Θεματολογία Μήνα

Resident Evil: Πως το 4ο μέρος άλλαξε για πάντα την έννοια του Survival Horror

Το Resident Evil είναι σίγουρα το πιο διάσημο survival horror franchise που έχει κυκλοφορήσει και κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει με αυτό. Ούτως ή άλλως, είναι το παιχνίδι που έκανε δημοφιλή τα Zombies τόσο στον χώρο του gaming όσο και στα Media γενικότερα. Για όσους δε γνωρίζουν το Resident Evil κυκλοφόρησε το 1996 για το PlayStation, και μέχρι σήμερα έχει μόνο ανοδική πορεία. Αξίζει να σημειωθεί όμως, πως μέχρι το 2000 η Capcom έβλεπε μια στασιμότητα στον τίτλο της, έτσι αποφάσισε να το πάει ένα βήμα παραπέρα. Για 5 χρόνια ετοίμαζε η εταιρεία το Resident Evil 4, όπου με την κυκλοφορία του ήρθε να αλλάξει την έννοια του Survival Horror. Πάμε να δούμε αναλυτικά πως ένας τίτλος του 2005 έχει γίνει η βάση πολλών τίτλων μέχρι σήμερα.

Διαφορετική οπτική κάμερας

Όσοι έχετε ασχοληθεί με τα Resident Evil θα γνωρίζετε πως το horror στοιχείο βασιζόταν κατά πολύ στα camera angles. Η περιορισμένη ορατότητα έκανε πιο εύκολα τα jump-scares καθώς δε γνώριζε κανείς τι κρυβόταν σε κάθε γωνία. Ούτως η άλλως, ειδικά στους αρχικούς τίτλους, τα zombies ήταν πιο αθόρυβα και από επαγγελματία κλέφτη. Έτσι λοιπόν έρχεται το RE4 για να φέρει τη μεγάλη αλλαγή στην οπτική του παίχτη. Οι παίχτες απέκτησαν περισσότερη ελευθερία κινήσεων καθώς πια είχαν 360 μοίρες angle. Για παράδειγμα, το The Last Of Us, ένα από τα καλύτερα survival horrors της συγχρονης ιστορίας τους gaming, χρησιμοποιεί αυτού του είδους την κάμερα.

Resident Evil: Πως το 4ο μέρος άλλαξε για πάντα την έννοια του Survival Horror

Κίνηση με Παρωπίδες

Ένα βασικό πρόβλημα σε αρκετά παιχνίδια της περιόδου 1990-2005 εντοπίζεται στην κίνηση των χαρακτήρων. Στο Resident Evil, όπως και στο Tomb Raider χρησιμοποιήθηκε το γνωστό Tank Movement. Ουσιαστικά ο παίχτης μπορούσε να κινηθεί σε 4 μόνο κατευθύνσεις. Η διαγώνια κίνηση δεν ήταν ακόμα κάτι το εφικτό. Χρειαζόταν μπόλικο skill και αρκετή υπομονή για να μάθει κανείς τον χειρισμό, γι αυτό ήταν και τόσο γνωστό μέχρι τότε. Το Resident Evil 4 με μια μικρή αλλαγή στα camera angles κατάφερε να διορθώσει και αυτό το πρόβλημα. Η αλλαγή σε Dynamic Camera Angle έκανε πολύ εύκολη την κίνηση στους στενούς διαδρόμους πράγμα που άρεσε σε πολλούς Developers της εποχής.

Διαδραστικά Cutscenes

Δεν ήταν λίγες οι φορές που αφήσαμε το Controller στο γραφείο μας και αφήσαμε το Cutscene να παίζει στο background. Τα αρκετά μεγάλα διαλείμματα για την ιστορία, σταματούσαν απότομα τη δράση με αποτέλεσμα να χάνεται η αίσθηση αυτής. Παρόλα αυτά και αυτό άλλαξε, όταν στο RE4 προστέθηκαν τα quick time events, μηχανισμός που είχε γίνει ευρέως γνωστός λόγω του Shenmue. Ουσιαστικά, κατά τη διάρκεια ενός cutscene, εμφανίζονταν κουμπιά στην οθόνη, τα οποία ο παίχτης έπρεπε να προλάβει να πατήσει αν ήθελε να περάσει στο επόμενο στάδιο. Αυτή η αλλαγή ήταν πάρα πολύ σημαντική, έκανε τον παίχτη να συμμετέχει στο σενάριο και τον κρατούσε συνεχώς σε ετοιμότητα. Κανείς δε θα ήθελε να χάσει επειδή δεν πάτησε το “A” και να ξεκινήσει από το Last Save την πίστα.

Εκεί όμως που το Resident Evil 4 το πήγε ένα βήμα παραπάνω, είναι που προστέθηκαν τα QTE ακόμα και στα Boss Fights, κάνοντάς μας για πρώτη φορά να έχουμε έναν διαφορετικό τρόπο να σκοτώσουμε “τον κάθε Hulk” που βρισκόταν στο διάβα μας. Ο μηχανισμός αυτός έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον από εκατοντάδες παιχνίδια μετά, μερικά εκ των οποίων το God of War 3, το Heavy Rain και το Ninja Blade.

Resident Evil: Πως το 4ο μέρος άλλαξε για πάντα την έννοια του Survival Horror

Απρόβλεπτο και Έξυπνο AI

Η αλήθεια είναι πως σε όλα τα Resident Evil, τα Bosses είναι αρκετά ”έξυπνα” και απρόβλεπτα στις κινήσεις τους. Από την άλλη τα απλά zombies, ήταν αρκετά εύκολο να τα ”ψυχολογήσεις” και να τα προσπεράσεις από ένα σημείο και μετά. Το Resident Evil 4 άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσαν οι infected. Ουσιαστικά παράσιτα είχαν καταλάβει το σώμα τους, με αποτέλεσμα να δρουν, σύμφωνα με τις επιθυμίες του Parasite Master. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στα zombies να αποφεύγουν χτυπήματα και να χρησιμοποιούν εργαλεία όπως Molotov. Όλη αυτή η αλλαγή έκανε το παιχνίδι πιο Challenging αλλά και πιο διασκεδαστικό μπορούμε να πούμε. Ούτως η άλλως, στα περισσότερα παιχνίδια έχουμε συνηθίσει να αντιμετωπίζουμε μη έξυπνους εχθρούς.

Resident Evil: Πως το 4ο μέρος άλλαξε για πάντα την έννοια του Survival Horror

Πολύ πιο Interactive περιβάλλον

Μια από τις πιο εντυπωσιακές αλλαγές που είδαμε στο Resident Evil 4 ήταν το ultra interactive environment. Ποτέ πριν οι παίχτες δεν μπορούσαν να ”επηρεάσουν” το περιβάλλον σε έναν Survival Horror τίτλο σε τέτοιο βαθμό. Δεν ήταν λίγες οι φορές που μπορούσαμε να σπάσουμε ένα παράθυρο για να σωθούμε, να ρίξουμε μια σκάλα, καθώς μας κυνηγάνε zombies και πολλά άλλα. Σκηνές που σε προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, θα είχαν γίνει απλά σε ένα cutscene, και τότε μπορούσατε να τις “ζήσετε” οι ίδιοι. Μία αλλαγή, που αδιαμφισβήτητα εμπλούτισε την εμπειρία μας και έκανε το παιχνίδι πιο διαδραστικό και ενδιαφέρον. Έτσι, η ίδια η βιομηχανία τότε κατάλαβε ότι όταν ήθελε να δείξει κάτι κινηματογραφικό, δεν ήταν ανάγκη να μεταδοθεί μέσω cutscene, αλλά θα μπορούσε και μέσω του ίδιου του παίκτη, νόρμα που σήμερα βλέπουμε σχεδόν παντού και στην ουσία “σχημάτισε” το σύγχρονο gaming σε ένα βαθμό.

Resident Evil: Πως το 4ο μέρος άλλαξε για πάντα την έννοια του Survival Horror

Σύνοψη

Το Resident Evil 4 είναι καθαρά ένα επαναστατικό το game, το οποίο έφερε πάρα πολλές αλλαγές στην Gaming Βιομηχανία. Οι αλλαγές αυτές έχουν βοηθήσει πολλούς παραγωγούς να φτιάξουν κάτι δικό τους έχοντας ως βάση τη δουλειά της Capcom. Τρανό παράδειγμα αποτελεί το The Last Of us της Naughty Dog, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω. Σίγουρα η φήμη του RE δύσκολα θα χαθεί, το θέμα είναι να εξελιχθεί και να φέρει νέα πράγματα που θα μας εντυπωσιάσουν.

Διαβάστε επίσης: για τα θρυλικά Easter Eggs από τα Resident Evil games.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.