Game ReviewsIndie GamingReviews

One Hand Clapping Review

Τον Ιούνιο είχαμε ανοίξει το αντίστοιχο Early Access Review αναφέροντας το πώς η χρήση των ανθρωπίνων οργάνων έχουν χρησιμοποιηθεί στο gaming. Ειδικότερα, στο κομμάτι της φωνής, τα παραδείγματα σίγουρα είναι λιγότερα. Όμως, παρέα στην επιτυχία του In Verbis Virtus αυτής της ιδέας, μπορεί και επισήμως να κάνει το δημιούργημα της Bad Dream Games. Ώρα να σας δείξουμε γιατί το One Hand Clapping ρίσκαρε, αλλά κατάφερε ένα αποτέλεσμα με μεγάλη επιτυχία.

Ένα ίχνος ιστορίας, περισσότερο σαν δεύτερες φωνές

Δυστυχώς το μεγαλύτερο αρνητικό του τίτλου αποτελεί και η μόνη του έλλειψη. Ο τίτλος επιβεβαίωσε τον φόβο μας, καθώς τα λειψά chapters μπορεί να ολοκληρώνουν τον κύκλο του πρωταγωνιστή μας, αλλά όχι την ιστορία του. Από τις 6 ώρες που θα ταξιδέψετε με την φωνή σας, τα νέα κεφάλαια σε αυτό το ταξίδι έχουν νόημα, δεν προστέθηκαν απλά για να αυξήσουν τις ώρες του τίτλου. Μάλιστα, είναι εντυπωσιακό το πώς θα καταφέρουν να προσφέρουν στον παίκτη την αίσθηση της ολοκλήρωσης, παρόλο που η ιστορία δεν υπάρχει ουσιαστικά. Όμως, το συναίσθημα αυτό απαλύνει ελαφρώς την έλλειψη της.

Το μόνο που θα χρειαστείτε είναι ένα μικρόφωνο, και πολλή υπομονή

One Hand Clapping Review

Αφότου ετοιμάσετε το μικρόφωνό σας, ετοιμάστε και τις φωνητικές σας χορδές. Κάθε ένα από τα 7 chapters θα σας δοκιμάσουν με αρκετά διαφορετικό τρόπο, από το πόσο ψηλά ή πόσο χαμηλά θα καταφέρει να φτάσει, μέχρι και την αντοχή σας. Κάθε γρίφος, εκτός αυτών που αποτελούν callbacks, είναι ξεχωριστός από chapter σε chapter, έχοντας τηρήσει ένα μοτίβο. Δηλαδή, κάθε κεφάλαιο ξεκινάει με έναν εισαγωγικό γρίφο, δίνοντας στον παίκτη ένα μικρό δείγμα για το πώς θα χρησιμοποιηθεί η φωνή τους για την λύση τους. Όσο προχωράτε βαθύτερα στο κεφάλαιο, οι γρίφοι θα δυσκολεύουν ελαφρώς, όχι, όμως, σε σημείο που θα σας διώξει. Ίσα ίσα, θα σας βάλει να σκεφτείτε λίγο παραπάνω. Κάθε γρίφος είναι ευχάριστος και διασκεδαστικός, καταφέρνοντας να πάρει μία απλή ιδέα και να την ενισχύσει με την ιδέα του project.

Που χρησιμεύει, όμως, η φωνή σας;

One Hand Clapping Review

Το One Hand Clapping, στην βάση του, αποτελεί ένα 2D platformer. Όμως, κάθε χρήσιμη πλατφόρμα θα χτιστεί από την δική σας φωνή. Αυτή η πλατφόρμα, μάλιστα, δεν χρησιμοποιείται μόνο για να βαδίσετε, αλλά και να καταστρέψετε κάποιους τείχους ή κάποια εμπόδια. Αντιστοίχως, μπορεί να σηκώσετε και κάποια συγκεκριμένα κιβώτια ή πλατφόρμες για να προχωρήσετε. Τέλος, κάθε chapter θα σας βάλει και σε ένα τελικό γρίφο, ο οποίος θα σας εξετάσει στο τι μάθατε στο κάθε κεφάλαιο, κάτι το οποίο συμπληρώνει και την ολοκλήρωση που προαναφέραμε.

Platformer που χτίζεται με την φωνή σας, υπέροχο!

Τουλάχιστον εμφανισιακά είναι πιο όμορφο από την φωνή μου

One Hand Clapping

Μπορεί το One Hand Clapping να έχει ως μεγαλύτερο selling point την χρήση της φωνής σας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι υπόλοιποι τομείς στερήθηκαν σε ποιότητα. Σίγουρα, ο οπτικός του τομέας μπορεί να φανεί για πολλούς απλός, αλλά είναι όσο απλός πρέπει για να δώσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην φωνή και γενικότερα στον ηχητικό τομέα. Τα χρώματα, θεματικά ανά κεφάλαιο, ξεχωρίζουν και είναι έντονα, κάνοντάς κάθε περιοχή που θα βρεθεί ευχάριστη στο μάτι. Σημαντική λεπτομέρεια αποτελεί και το γεγονός ότι κάθε ευαισθησία στον ήχο αποτυπωνόταν σωστά στον παίκτη. Αυτό συνέβαλε στο γεγονός ότι δίνει μία παραπάνω αίσθηση για την επιρροή της φωνής του στον γρίφο.

Ακούγεται καλύτερο το τραγούδι σας ή το τραγούδι του;

Όταν ένας τίτλος βασίζεται στο τρόπο που ακούγεται ο παίκτης, σίγουρα φροντίζει για έναν άρτιο ακουστικό τομέα. Ακόμα και εδώ, το One Hand Clapping καταφέρνει να είναι σωστό. Σίγουρα, το να ακούτε σε ένα αρκετά μικρότερο volume την φωνή σας ίσως σας ξενίσει στην αρχή. Όμως, συνηθίζεται γρήγορα, και, ίσως, να σας βοηθήσει να την προσαρμόσετε καταλλήλως. Το OST του δεν αλλάζει πολύ. Παραμένει αξιόλογο για τον σκοπό που χρειάζεται, με μία όμορφη και ταιριαστή νότα, ανάλογα το κεφάλαιο που βρίσκεστε. Τέλος, μία μικρή αναφορά στα sound effects, τα οποία ήταν υπέροχα, με highlight τα drums. Παίξτε το και θα καταλάβετε την πραγματική έννοια του ASMR.

Πριν να κλείσουμε, γιατί, τελικά, Early Access;

Παίζοντας ξανά από την αρχή τον τίτλο, οι διαφορές σε σχέση με την Early Access κατάστασή του είναι εμφανείς. Για αρχή, χάρη στο γεγονός ότι κατάφεραν να συλλέξουν περισσότερα δείγματα φωνών, βοήθησε την εταιρεία στο να τελειοποιήσει το πώς η ανθρώπινη φωνή αλληλεπιδρά με το One Hand Clapping. Αυτό παρατηρήθηκε σε κάθε puzzle, μιας και κάθε chapter χρησιμοποιεί διαφορετικά την φωνή σας.

Τα frame drops είναι μηδαμινά, υπάρχει μία σταθερότητα στο performance, κάτι που, επίσης, ήταν στόχος. Τέλος, οι νέοι γρίφοι διαφέρουν όντως από τα αρχικά κεφάλαια, κάνοντας κάθε περιοχή να διαφέρει από την προηγούμενη. Με βεβαιότητα, κατάφεραν να δικαιολογήσουν σε μεγάλο βαθμό τον λόγο που ο τίτλος βρέθηκε σε EA.

Εν κατακλείδι

One Hand Clapping

Λίγους μήνες μετά, το One Hand Clapping βγαίνει από το Early Access ως ένα σχεδόν ολοκληρωμένο παιχνίδι. Καταφέρνει να προσφέρει μία ολοκλήρωση στον παίκτη, χωρίς να του έχει αποδώσει κάποιο οφθαλμοφανές σενάριο. Οπτικά και ηχητικά μπορεί να μην αποτελεί κάτι περίπλοκο ή κάτι αξιοπραγματικό, αλλά είναι τόσο απλό όσο πρέπει να είναι για να αναδείξει τον πραγματικό πρωταγωνιστή, την φωνή σας. Η χρήση της στις πλατφόρμες είναι πρωτότυπη, έξυπνη και κρατάει το παίκτη σε μία διαρκή σκέψη. Οπότε ετοιμάστε τις φωνές σας, και ταξιδέψτε στον κόσμο του.

Το One Hand Clapping έγινε πλήρως διαθέσιμο από τις 14 Δεκεμβρίου 2021. Μπορείτε να το βρείτε για PC μέσω Epic Games Store και μέσω Steam, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch καθώς και για Google Stadia. Όμως, για τα Google Stadia και Epic Games Store θα κυκλοφορήσουν σε αργότερη ημερομηνία.

One Hand Clapping

9

9.0/10

Θετικά

  • Η διαφορετικότητα στην χρήση της φωνής του παίκτη
  • Το εμφανισιακό και το ακουστικό κομμάτι του είναι τόσο απλό όσο χρειάζεται
  • Η ολοκλήρωση που προσφέρει το σενάριο, παρόλη την έλλειψη της ιστορίας
  • Η επιτυχία της χρήσης της φωνής
  • Η σωστή αιτιολογία του Early Access

Αρνητικά

  • Η ιστορία του αχνοφαίνεται στο βάθος

Thanos Psarras

Με λένε Θάνο, γεννήθηκα το 2000 και είχα τις πρώτες μου εμπειρίες στο gaming με το Gran Turismo στο Playstation και το Crazy Taxi στο PC. Αγάπησα το gaming, ειδικά αυτά με καλή ιστορία, και πάντα μου αρέσει να εξερευνώ τα διαμάντια της indie κοινότητας!

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.