Persona 5 Royal Review

Μετά το 2017 οι αγαπημένοι μας ‘κλέφτες καρδιάς’ επέστρεψαν ξανά με την επεκτεταμένη έκδοση του αρχικού παιχνιδιού. Μετά απο 100 ώρες λοιπόν, είπα να μοιραστώ μαζί σας τις σκέψεις μου και τις εντυπώσεις μου μαζί σας. ΠΑΜΕ!!!!!

Story :

Διεστραμμένες επιθυμίες. Εάν μπορούσαν να πάρουν φυσική μορφή ποιά θα ήταν αυτή; Ένα κάστρο; Ένα καζίνο ή μία τράπεζα; Αν αυτό το ”Παλάτι” επιθυμιών υπήρχε τι θυσαυρό θα έκρυβε μέσα; Και ποιός θα τον έκλεβε, έτσι ώστε να καταστραφούν αυτές οι επιθυμίες;

Palace of Lust

Κάπου εδώ έρχονται οι Phantom Thieves, ένα γκρούπ απο εφήβους, όλοι τους με μια ιστορία να πουν και προσπαθούν να κάνουν τον κόσμο καλύτερο, ‘κλέβοντας’ αυτές τις διεστραμμένες επιθυμίες.
Αυτό ξεκίνησε απο την ημέρα που ο πρωταγωνιστής μας μπήκε καταλάθως σε ένα παλάτι μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό;; Άμα παίξετε είναι πιο απλό απο αυτό που ακούγεται το ορκίζομαι… Για να μπούν οι κλέφτες μας στο παλάτι κάποιου πρέπει να ξέρουν το όνομα του ατόμου που έχει παλάτι, την τοποθεσία (στον αληθινό κόσμο) και τέλος, τι θεωρεί εκείνος αυτήν την τοποθεσία. Για παράδειγμα, στο πρώτο παλάτι ο καθηγητής της γυμναστικής έβλεπε το σχολείο ως προσωπικό του κάστρο.
Με λίγο πιο απλά λόγια το παλάτι βρίσκεται στο υποσυνείδητο αυτού που έχει διεστραμμένες επιθυμίες και καταστρέφοντας αυτό το παλάτι επιστρέφει στον παλιό του εαυτό πριν αποκτήσει αυτές τις επιθυμίες.
Αυτή είναι η βασική ιδέα του στόρι και απο εκεί εξελίσσονται τα γεγονόντα του παιχνιδιού, δε θα πώ όμως άλλα πράγματα για το στόρι για να αποφύγω τα σπόιλς αλλά και να έλεγα δε θα εβγαζάν και πολύ νόημα χωρίς το οπτικό κομμάτι.


Gameplay :

Το persona είναι turn-based όσον αφορά το σύστημα μάχης με διάφορα mechanics όπως :
1.Persona : εκτός απο τον πρωταγωνιστή που μπορεί να έχει οσα θέλει επειδή είναι ‘Trickster’ όλοι έχουν απο ένα Persona, με διαφορετικά elements το κάθε ένα
2.Όπλα : ένα melee και ένα ranged ο καθένας
3.Super moves : Η αλλιώς all-out attacks ενεργοποιούνται σε περίπτωση Hold-up. Τώρα τι είναι αυτό; είναι μια κατάσταση που οι αντίπαλοι ‘ζαλίζονται’ και δε μπορούν να αντιδράσουν. Αυτό γίνεται είτε χτυπώντας το weak point τους είτε με κάποιο critical hit.

Hold up

Η επιλογή talk όπως βλέπετε στην εικόνα είναι μια πολύ έξυπνη ιδέα. Ουσιαστικά ο παίχτης κάνει διαπραγμάτευση με το Shadow/persona και προσπαθεί είτε να το πάρει με το μέρος του και να ξεκλειδώσει ένα νεο περσόνα είτε να το απειλήσει για να droparei κάποια items ή λεφτά. Σε περίπτωση που ο Joker(πρωταγωνιστής) έχει ήδη αυτό το περσόνα με την επιλογή join παίρνει έξτρα exp.

4.Ailments : Ανάλογα το element π.χ. Φωτιά, ηλεκτρισμός κτλπ. υπάρχει πιθανότητα ο αντίπαλος ή και οι παίκτες μας να πάθουν κάποια ασθένεια όπως burned/stunned/fear/sleep/taunt/enrage κτλπ. τα οποία σπάνε είτε με τα κατάλληλα items είτε με κάποιο ‘spell’ απο το περσόνα ενός party member.

Τελειώνοντας το κομμάτι του combat θα μιλήσουμε για μια προσθήκη που ήρθε στο Royal και δεν υπήρχε στο vanilla game
5.Showtime Attacks : Ένα είδος ultimate κίνησης που την κάνουν 2 μέλοι της ομάδας άλλα δεν είναι απαραίτητο να βρίσκονται και η 2 μέσα στην μάχη(μαξ 4). Αυτές οι κινήσεις είναι μοναδικές ανάμεσα σε αυτούς τους 2 που την εκτελούν και για να γίνει πρέπει είτε κάποιος εχθρός να βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο είτε να έχει περάσει αρκετή ώρα μέσα στην μάχη.

morgana και Ann showtime

Το κάθε showtime περιέχει ένα αρκετά όμορφο και χιουμοριστικό κυρίως animation, που μας χαρίζει μια όμορφη αίσθηση μέσα στην μάχη…. και πολύ damage.

Τώρα το gameplay εκτός μάχης είναι αρκετά διασκεδαστικό και ενδιαφέρον. Εκτός απο Phantom thief, o joker είναι και έφηβος οπότε κάθε μέρα πρέπει να πάει σχολείο, να διαβάσει, να γράψει τέστ και να βγεί με τους φίλους του τα απογεύματα για να παίξουν μπιλιάρδο… ή να πάνε για κάνα ψάρεμα ρε αδερφέ.
Περνώντας χρόνο με τους φίλους σου αναβαθμίζεις την σχέση σας κερδίζοντας διάφορα bonuses είτε για την μάχη είτε για την καθημερινή ζωή. Αυτοί οι δεσμοί ονομάζονται confidants και είναι απο τα βασικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού διότι στην τελική οι ανθρώπινες σχέσεις που χτίζουμε μεταξύ μας είναι και αυτές που μένουν και όσο πιο δυνατές αυτές τόσο πιο δυνατοί είμαστε εμείς και ο εαυτός μας ( Δηλαδή το περσόνα)

Social Stats και General Activities

Το Persona είναι ένα παιχνίδι που περνάς κυριολεκτικά την κάθε μέρα (ingame προφανώς) οπότε πρέπει κάπως να γεμίσεις αυτήν την μέρα. Τα social stats χωρίζονται σε 5 κατηγορίες :
Knowledge
Guts
Proficiency
Charm
Kindness

social stats template

Γεμίζοντας αυτά τα στάτς επιρεάζουν το interaction που έχεις με τις σχέσεις σου. Για παράδειγμα για να ανεβάσεις ενα confidant level 4 μπορεί να θέλει charm 2 η για να ξεκλειδώσεις ενα άλλο confidant μπορεί να θέλει guts 4.
Τώρα πως γεμίζουμε αυτά τα στατιστικά; Απλό (και καλά).
Το κάθε στατ ανεβαίνει ανάλογα τις δραστηριότητες μας. Για παράδειγμα για να ανέβει το Knowledge χρειάζεται διάβασμα/ταινίες/απαντήσεις στην τάξη κτλπ. Ενώ ας πούμε το guts χρειάζεται πολεμικές ταινίες/video games/και διαγωνισμός μπέργκερ (κι όμως)

Συγκεκριμένα ο παίχτης έχει το ελευθερό να:
1.Δει ταινίες στο σπίτι η στο σινεμά
2.να παίξει videogames
3.να πάει σε bathhouse
4.να πάει σε καφετέριες/εστιατόρια/μαγαζιά
5.να παίξει baseball
6.να διαβάσει βιβλία
7.να πάει για ψάρεμα
8.να πάει για darts και μπιλίαρδο (προσθήκη στο Royal)
9.να διαλογιστεί σε ναό (προσθήκη Royal)
10.να πάει σε Arcade
11.να πάει στο πάρκο με κάποιον φίλο η κοπέλα του (ναι έχει και τέτοια)
12.να πάει για ψώνια
13.να κάνει train στο σπίτι
14.να πάει σε jazz club ( προσθήκη Royal)
15.Να πάει για part time job (supermarket/bar/flower shop κτλπ)
16.να φτιάξει καφέ η curry στο σπίτι
17. να μην κάνει τίποτα απο όλα αυτά και να πέσει για ύπνο(σαν εμένα)


Η κάθε μια απο αυτές τις δραστηριότητες έχουν ως αποτέλεσμα να περάσει ο χρόνος και να ανέβει κάποιο σόσιαλ στατ ανάλογα την δραστηριότητα.

νομίζατε οτι έκανα πλάκα?

Θα έλεγα και άλλα για τις δραστηριότητες, αλλά δε θα τελειώσουμε ποτέ οπότε ας προχωρίσουμε στα Mementos

Τα Mementos είναι θεωρητικά το παλάτι όλου του κόσμου. Αυτοί που οι επιθυμίες τους δεν είναι αρκετά διεστραμμένες τότε βρίσκονται στο ‘κοινό’ παλάτι. Εκεί μπορείτε να πάτε οποιαδήποτε στιγμή είτε για side quests είτε για φάρμινγκ. Όσο προχωράει η ιστορία ξεκλειδώνεται και ένα ακόμη ‘επίπεδο’ στο βάθος των Mementos με περισσότερα Persona και loot.

Προσθήκες του Royal

Ας μιλήσουμε όμως για τα πράγματα που έφερε η καινούργια έκδοση του περσόνα και πόσο καλύτερο έγινε με αυτές τις προσθήκες.
1.Καινούργιο παλάτι και Mementos : τα κύρια νέα πράγματα είναι η πρόσθεση ενός ολοκαίνουργιου παλατιού με καινούργιο villain σύν ένα ολόκληρο επίπεδο στα μεμέντος για εξερεύνιση. Δυστυχώς δε μπορώ να πω παραπάνω για αυτά τα 2.
2.Χαρακτήρες : 2 ολοκαίνουργια confidants και καινούργια abillities
3.kichijoji : Όχι δεν σας έβρισα αυτή είναι η καινούργια πόλη για εξερεύνηση που περιέχει μέσα τα jazz club και το μαγαζί με το μπιλιάρδο και τα darts που ανέφερα πιο πάνω.
4.Τριάντα+ καινούργια soundtracks που να σημειωθεί πως η μουσική του περσόνα είναι απίστευτη. Εκτός και αν δεν σας αρέσει καθόλου η τζαζ… τοτε μη το πάρετε καν (joking)
5.will seeds : 3 καινούργια collectibles σε κάθε παλάτι που μοιάζουν σαν πατάτες με νεκροκεφαλή(τρου) και αν μαζέψετε και τα 3 απο ένα παλάτι τοτε ο jose σας τα κάνει ενα μοναδικό μενταγιόν με κάποιο abillity
6.Jose : Ένα παιδάκι μέσα στα μεμέντος που σας ζητάει να μαζευετέ λουλούδια με αντάλαγμα items δίνοντας στό φάρμινγκ στα μεμέντος ενα ενδιαφέρον. επίσης σας κάνει τις πατάτες μενταγιόν όπως είπα και πιο πάνω.
7.Thieves den: Σαν ένα μπόνους area που βλέπεις διάφορα περσόνα , ακούς μουσική , παίζεις χαρτιά με τους φίλους σου κτλπ. Σαν ένα τεράστιο μπόνους δωμάτιο το οποίο ακόμη και εγώ που δεν τα κοιτάω αυτά το βρήκα ενδιαφέρον

8.Καινούργια events όπως γιορτές και περισσότερα cutscenes.
9.Καινούργια persona/items/weapons/charms/armors/upgrades
10.Δύο ολοκαίνουργια endings
11.Καινούργιες μορφές των περσόνα του κάθε χαρακτήρα
12. Ένα ολόκληρο (in-game) Εξάμηνο.
13.Kasumi : Άφησα το καλύτερο για το τέλος (για μένα τουλάχιστον) το καινούργιο μέλος των phantom thieves την kasumi yosizayua. η κασούμι έρχεται στο σχολείο του πρωταγωνιστή ως πρωτοετής και ασχολείται με την γυμναστική. Προφανώς και η κασούμι έχει σχέση με το καινούργιο παλάτι αλλά δε μπορώ να πω παραπάνω χωρίς να σποιλάρω.

Kasumi

Συμπεράσματα
Για να πώ την αλήθεια είναι ότι θα μπορούσα να γράψω βιβλίο με όλα όσα έχει να προσφέρει αυτό το παιχνίδι, αλλά για να μην κουράσω έγραψα αυτά που θεωρώ εγώ πιο σημαντικά.
Αν έχω κάτι αρνητικό, αυτό είναι πως το παιχνίδι δε σου λέει πως να ξεκλειδώσεις το καινούργιο παλάτι και αν δεν μαξάρεις κάποια συγκεκριμένα confidants δε πηγαίνεις ποτέ στο παλάτι, με αποτέλεσμα να κάνεις speedrun to new game+ για να ξαναφτάσεις εκεί. Αλλά δεν είναι απαραίτητα αρνητικό, είναι ξεκάθαρα απροσεξία γιατί το έπαθα εγώ, οπότε πρέπει να γκρινιάξω.
Αν το προτείνω;
Μόνο και μόνο για αυτο το συναίσθημα απόλυτης ικανοποίησης και αυτήν την ανατριχίλα που θα νοιώσει κανείς βλέποντας τους τίτλους τέλους, πιστεύω πως αξίζει με τα χίλια. Είναι ενα παιχνίδι που θεωρητικά ξαναβγήκε μετα απο 3 χρόνια και με έκανε να νοιώσω ακόμα καλύτερα απο την πρώτη φορα που το τερμάτισα.
Οι Phantom Thieves λοιπόν κατάφεραν να μου κλέψουν την καρδιά για ακόμη μία φορά… Και αυτήν την φορά δε πρόκειται να την ζητήσω πίσω. Εάν έχετε φτάσει μέχρι αυτό το σημείο σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο σας. Καλή συνέχεια.

senior k

Gamer απο πολύ μικρή ηλικία και με πρώτο παιχνίδι το Halo 2. Ύστερα λάτρεψα τα AC, τα Jrpg και τα απέσια memes που μέχρι και σήμερα φτιάχνω. Λατρεύω επίσης τα Anime και το DnD, ενώ ταυτόχρονα είμαι από τους λίγους console only players.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.