Reviews

God of War (PC) Review

Ένας από τους καλύτερους αποκλειστικούς τίτλους της Sony στην ιστορία ύπαρξης του PlayStation είναι το God of War, που είχε κυκλοφορήσει αρχικά για PS4 το 2018, αποσπώντας το βραβείο του καλύτερου παιχνιδιού της χρονιάς, καταφέρνοντας να “κλέψει” τον τίτλο από το Red Dead Redemption 2, παιχνίδι που από μεγάλη μερίδα του πλανήτη θεωρείται ως το καλύτερο που φτιάχτηκε ποτέ.

Με αυτά και με αυτά, φτάνοντας στο 2020, η Sony με την κυκλοφορία του 2ου μέρους του The Last of Us, απέδειξε ότι το PlayStation δεν έχει ταβάνι, και καταφέρνει να υλοποιήσει παιχνίδια, που κανένας δεν φανταζόταν ότι μπορούσε να “τρέξει¨ η γερασμένη κονσόλα του.

Με την κυκλοφορία της νέας γενιάς κονσολών, η Sony άρχιζε να γλυκοκοιτάζει το κοινό του PC, ως το μεγαλύτερο μέρος διαφήμισης των πολύ επιτυχημένων franchises της, και να κυκλοφορεί το ένα αποκλειστικό μετά το άλλο σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Έτσι, ήρθε και η σειρά του God of War να βρεθεί στις οθόνες των PC Gamers, και εμείς είμαστε σήμερα εδώ, για να δούμε αν “το καλύτερο παιχνίδι του 2018” και ίσως το καλύτερο παιχνίδι του PS4, μπορεί να ανταποκριθεί επάξια, απέναντι στο πολύ πιο απαιτητικό κοινό των PC. Θα ξεκινήσουμε όμως, εντελώς από την αρχή…

God of War (PC) Review

Ο Kratos πήγε Βόρεια

Όπως και σε όλα τα προηγούμενα God of War, έτσι και σε αυτό, η ιστορία εξελίσσεται γύρω από το Θεό -πλέον- Kratos. Μόνο που τώρα, έχουμε μεταφερθεί από την Αρχαία Ελλάδα και το Δωδεκάθεο, στην Σκανδιναβία και τους Θεούς των Βόρειων Λαών, Aesir και Vanir.

Η ιστορία ξεκινάει με το γερασμένο και πατέρα -πλέον- Kratos, να εκπαιδεύει το γιο του, Ατρέα, ώστε να επιβιώνει στο αφιλόξενο και άγριο δάσος του Βορρά, όπου βρίσκεται το σπίτι τους. Οι δυο τους ξεκινάνε για μια αποστολή, κατά τη διάρκεια της οποίας, συναντάνε πολλές δυσκολίες. Έτσι, πρέπει να πολεμήσουν Θεούς, Βαλκυρίες και διάφορα άλλα μυθολογικά πλάσματα, με φόντο μία ιστορία αφοσίωσης πατέρα και γιου σε ένα κοινό στόχο.

Μυθολογικά και ιστορικά, το God of War όπως και οι προκάτοχοί του διασκευάζει σε μεγάλο βαθμό τα πρόσωπα και τα γεγονότα της Σκανδιναβικής Μυθολογίας και ο Kratos παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό, συμμετέχοντας με διάφορους τρόπους στην αυθεντική ιστορία. Όπως συμβαίνει και με όλη τη σειρά, το God of War δεν προσπαθεί να κάνει μαθήματα ιστορίας σε κανέναν, καθώς απλά μας βάζει να συμμετέχουμε ενεργά σε μία δική του εκδοχή, και αυτή η εκδοχή δεν αποτελεί, ούτε πρέπει κανείς να την αντιλαμβάνεται ως πραγματικότητα.

Το βασικότερο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού έχει να κάνει με την εξέλιξη των πρωταγωνιστών μας, την πορεία προς την κατανόηση και την οπτική γωνία του πατέρα Kratos, ο οποίος στέκεται δίπλα στο γιο του με τέτοιον τρόπο, που δεν μπορεί να μην αγγίξει ακόμα και τους πιο “άκαρδους” gamers. Έτσι, παρόλο που το κεντρικό σενάριο δεν μπορεί να συγκριθεί και με την ανακάλυψη της πενικιλίνης, η πορεία προς αυτό είναι ένα ταξίδι γεμάτο συναισθήματα, αναμνήσεις και κατανόηση.

God of War (PC) Review

Πρώτη φορά αριστερά…

Για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς, το God of War εισάγει στοιχεία ανοικτού κόσμου στο gameplay του, και δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να περιηγηθεί στα άγρια και συνάμα όμορφα τοπία του, και να ταξιδέψει όχι μόνο στην Midgard αλλά και σε άλλα realms της Σκανδιναβικής μυθολογίας. Ο τρόπος που γίνεται το free roaming στην Midgard είναι πολύ διαφορετικός από τα άλλα realms, αφού σε αυτή μπορείς να πας κάνοντας απλά κουπί, ενώ για τα υπόλοιπα υπάρχει ένα πολύ όμορφο σύστημα teleportation, το οποίο θα προτιμούσατε σίγουρα, να συναντούσατε αρκετά νωρίτερα στο παιχνίδι. Μία πολύ ενδιαφέρουσα προσθήκη στο God of War σε σχέση με προηγούμενους τίτλους του franchise, είναι η δυνατότητα που παρέχεται για διάφορα side quests αλλά και μυστικές πόρτες.

Εδώ, λοιπόν, θα γίνει η πρώτη παρένθεση για την έκδοση του PC. Το 2018, και με την προϊστορία των παιχνιδιών της Sony ως προς τους αποκλειστικούς τίτλους του PlayStation, με εξαίρεση κάποιες λίγες περιπτώσεις, τα όσα προσέφερε το God of War έμοιαζαν μοναδικά. Open world, Side Quests, Back Tracking για να ανοίξετε πόρτες…και γενικά, χαρακτηριστικά που συναντάμε στο PC gaming εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία σε πληθώρα παιχνιδιών. Αυτό που ξεχώριζε στο God of War βέβαια, ήταν η ποιότητα με την οποία συμβαίνουν όλα αυτά στην οθόνη σας, αλλά από τότε, μην ξεχνάμε ότι οι PC Gamers έχουν ζήσει 3 χρόνια γεμάτα πολύ ποιοτικά games, με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά να συμπεριλαμβάνονται παντού. Κλείνει η παρένθεση και συνεχίζουμε.

Οι μάχες

Το κομμάτι που μας ενδιαφέρει όλους, όταν πρόκειται να παίξουμε ένα game God of War είναι το “ξυλίκι”. Το “ξυλίκι” λοιπόν, στο God of War είναι εμφανώς βελτιωμένο σε σύγκριση με τους προκατόχους του. Όπλο του Kratos είναι ένα μαγικό τσεκούρι, το οποίο προκαλεί frost damage, ενώ μπορείτε να εναλλάσσετε τις επιθέσεις σας από melee σε range χωρίς πρόβλημα, αφού το τσεκούρι έχει δυνατότητα να επιστρέφει με το πάτημα ενός κουμπιού στο χέρι σας. Έχετε επίσης, τη δυνατότητα να πολεμήσετε με τα χέρια και την ασπίδα σας για εχθρούς που δεν κάνετε damage με το όπλο σας.

Προηγουμένως αναφέραμε το frost damage, καθώς στο παιχνίδι συναντάμε διάφορα elements σε εχθρούς, και όπως καταλαβαίνετε θα πρέπει να επιλέξετε τον τρόπο που θα πολεμήσετε ανάλογα την περίσταση. Φυσικά όμως, δε θα μπορούσε να λείπει, το αγαπημένο σε όλους, Spartan Rage, η γνωστή κίνηση του Σπαρτιάτη Θεού μας, που όταν ενεργοποιείται, αν είστε εχθρός καλύτερα να φύγετε από τη μέση.

Σύντροφός σας στη μάχη, είναι ο γιος σας Ατρέας, που αρχικά χρησιμοποιεί ένα απλό τόξο, αλλά όσο εξελίσσεται το παιχνίδι, οι συνδυασμοί των επιθέσεων του γίνονται περισσότεροι, και είναι απαραίτητοι για να αντιμετωπίσετε τους εχθρούς που εμφανίζονται. Μία μεγάλη διαφορά που πρέπει να αναφερθεί, είναι ότι στο God of War δεν ακολουθείτε ακριβώς το ίδιο σύστημα μάχης που υπήρχε στους προηγούμενους τίτλους με τα Quick Buttons, παρόλο που σε μερικές περιστάσεις, όντως θα χρειαστεί να πατήσετε με μίσος ένα συγκεκριμένο κουμπί ανάλογα με τον τρόπου που παίζετε, όμως δεν υπάρχουν τόσο πολλοί συνδυασμοί και εναλλαγές όπως τα άλλα God of War.

Μετά το τέλος της κάθε μάχης, και ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας που έχετε επιλέξει, πέφτουν διάφορα αντικείμενα, τα οποία συνήθως περιλαμβάνουν πέτρες, οι οποίες σας κάνουν Heal, crafting components, κομμάτια πανοπλίας για εσάς και τον Ατρέα, exp και χρήματα. Αντικείμενα που μπορείτε να βρείτε και στα σεντούκια που βρίσκονται διάσπαρτα σε κάθε map. Το σωστό το loot όμως, βρίσκεται στα σεντούκια που ανοίγουν ύστερα από την επίλυση κάποιου γρίφου ή στα σεντούκια πίσω από τις μαγικές πόρτες.

Το exp χρησιμοποιείται για να δυναμώσετε τα skills σας και τα skills του γιου σας, ενώ τα crafting components και τα χρήματα για να βελτιώσετε τον εξοπλισμό σας ή να αγοράσετε καινούργιο.

Ένα μοναδικό God of War για εκλεκτούς

Άλλος πλανήτης αυτός του PC…

Το παιχνίδι οπτικά είναι πανέμορφο. Φέρνει στα όρια του το κάθε μηχάνημά σας, ανεξάρτητα από την υπολογιστική ισχύ που έχετε, και τα frame drops είναι πολύ συχνό φαινόμενο αν δεν έχετε το απόλυτο μηχάνημα. Φανταστείτε ότι για να παίξετε στην επιλογή των Original γραφικών, αυτά, δηλαδή, που έχει και το απλό PS4 (Ναι! Αυτό προ 8ετίας) και να κρατήσετε σταθερά τα FPS σας κοντά στα 50 σε 1080p, πρέπει να έχετε κάρτα καλύτερη από την 1060 ή την RX 580, πράγμα σπάνιο στις μέρες μας με τον ανήφορο που έχουν πάρει εδώ και καιρό. Σίγουρα αυτό δε συμβαίνει όμως, όταν το μηχάνημά σας αντέχει τα Ultra Settings, στα οποία το αποτέλεσμα είναι ελάχιστα καλύτερο από την έκδοση του PS5 (που στην πραγματικότητα είναι απλά η έκδοση του PS4 Pro στα 60 FPS), σε πολύ συγκεκριμένα σημεία, όπως οι σκιές ή τα visual effects να είναι τα μόνα που ίσως παρατηρήσετε και σίγουρα, αν συγκρίνετε την αξία ενός PS5 και ενός PC που καταφέρνει να συμπεριφέρεται αντίστοιχα, μάλλον η πλάστιγγα γέρνει πολύ προς την πρώτη επιλογή.

Παρόλα αυτά, ο κόσμος του είναι αριστουργηματικά φτιαγμένος, με πάρα πολλές λεπτομέρειες στο περιβάλλον, ρεαλιστική απεικόνιση στις καιρικές συνθήκες, πολύ μεγάλη ποικιλία στο σχεδιασμό των realms και ένα draw distance που σε αφήνει να χαζεύεις με τις ώρες. Οι σκιές έχουν βελτιωθεί αρκετά, όμως δημιουργούν προβλήματα σε κάποια cutscenes, κάποια γραφικά παραμένουν για περισσότερη ώρα στην οθόνη σας όσο απομακρύνονται και γενικά υπάρχει μία βελτίωση του παιχνιδιού σε όλους τους τομείς. Οι βασικές διαφορές που θα συναντήσετε όμως, είναι η δυνατότητα widescreen και το DLSS performance, που θα κάνει την εμπειρία σας πολύ πιο smooth.

Οι χαρακτήρες του παιχνιδιού τώρα, είτε μιλάμε για τους κεντρικούς χαρακτήρες της ιστορίας, είτε για διάφορα πλασματάκια που χρησιμεύουν για σάκοι του box, είναι καλοσχεδιασμένοι με αρκετές λεπτομέρειες στις στολές και τα όπλα τους. Ο Θεός μας όμως, είναι ακόμα πιο σκληρός από όσο ήταν στο παρελθόν, καθώς έχει τουμπανέψει, έχει παχύνει αρκετά, έχει και δυο ρυτίδες παραπάνω λόγω του 4K και παίρνει το μεγάλο bonus της μουσάκλας του, που πλέον, μπορείτε να διακρίνετε μία μία όλες τις τρίχες του προσώπου του. Αυτό όμως, που κλέβει την παράσταση είναι το βλέμμα του Kratos.

Το είχαμε πει και τότε, το λέμε και τώρα. Ο Cory Barlog κατάφερε να μετουσιώσει όλη την στοργή ενός πατέρα, μέσα στα μάτια του πρωταγωνιστή του, που αν σκεφτείτε το ποιος ήταν αυτός ο πρωταγωνιστής, κάνει το έργο του ακόμα πιο δύσκολο. Στην έκδοση του PC ειδικά, αν ο υπολογιστής σας μπορεί να το αντέξει, θα δείτε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Από την άλλη βέβαια, ο Ατρέας θα μπορούσε να έχει μία πιο προσεκτική σχεδίαση στο πρόσωπό του, ή τουλάχιστον να είχε βελτιωθεί κάπως, καθώς ακόμα θυμίζει έντονα default χαρακτήρα στο FIFA.

Το κορυφαίο κομμάτι του God of War όμως, όσον αφορά τα γραφικά του είναι η σκηνοθεσία μονοπλάνου, σκηνοθεσία που κατά την άποψή μας, ήταν και ο μόνος ίσως λόγος που του έδωσε το βραβείο του καλύτερου παιχνιδιού του 2018 στα The Game Awards. Οι εναλλαγές των σκηνών έχουν μία δυναμικότητα, η οποία δίνει μία όμορφη νότα ρεαλισμού, που σας μεταφέρει ακόμα πιο ζωντανά στο κόσμο του παιχνιδιού.

Ήχος του Πολέμου

O Kratos τώρα, όντας ο Θεός του Πολέμου, θέλει και το αντίστοιχο soundtrack να τον συνοδεύει και ακριβώς αυτό είναι το soundtrack που εμπεριέχεται στο παιχνίδι. Επικό και πολεμοχαρές. Αποτελείται από 20 διαφορετικά κομμάτια, το καθένα για τη δική του περίσταση και το Main Theme, μπορεί να σας κολλήσει για ώρες στην οθόνη σας. Αν είστε λοιπόν από τους ελάχιστους που δεν το έχουν ζήσει ποτέ, πραγματικά θα σας συγκινήσει, και θα σας μεταφέρει όλα τα συναισθήματα που χρειάζεται για να δεθείτε με το παιχνίδι.

Το Voice Acting επίσης, είναι κορυφαίο, με τον πρωταγωνιστή να κλέβει την παράσταση. Στο ρόλο του Kratos, ο Christopher Judge, ο οποίος ενσαρκώνει με μοναδικό τρόπο το όλο πλάνο των δημιουργών του παιχνιδιού, εκπέμπει vibes υπερχείλισης τεστοστερόνης παντού, συνδυάζοντας με τρομερή ακρίβεια τα όσα βλέπουμε στην οθόνη μας με τα όσα ακούνε τα αυτιά μας. Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο σε πολλές γλώσσες, μία εκ των οποίων και η ελληνική, με το Δημήτρη Χαβρέ να υποδύεται τον Kratos και να κάνει πολύ καλή δουλειά, σε αντίθεση με τον Ατρέα, Παναγιώτη Αποστολόπουλο, που θα μπορούσε να τα πάει κάπως καλύτερα.

Εμείς θα προτείναμε την αγγλική γλώσσα με ελληνικούς υπότιτλους, για την καλύτερη εμπειρία που σαφέστατα είναι διαθέσιμη και σε PC.

God of War (PC) Review

O God of War και μόνο αυτός

Όπως καταλαβαίνει κανείς, το God of War εύκολα σε ενθουσιάζει. Η αρχική κυκλοφορία είναι σίγουρα το καλύτερο God of War που έχει κυκλοφορήσει ποτέ, αλλά η έκδοση του PC θα μπορούσε να έχει αρκετά καλύτερο optimization, ώστε να την απολαύσουν ακόμα περισσότεροι gamers, και όχι μόνο όσοι έχουν τη δυνατότητα για τα επιπλέον χαρακτηριστικά. Στο ίδιο το παιχνίδι τώρα, το σενάριο μπορεί να μην είναι και το μεγαλύτερο του προσόν, αλλά έχει ικανοποιητικότατο gameplay, απίστευτα γραφικά και επικό soundtrack. Είναι ένα παιχνίδι που βασίζεται πολύ στη λεπτομέρεια, και οι περίπου 40 ώρες που θα ασχοληθείτε μαζί του αξίζουν κάθε cents που θα δώσετε. Παρόλα αυτά, είναι ένα προσωποκεντρικό παιχνίδι, στο οποίο ο πρωταγωνιστής κουβαλάει μόνος του το game, τόσο στο κομμάτι της αλλαγής που βιώνουμε μαζί του, όσο και στα συναισθήματα που μας βγάζει, αφήνοντάς μας ίσως παγερά αδιάφορους για οποιονδήποτε άλλο συμμετέχει στην ιστορία. Απευθύνεται σίγουρα σε όσους δεν έχουν βιώσει καθόλου την περιπέτεια του Kratos, ή σε όσους αντέχουν να το απολαύσουν στα μέγιστα και θέλουν να προετοιμαστούν κατάλληλα για την κυκλοφορία του επόμενου κεφαλαίου της σειράς.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΤΟ PLAYSTATION GREECE ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ REVIEW KEY ΓΙΑ PC.

God of War (PC) Review

Διαβάστε ακόμα, για Ghost of Tsushima: Director’s Cut πατώντας εδώ.

God of War

8.2

8.2/10

Θετικά

  • Εκπληκτικό σεναριακό υπόβαθρο με τη μεταφορά του Kratos στο Βορρά
  • Η επιλογή της συγκεκριμένης σκηνοθεσίας μονοπλάνου
  • Το Voice Acting σε κάνει να δεθείς με τους ήρωες και η μουσική θα σας συντροφεύει για πολλές ημέρες ακόμα
  • Η σεναριακή εξέλιξη των χαρακτήρων
  • Το πολύ "ωμό" ξυλίκι του
  • Τα γραφικά είναι βελτιωμένα σχεδόν σε όλους τους τομείς
  • Πολλές επιλογές στη γλώσσα

Αρνητικά

  • Το PC που σηκώνει τα extra settings κοστίζει τουλάχιστον όσο 2,5 PS5
  • Το PC που σηκώνει τα Original Settings (απλό PS4) κοστίζει όσο 5 PS4
  • Το κεντρικό σενάριο δεν έχει καμία ανατροπή για το θεατή
  • Το game είναι πολύ προσωποιποιημένο και αν δεν σου αρέσει η σκληράδα του Kratos, δύσκολα θα σε αλλάξει
  • Ο Ατρέας είχε ευκαιρία να διορθωθεί σχεδιαστικά, αλλά έμεινε σαν Default Character του FIFA

senior k

Gamer απο πολύ μικρή ηλικία και με πρώτο παιχνίδι το Halo 2. Ύστερα λάτρεψα τα AC, τα Jrpg και τα απαίσια memes που μέχρι και σήμερα φτιάχνω. Λατρεύω επίσης τα Anime και το DnD, ενώ ταυτόχρονα είμαι από τους λίγους console only players.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button
el Greek
X

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.