άρεσαν τα άσχημα σχόλια του κοινού για τη δυσκολία, και το παιχνίδι έγινε πανεύκολο. Εκεί που εμάς μας βγήκε το λάδι να γίνουμε κάπως καλύτεροι, πλέον μπαίνουμε στην πίστα και αισθανόμαστε Sylvester Stallone στο Daylight. Έτσι, πλέον το Firegirl, έχει λάβει μία ντουζίνα από updates για να γίνει “πιο ελκυστικό”, λες και βρίσκεται σε Early Access, και γι’ αυτό το λόγο θα μείνουμε μόνο στα core mechanics του τίτλου, καθώς όλα τα υπόλοιπα αλλάζουν μέρα με τη μέρα. Πάμε να τα δούμε…

Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue Review

Κερδίστε χάνοντας

Όπως έχετε καταλάβει, στο ίδιο το Hack ‘n Splash Rescue δε λειτουργεί τίποτα με λογική. Κάθε βράδυ, μπαίνετε στο όχημά σας και ξεκινάτε την αποστολή σας. Όταν φτάνετε, με μοναδικά όπλα την υπομονή, το τσεκούρι και τη μάνικα σας, προσπαθείτε να σώσετε τους εγκλωβισμένους που σας έχουν πει κατά τη διάρκεια του briefing.

Έτσι, θα κληθείτε να σπάσετε πόρτες, να εξολοθρεύσετε τέρατα φωτιάς, να ανεβείτε σε δέντρα, να τρέξετε πάνω σε βαγόνια τραίνων και να χρησιμοποιήσετε ως jetpack τη μάνικα σας για να φτάσετε τα πιο δύσβατα σημεία. Η μεγάλη δυσκολία σε όλο αυτό, είναι η έλλειψη νερού, που δυστυχώς σώνετε πολύ γρήγορα και αν δε βρείτε τρόπο να το ανανεώσετε, είστε καταδικασμένοι.

Ανάλογα με την έκβαση της αποστολής σας, θα καταλήξετε ή τραυματίες ή ήρωες. Εκεί είναι όμως που ξεκινούν τα προβλήματα… Ουσιαστικά με το πέρας του κάθε run σας, κερδίζετε χρήματα. Στην αρχή του παιχνιδιού όμως, τα χρήματα που κερδίζετε όταν έχετε ολοκληρώσει επιτυχώς μία αποστολή, με τα χρήματα που κερδίζετε όταν δεν την έχετε ολοκληρώσει καθόλου, είναι σχεδόν ίδια, οπότε, όταν για παράδειγμα χρειάζεστε λίγα χρήματα ακόμα για να κάνετε κάποιο upgrade πίσω στη βάση σας, είναι προτιμότερο να πεθάνετε γρήγορα με μία αυτοκτονία, και να πάρετε 1000$, παρά να σπαταλήσετε ένα τέταρτο για να πάρετε 1600$. Ουσιαστικά δηλαδή, το ίδιο το Firegirl, στο early game του, επιβραβεύει περισσότερο όσους δεν τα καταφέρνουν ιδιαίτερα καλά ή όσους δεν κάνουν τη δουλειά τους επίτηδες, παρά αυτούς που προσπαθούν να βοηθήσουν τον απλό κόσμο, κάνοντας τον ίδιο τον παίκτη, να αηδιάζει που συμμετέχει σε όλο αυτό.

Στην Πυρά με τις ξενέρωτες!

Η αναβάθμιση που πληρώθηκε με αίμα…

Όπως είδαμε λοιπόν, οι αποστολές μπορούν να σας επιφέρουν χρήματα, με τα οποία μπορείτε να κάνετε αναβαθμίσεις. Εκμεταλλευόμενοι την αστοχία του παιχνιδιού όμως, οι πρώτες αναβαθμίσεις μπορούν να γίνουν με τα χρήματα που κερδίσατε θυσιάζοντας απλούς πολίτες… Πέρα από χρήματα, κάθε αποστολή μπορεί να σας δώσει κάποιον νέο NPC πίσω στη βάση σας, αλλά και fans, που ζητωκραυγάζουν για εσάς σε κάθε επικίνδυνη κίνηση σας και μοιράζουν κασέρι. Έτσι, παρόλο που στην αρχή του παιχνιδιού θα κάνετε πολλές αναβαθμίσεις χάνοντας, στο late game, για να κάνετε τα ακριβά upgrades χρειάζονται πολλά χρήματα, τα οποία κερδίζονται μόνο από τους fans. Fans που κερδίζονται μόνο με επιτυχημένες αποστολές ή με rescues ζώων και ριψοκίνδυνες κινήσεις. Αυτό σας αναγκάζει να “παίξετε” σοβαρά κάποια στιγμή, αν θέλετε να προχωρήσετε πιο μακριά, καθώς οι fans δίνουν τον όβολο τους, μόνο σε επιτυχίες.

Οι αναβαθμίσεις τώρα, ποικίλουν, και μπορεί να έχουν να κάνουν με κάποια αλλαγή στον εξοπλισμό σας (τσεκούρι, στολή, κράνος) που δίνει κάποια bonus ή με κάποια αλλαγή στις ικανότητές σας (άλμα, χρήση νερού, medkit) ή με τα χρήματα που κερδίζετε/σπαταλάτε κατά τη διάρκεια μίας αποστολής ή μίας αναβάθμισης.

Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue Review

Boss levels

Όπως παρατηρήσατε πιο πάνω, δεν αναφέραμε ότι σβήνετε φωτιές απλά, αλλά ότι σκοτώνετε τα τέρατα φωτιάς του εμφανίζονται μπροστά σας. Με αυτό τον “ευχάριστο” τρόπο, επέλεξαν οι developers της Dejima να περιγράψουν τη φωτιά ώστε να γίνει πιο ελκυστική, και μπορούμε να πούμε ότι πραγματικά καταφέρνουν άψογα το σκοπό τους. Όπως αναμενόταν λοιπόν, από τη στιγμή που οι μικρές φωτιές έχουν τη μορφή κάποιων τεράτων (νυχτερίδες και χλαπάτσες φωτιάς κυρίως) και οι μεγάλες θα είχαν κάποια αντίστοιχη…

Φτάνοντας σε συγκεκριμένα σημείο στο κεντρικό σενάριο, θα κάνουν την εμφάνισή τους κάποια Boss Fights. Πέρα από το πως λειτουργεί το παιχνίδι, αυτά τα Boss Fights είναι πραγματικά υπέροχα τόσο σε σχεδιαστικό όσο και σε “παικτικό” επίπεδο, θυμίζοντας έντονα σκηνές από το Death’s Gambit και πραγματικά μπορούν να σας ενθουσιάσουν. Μέχρι βέβαια, να χάσετε…

Τα Boss Fights αυτά, παρόλο που θεωρούνται πολύ σημαντικά για το σενάριο και η έκβασή τους καθορίζει πολλά, δεν μπορούν να επαναληφθούν, πράγμα που θεωρούμε τουλάχιστον απαράδεκτο, καθώς δεν μπορεί να μη δίνετε καμία απολύτως δεύτερη ευκαιρία στον παίκτη.

Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue Review

Τα τρία levels και το τραίνο

Ένα από τα ελάχιστα έξυπνα πράγματα που προσφέρει το Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue είναι η ύπαρξη τεσσάρων διαφορετικών levels για να εκτελέσετε τις αποστολές σας. Για την ακρίβεια, τριών και ένα level τραίνο. Η συνήθης τακτική των roguelite games είναι η επιλογή συγκεκριμένου μονοπατιού, που θα σας οδηγήσει στο επόμενο level. Εδώ τα πράγματα είναι διαφορετικά. Κάθε αποστολή, τυχαία επιλέγεται να διαδραματιστεί στο δάσος, το εμπορικό κέντρο, την πόλη ή το τραίνο.

Αν εξαιρέσουμε όμως το τραίνο, που έχει κάποιον διαφορετικό τρόπο προσέγγισης, ο τρόπος που συμμετέχετε σε κάθε άλλο level είναι ολόιδιος. Αντιμετωπίζετε τα ίδια τέρατα, στα ίδια σημεία με τις ίδιες ικανότητες και πρέπει να κάνετε ακριβώς τα ίδια πράγματα για να λάβετε τα ίδια αποτελέσματα. Όσον αφορά το τραίνο, αν και θα μπορούσε σίγουρα να γίνει καλύτερη διαχείριση, βλέπουμε κάποια πρωτοτυπία, καθώς βασική αποστολή σας εδώ, είναι να το σταματήσετε πριν τρακάρει κάπου.

Κρίμα τέτοιο pixel art

Βλέποντας το Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue από το πρώτο trailer του το ερωτεύεσαι. Τα pixel art γραφικά του, η ευρυγώνια κάμερα του και ο φωτισμός του είναι το κάτι άλλο. Αν εξαιρέσουμε και τα Boss Fights που η κάμερα απομακρύνεται ακόμα περισσότερο και δείχνουν απίστευτα, δυστυχώς τα θετικά ξεμένουν κάπου εδώ. Κάκιστα animation που μπερδεύονται ακυρώνοντας το ένα το άλλο, πολύ μικρή ποικιλία στη σχεδίαση των levels με τα assets να επαναλαμβάνονται συνέχεια, παράξενες κινήσεις με τη μάνικα που σε κάνουν να αισθάνεσαι αμήχανα, εχθροί που μπερδεύονται με άλλα γραφικά και κολλάνε, αόρατοι τοίχοι, μη ολοκληρωμένες πίστες, λάθη στους διαλόγους και πολλά, παρά πολλά ακόμα…

Back to 90s!

Ένα από τα ελάχιστα πράγματα που μπορείς να διασώσεις στο Firegirl είναι ο ηχητικός του τομέας. Η μουσική αντλεί την έμπνευσή της από τους ήχους της Synthwave/Retrowave των 90s, θυμίζοντας έντονα τα ουφάδικα που ζήσαμε εκείνη την εποχή, και καταφέρνει να σας κρατήσει σε ρυθμό, παρόλο που όλα όσα συμβαίνουν στην οθόνη, προσπαθούν να σας απομακρύνουν. Μάλιστα, συνδυάζονται άψογα με τους ήχους του εκφωνητή που σας ενημερώνει για ότι συμβαίνει κατά τη διάρκεια κάθε run σας, αλλά και με τα ηχητικά effects που βγάζουν έντονα αρώματα nineτίλας.

Ένα μικρό μειονέκτημα βρίσκεται κάθε φορά που ενεργοποιείται κάποιος ήχος, και αν δεν αφήσετε να περάσει ένας ελάχιστος χρόνος πριν προβείτε ξανά στην ίδια κίνηση, ο ήχος συνεχίζει να ακούγεται ίδιος, ακόμα και αν κάνετε κάτι άλλο εσείς. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι όταν σπάτε μία πόρτα, που αν συνεχίζετε να ρίχνετε τσεκουριές στον αέρα ή σκοτώνετε εχθρούς με το τσεκούρι σας, αλλά βαράτε συνεχόμενα, θα ακούγεται το σπάσιμο της πόρτας σε κάθε τσεκουριά σας.

Όταν φύγει από Early Access ίσως…

Λίγο πριν κλείσουμε, θα ήθελα να σας αποτρέψω από την αγορά του συγκεκριμένου τίτλου, καθώς το Firegirl ακόμα βρίσκεται σε early access phase και δεν το ξέρει. Και όταν μιλάμε για early access, δεν μιλάμε για το αν οι developers διορθώνουν κάποια από τα εκατομμύρια προβλήματα με τα οποία παρουσιάστηκε, αλλά με το ότι ακόμα δεν έχουν καταλήξει σε τι balance θέλουν να παίζει το παιχνίδι τους, και ποιοι από τους μηχανισμούς που έχει θα μείνουν τελικά και με ποιον τρόπο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, για το οποίο έχουν ενημερωθεί μέσω του steam forum, είναι στο late game, που οι διάλογοι βγαίνουν τόσο στην μορφή που είχαν στη δοκιμαστική έκδοση, όσο και στα παράθυρα των διαλόγων, και εμφανίζονται στην οθόνη σας εις διπλούν.

Κάηκε ζωντανό στις ίδιες τις ιδέες του

Εν κατακλείδι, το Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue είναι ένα κάκιστο roguelite που ήθελε να προσφέρει μία χαριτωμενιά στο χώρο, αλλά καίγεται μέσα στις ίδιες τις φλόγες των βασικών μηχανισμών του, μη καταφέροντας να αναδείξει επ’ ουδενί τις όμορφες ιδέες του, όπως το γραφιστικό και το μουσικό μέρος του, λόγω της τραγικής κατάστασης που κυκλοφόρησε. Παρόλο που οι developers της Dejima, προσπαθούν να το διορθώσουν, οι συχνές αλλαγές που κάνουν προδίδουν ότι το παιχνίδι δεν ήταν έτοιμο για κυκλοφορία και το ελάχιστο που μπορούν να κάνουν είναι να το γυρίσουν σε Early Access μορφή, για να το διορθώσουν με το κατάλληλο feedback και όχι με βιαστικές κινήσεις που θα κάνουν το κοινό να χαίρεται, ώστε να είναι τουλάχιστον έτοιμο για την έκδοσή των κονσολών.

Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue Review

Διαβάστε ακόμα το Review του White Shadows, του”Inside” της Thunderful Games.

Μη ξεχάσετε να μας ακολουθήσετε στα Social Media της σελίδας μας.

  • Γίνετε μέλη στο πιο ενεργό Gaming Community και γνωρίστε και άλλους gamers
  • Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook
  • Ακολουθήστε μας στο Instagram
  • Κάντε μία εγγραφή στο κανάλι μας στο YouTube
  • Και για τους πιο σοβαρούς βρείτε μας και στο Twitter.

Firegirl: Hack 'n Splash Rescue

3

3.0/10

Θετικά

  • Εξαιρετική μουσική που σε βάζει στο κλίμα των 90s που βγάζει το παιχνίδι
  • Ποιότητα στο Pixel art και πολύ έξυπνη χρήση της κάμερας
  • Challenging αν ακουθήσεις δικό σου ηθικό κώδικα καιδεν εκμεταλλευτείς το ίδιο το παιχνίδι
  • Η πίστα με το τραίνο αποτελεί πρωτότυπη ιδέα

Αρνητικά

  • Κάκιστα core mechanics όσον αφορά τις ανταμοιβές
  • Δεν υπάρχει κανένα balance μετά τις αλλαγές των τελευταίων updates
  • Μικρή ποικιλία στη σχεδίαση των levels
  • Ήχοι που μπερδεύονται αν δεν τους αφήσετε να ολοκληρωθούν
  • Μικρή ποικιλία σε εχθρούς και έλλειψη δυνατότητας επανάληψης Boss fights
  • Η νοοτροπία κερδίστε χάνοντας που έχει το early game, είναι ανόητα αηδιαστική
  • Πολύ απλή ιστορία με αδιάφορους χαρακτήρες και ακόμα πιο αδιάφορο Post game

senior k

Gamer απο πολύ μικρή ηλικία και με πρώτο παιχνίδι το Halo 2. Ύστερα λάτρεψα τα AC, τα Jrpg και τα απαίσια memes που μέχρι και σήμερα φτιάχνω. Λατρεύω επίσης τα Anime και το DnD, ενώ ταυτόχρονα είμαι από τους λίγους console only players.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button
el Greek
X

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.