Game ReviewsReviews

Resident Evil VILLAGE Review

Το Διαμένον Κακό φτάνει, 25 χρόνια μετά την γέννηση του, σε ανοιχτό περιβάλλον. Εξέλιξη ή αστοχία;

Το 2017, μετά από χρόνια πειραματισμών, η CAPCOM κατάφερε να επιστρέψει την πολύαγαπημένη της σειρά στις ρίζες της: Ένας ισορροπημένος συνδυασμός επιβίωσης (survival) και τρόμου (horror) που έφερε στο προσκήνιο νόρμες και παικτικές άλλων εποχών, όλα υπό την νέα – για τα δεδομένα της σειράς – οπτική πρώτου προσώπου. Το πείραμα ήταν επιτυχές και το Resident Evil: BIOHAZARD απέσπασε εξαιρετικές κριτικές και την αγάπη του κόσμου, ακόμα και των επικριτών της σειράς κατά τα τελευταία χρόνια. Η προσέγγιση αυτή λοιπόν όχι απλά κέρδισε το νέο κοινό, ένα κοινό εξοικειωμένο με τους τίτλους πρώτου προσώπου και τις πιο ακριβείς αντιπαραθέσεις μα και το παλιό, νοσταλγικό δημογραφικό των πρώτων κυκλοφοριών κατά την δεκαετία του 90. Η Ιαπωνική εταιρεία έμοιαζε να είχε βρει την χρυσή φόρμουλα.

Σύμφωνα με πληροφορίες που διέθεσε η ίδια η CAPCOM το Resident Evil VILLAGE βρισκόταν υπό ανάπτυξη ήδη από τα τελευταία στάδια της δημιουργίας του RE7, σχεδιασμένο σαν άμεσο sequel κι αποτελώντας απ’ αρχής του το δεύτερο, προγραμματισμένο μέρος μιας τριλογίας. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η σχεδιαστική νοοτροπία του ακολουθεί δομές που παντρεύουν την πιο παραδοσιακή φόρμουλα (όπως ο μεγάλος του αδερφός από το 2017) με τους νεωτερισμούς και την εστίαση στην δράση που εισήγαγε το RE4, πίσω στο 2005. H πρώτη του εμφάνιση έγινε στο αποκαλυπτήριο event του PS5 τον Ιούνιο του 2020 με την υπόσχεση πως η κυκλοφορία “θα ήταν πιο κοντά από το αναμενόμενο”. Εν τέλει το παιχνίδι κατέληξε να κοσμεί τα ράφια των καταστημάτων στις 7 Μαΐου του 2021. Με μια εξαιρετικά αποτελεσματική διαφημιστική καμπάνια να το στηρίζει (thanks, lady D!) και υποσχέσεις για το “καλύτερο survival-horror παιχνίδι όλων των εποχών” να πλανώνται στον αέρα, η σκηνή είχε στηθεί με πολλές προσδοκίες και την προδιάθεση για αυστηρή κριτική. Τα κατάφεραν τελικά όμως;

Resident Evil VILLAGE Review
H Lady Alcina Dimitrescu (Ντιμιτρέσκ) αποτελεί την πιο τυχερή προσθήκη σε marketing campaign ασχέτως μέσου. Η εντυπωσιακή της παρουσία ήταν ικανή να κουβαλήσει από μόνη της έναν ήδη πολλά υποσχόμενο τίτλο και γέννησε αμέτρητες δημιουργίες όπως fan art, cosplay, mods και…άλλα…

Οι Ιστορίες που λέμε στο σκοτάδι

O τίτλος ξεκινά τρία χρόνια μετά το τέλος του RE: BIOHAZARD (RE7 από εδώ και στο εξής) και βρίσκει τον Ethan και την Mia μαζί με την νεογέννητη κόρη τους, Rose, σε κάποια γωνιά της Ευρώπης. Όπως πληροφορούμαστε μεταφέρθηκαν εδώ από τον Chris μετά το περιστατικό στην οικεία Baker για να παραμείνουν ασφαλείς. Επιπλέον, προκειμένου να μπορεί να προστατεύσει την κόρη του, δίπλα στην ήδη μάχιμη σύζυγο του, ο Ethan εκπαιδεύτηκε από τον Chris και τους συνεργάτες του. Αυτή η μικρή εισαγωγή λειτουργεί αποτελεσματικά σε περισσότερα από ένα σημεία για πολύ συγκεκριμένους λόγους: Η τοποθεσία ορίζεται με σαφήνεια προκειμένου ο κόσμος να γίνει πιο κατανοητός (περισσότερα επ’ αυτού σε λίγο), εξηγείται το πως είναι δυνατόν ο πρωταγωνιστής να έχει ελπίδα απέναντι στις αυξημένες προκλήσεις και δημιουργεί ένα πέπλο μυστηρίου, μιας και μετά το intro αναπόφευκτα ο παίκτης μένει γεμάτος ερωτηματικά.

Καθώς ο τίτλος βρίσκει τον ρυθμό του καθίσταται σαφές γιατί το σενάριο είναι τόσο σημαντικό – το VILLAGE είναι ένα παιχνίδι αντιθέσεων από κάθε άποψη, μια απόπειρα από την CAPCOM να ταιριάξει στοιχεία από παλαιότερες δημιουργίες εισάγοντας λίγα νέα και παραμερίζοντας χαρακτηριστικά που έκαναν τους προγόνους του να σταθούν στο φως σαν αυτοδύναμες δημιουργίες. Μετά το άνοιγμα της αυλαίας το βασικό κίνητρο του χειριστή είναι να καταλάβει τι συμβαίνει, να λύση το μυστήριο κι ενώ αυτό από μόνο του είναι καθολικά θετικό, το γεγονός πως αποτελεί την βάση της εμπειρίας αποτελεί πρόβλημα. Στην πραγματικότητα, η πρακτική αξιοποίηση του Χωριού στο RE8 είναι αυτή του κέντρου του πλέγματος, του “hub” για να γίνει πιο κατανοητό. Αυτό το οποίο εξυπηρετεί ετυμολογικά είναι ο ρόλος του συνδέσμου μεταξύ των διαφόρων περιοχών, κάθε μία εκ των οποίων συνδέεται με έναν από τους βασικούς ανταγωνιστές. Εξετάζοντας αυτούς λοιπόν, καθώς και τις θεματικές τους ενότητες, αρχίζουμε να παρατηρούμε πασιφανείς ασυνέχειες.

Resident Evil VILLAGE Review
Οι πολυδιαφημισμένοι lycans των trailers θα απασχολήσουν τον ήρωα μας κυρίως στην αρχή του τίτλου. Μετά την εντυπωσιακή τους είσοδο δίνουν την θέση τους σε απέθαντους ξιφομάχους, ημινοήμονα zombies κι άλλα ανουσιουργήματα, επιστρέφοντας στο προσκήνιο αργότερα. Αυτή η υπερπεριεκτική σχεδιαστική λογική αποτελεί την Αχίλλειο Πτέρνα του τίτλου και είναι υπεύθυνη σε μεγάλο βαθμό για την αδυναμία διατήρησης της ατμόσφαιρας

Σε απόπειρα δημιουργίας μιας πιο κατανοητής αναλογίας, η κατάσταση αποδίδεται ως εξής: Μετά από τις αρχικές ώρες εξερεύνησης και το πέρας της πρώτης πράξης το VILLAGE αποκτά δομή αρένας ενάντια σε VIPs (boss gauntlet). Ο Ethan θα κληθεί να αντιμετωπίσει (με συγκεκριμένη και άνευ επιλογής σειρά) τους Άρχοντες του Χωριού. Μιας κι ο καθένας είναι δραστικά διαφορετικός από τους προηγούμενους τα πλάσματα που κυβερνούν είναι κι αυτά με την σειρά τους ποικίλα. Το πρόβλημα που προκύπτει λοιπόν είναι προφανές: Σε αποστάσεις της τάξης του μισού χιλιομέτρου θα βρεθούμε αντιμέτωποι την μία στιγμή με λυκανθρώπους και την επόμενη με δαιμονισμένες κούκλες. Ο κόσμος που πασχίζει να μας καταστήσει πιστευτό η CAPCOM φαντάζει πιο πολύ σαν μαγαζάκι του τρόμου, όπου όλα τα προϊόντα είναι καλογυαλισμένα και οργανωμένα σε ράφια όμως δεν έχουν μεταξύ τους λογική συνέχεια. Χωρίς την “κόλλα” που παρέχει το πολύ ενδιαφέρον σενάριο όλο αυτό το εγχείρημα θα έμοιαζε φαιδρό, μια υπερπροσπάθεια των δημιουργών να τα χωρέσουν όλα σε έναν τίτλο: Τρόμο σώματος (body horror), ψυχολογικό τρόμο, γκροτέσκες απεικονίσεις, απέθαντους κι ό,τι άλλο “χρειάζεται” μια τέτοια κυκλοφορία το 2021, συμπεριλαμβανομένης και της υπέρμετρα action-heavy εξτραβαγκάνζας προς το τέλος. Η υλοποίηση και η τεχνολογία που τo στηρίζει είναι αρτιότατες, όμως η αίσθηση που αφήνει δομικά η τελική δημιουργία είναι πως απλά οι σχεδιαστές έπρεπε να βάλουν ένα “+” μέσα σε όλα τα κουτάκια μιας λίστας προαπαιτούμενων.

Το ευτύχημα μέσα σε όλη αυτή την ασυνέχεια είναι η παρουσία του ίδιου του Ethan, ο οποίος από άποψης ανάπτυξης και πορείας σίγουρα ξεπέρασε τις προσδοκίες. Όντας ένας άνθρωπος με πιο “προσγειωμένη” αφετηρία θα ήταν δύσκολο να πείσει όσον αφορά στο πώς μπορεί να τα καταφέρνει να επιβιώσει μέσα στις αυξημένες προκλήσεις του sequel. Με τον τρόπο που αποδίδεται η παρουσία του και δεδομένων των κινήτρων του η στάση του καθίσταται λογική. Με την επιμονή και την αποφασιστικότητά του, πριν πέσουν τα credits, καταφέρνει να κερδίσει επάξια μια θέση στο πάνθεον της σειράς. Τα RE ξεκίνησαν από εκπαιδευμένους αστυνομικούς κι έφτασαν σε ένα σημείο όπου “φυσιολογικοί” άνθρωποι μετακινούσαν ογκόλιθους με γυμνά χέρια. Αυτή η επιστροφή στην θνητότητα του πρωταγωνιστή – και το πως τον συναισθανόμαστε κατ’ επέκταση – είναι σίγουρα μια εύστοχη προσθήκη.

Resident Evil VILLAGE Review
Αν και δεν χαρακτηρίζεται από την γοητεία του Leon ή την μαχητικότητα του Chris, ο Ethan καταφέρενει να φέρει ένα πιο γήινο, ανθρώπινο στοιχείο στο σύνολο των ανδρών της σειράς. Οι κυρίες των RE δεν χρειάζονται συστάσεις.

Αλχημικές Μίξεις

Στην εξέταση του gameplay τα πράγματα είναι αρκετά καλύτερα, χωρίς να είναι απαλλαγμένα από τα στοιχεία που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Λειτουργικά, το VILLAGE αποτελεί κράμα στοιχείων του RE4 (2005) και RE7 (2017). Πρόκεται φυσικά για έναν τίτλο πρώτου προσώπου που θα ήθελε να θεωρηθεί τίτλος επιβίωσης (survival) και τρόμου (horror) χωρίς ωστόσο πρακτικά να είναι τίποτα από τα δύο. Γίνεται ξεκάθαρο από πολύ νωρίς πως η διαχείριση περιορισμένων πόρων έχει φύγει από το παράθυρο, μιας και οι εχθροί αφήνουν πίσω τους αναλώσιμα καθώς κάνει την εμφάνιση του κι ο συνεχιστής του “εμπόρου” από το RE4, ο Duke. Η επιλογή αυτή ενισχύει την θεωρία των “υβριδικών” προθέσεων της CAPCOM προς βελτιστοποίηση του πιθανού κοινού, είναι στοιχείο ωστόσο που θα δυσαρεστήσει μεγάλο μέρος του δημογραφικού. Με το RE7 η ομάδα ανάπτυξης κατάφερε με κάθε πιθανό τρόπο να γυρίσει την σειρά στις ένδοξες ρίζες της χωρίς να γίνει αναχρονιστική, προσφέροντας μια νέα, φρέσκια οπτική καθώς και την τεχνολογία (VR) για να την βελτιστοποιήσει. Ο νέος γόνος αρχικά αποτάσσεται πλήρως της εικονικής πραγματικότητας (η πιο ανορθόδοξη επιλογή που θα μπορούσε να γίνει) καθώς και των στοιχείων που θα τον εντάσσανε στο ιδίωμα που θέλει τόσο πολύ να διαφημίσει. Η Ιαπωνική εταιρεία πάσχισε να πείσει πως δημιούργησε τον “καλύτερο survival horror τίτλο όλων των εποχών” όμως απ’ ότι διαπιστώνεται, δεν άγγιξε καν το genre.

Η επιστροφή του διστακτικού ήρωα

Περνώντας στο παικτικό επίπεδο, το VILLAGE ουσιαστικά είναι ένα first person adventure με πολλά στοιχεία του παρμένα από την τριλογία των Metroid: Prime. Η πρόοδος εξαρτάται από την εύρεση αντικειμένων (τα οποία ανοίγουν εναλλακτικές διόδους σε παλιότερες περιοχές) με αρκετή δράση και συνεχή ροή πυρομαχικών, όπλων κι αναβαθμίσεων. Οι τελευταίες μάλιστα δίνονται με συχνότητα που καθιστά την εξερεύνηση των πάμπολλων θησαυρών απαραίτητη, μιας και χωρίς αυτούς τα ποσά που απαιτούνται είναι αδύνατο να συγκεντρωθούν. Αυτό σημαίνει πως ο προσεκτικός παίκτης θα δαπανήσει άπειρες ώρες ψάχνοτας για κάθε τελευταίο αντικείμενο (πέραν των αναλώσιμων) σε κάθε δωμάτιο, στοιχείο που οδηγεί σε παύση της ροής και ψυχαναγκαστικό “χτένισμα” τους. Εν ολίγοις, ο αφοσιωμένος χρήστης θα φάει πολλές ώρες μέχρι να κάνει κάθε περιοχή “μπλε” (ένδειξη ολοκλήρωσης της έρευνας) παραμερίζοντας σε πολλές περιπτώσεις την διάθεση για πρόοδο. Η συζήτηση σχετικά με το κατά πόσο τα προς συλλογή αντικείμενα (collectibles) σε έναν τίτλο προσθέτουν ή αφαιρούν είναι μεγάλη όμως σίγουρα οι δημιουργοί εδώ το έχουν παρακάνει. H ίδια η διαδικασία της μάχης, αν και λειτουργική, κάνει τον χαρακτήρα να φαίνεται εξαιρετικά “βαρύς”, αίσθηση που έδινε στον καιρό του και το ιδιαίτερο Killzone 2. Η ανταπόκριση είναι επαρκώς αποτελεσματική όμως οι εχθροί σε πολλές περιπτώσεις είναι υπερδραστήριοι και αεικίνητοι, καταλλήγοντας εν τέλει απλά να μην αποτελούν ενδιαφέροντες (ή διασκεδαστικούς) στόχους. Όπως οι Prometheans του Halo 4 έτσι κι αυτοί μοιάζουν κάποιες φορές “ακατάλληλοι” στον ρόλο του αντίπαλου δέους, κάτι που γίνεται ακόμα σαφέστερο σε μεταγενέστερο set piece – το VILLAGE είναι σχεδιασμένο για να παίζει (στο μεγαλύτερο μέρος του) σαν ένα αργό shooter όμως η κινησιολογία των εχθρών είναι εμπνευσμένη από πιο… mainstream δημιουργίες.

Resident Evil VILLAGE Review
Καλώς ορίσατε στο 2005. Η “βαλίτσα” επιστρέφει και φέρνει μαζί της το σύστημα οικονομίας και διαχείρισης χώρου του RE4 (ατόφιο) χωρίς αυτά να συνοδεύονται από την διάρκεια του τίτλου που σκηνοθέτησε ο Mikami. To VILLAGE περιέχει αριθμό εργαλείων που κάνει το RE7 να μοιάζει με demo ενώ διατηρεί την διάρκεια κάτω από το σημείο των δεκαπέντε ωρών, γεννώντας ερωτηματικά όσον αφορά στον κατά πόσο διατηρήθηκε η απαιτούμενη ισορροπία. Το ζήτημα αυτό διευκολύνεται ελαφρώς από την ύπαρξη δεύτερου κύκλου (NG+)

Όμορφο στην όψη, καλύτερο στην επίδοση

Στο επίπεδο της απεικόνισης οι παρατηρήσεις χωρίζονται σε δύο τομείς, στον τεχνολογικό και τον σχεδιαστικό. Η Reach for The Moon Engine της CAPCOM δεν χρειάζεται συστάσεις. Ο τίτλος είναι πανέμορφος και τρέχει σχεδόν άψογα σε όλα τα συστήματα (ακόμα τις κονσόλες προηγούμενης γενιάς) με τις προσθήκες που έχουν γίνει για τα πιο ισχυρά να κάνουν φανερή της παρουσία τους (frame rates, Ray Tracing). Σίγουρα δεν πρόκειται για τον πιο τεχνολογικά προηγμένο τίτλο της χρονίας, ούτε για δείγμα του τι μπορούν να κάνουν οι νέες κονσόλες – ωστόσο στέκεται αξιοπρεπέστατα, βελτιστοποιώντας τις κονσόλες 8ης γενιάς και “τρέχοντας” ουσιαστικά τέλεια σε νεότερες και PC. Απαραίτητο να υπογραμμιστεί πως πρακτικά δεν υπάρχουν χρόνοι φόρτωσης “loading times” και μέχρι την συγγραφή αυτού του review ο κώδικας δεν “κράσαρε” ποτέ.

Σχεδιαστικά κι εδώ έχουμε να κάνουμε με την ίδια έλλειψη συνοχής που εξετάσαμε πριν: Κάθε μια από τις περιοχές του τίτλου είναι δραστικά διαφορετική από τις γύρω της δίνοντας την αίσθηση luna park κι όχι φυσικού, πιστευτού χώρου. Κάθε ένα από τα στοιχεία (assets) που απεικονίζονται έχει φτιαχτεί με αγάπη και μεράκι όμως ο συνδετικός ιστός μεταξύ τους είναι, συνήθως, θεματικά ανύπαρκτος. Η τεχνολογία και η έμπνευση είναι εκεί για να υποστηρίξουν το εγχείρημα, όμως η υλοποίηση υποσκάπτεται από την ανάγκη για περιεκτικότητα. Εξαίρεση σε όλο αυτό αποτελεί το (πλέον) φημισμένο κεφάλαιο της έπαυλης στον λόφο το οποίο αποδίδει φόρο τιμής στο P.T και θα μείνει στην ιστορία ως το δυνατότερο σημείο του VILLAGE.

Συνοδευτικά ακούσματα

Στο τομέα του ήχου εξετάζονται το soundtrack, οι φωνές, καθώς και τα ηχητικά εφέ. Η μουσική που συνοδεύει τις δράσεις του ήρωα εξυπηρετεί τις ανάγκες του τίτλου από την αρχή μέχρι το τέλος, χωρίς ωστόσο να παρουσιάζει κάποιο εξαιρετικό δείγμα. Κάθε κομμάτι δένει αρμονικά με τα τεκταινόμενα και ποτέ δεν ενοχλεί, όμως είναι αμφίβολο κατά πόσο θα θυμόμαστε την οποιαδήποτε σύνθεση μετά το τέλος. Εξαίρεση στα άνωθεν αποτελεί (παραδόξως) το θέμα των credits, ένα εμπνευσμένο κι εξαιρετικά creepy μελοποιημένο αφήγημα. Αν ο συνθέτης είχε καταφέρει να κρατήσει σε αυτό το επίπεδο και το υπόλοιπο έργο του σίγουρα θα μιλούσαμε για το καλύτερο συνολικά OST που έχει δει η σειρά μέχρι σήμερα.

Στον τομέα των φωνών (voice overs) η δουλειά που έχει γίνει είναι εξαιρετική. Οι ηθοποιοί που χρησιμοποιήθηκαν φέρνουν όλοι κάτι ενδιαφέρον στο σύνολο, προσδίδοντας χαρακτήρα και ύφος στους ρόλους τους. Θα παρατηρηθεί πως ακόμα κι ο λιγότερο εμπνευσμένος των ανταγωνιστών αποκτά “βάρος” μέσα από την ερμηνεία, στοιχείο που σίγουρα το χρωστάμε στο μεράκι και το ταλέντο των συντελεστών, κάποιοι εκ των οποίων επιστρέφουν από προηγούμενες κυκλοφορίες.

Όπως ήταν αναμενόμενο η CAPCOM συνεχίζει την εξαιρετική της πορεία στον τομέα των ακουστικών εφέ με κάθε όπλο, βήμα και θρόισμα να έχει αποδοθεί, κυριολεκτικά, τέλεια. Η μίξη του ήχου είναι επίσης φανταστική και καθιστά την χρήση κάποιου surround μέσου σχεδόν επιτακτική. Άσχετα με το ποιο είναι το σύστημα της επιλογής σας κάντε μια χάρη στον εαυτό σας και αξιοποιήστε ένα καλό set ακουστικών. Δεν θα το μετανιώσετε.

Resident Evil VILLAGE Review
Σε μια απόπειρα επιμήκυνσης του τίτλου η CAPCOM “ανασταίνει” το Mercenaries, το πολυαγαπημένο score attack υποπαιχνίδι από την εποχή του RE3: Nemesis. Οπως είναι λογικό, συνεργάζεται άψογα με την οπτική πρώτου προσώπου και σίγουρα θα αποτελέσει πόλο έλξης και κίνητρο συστηματικής ενασχόλησης για τους λάτρες της δράσης του τίτλου

Το VILLAGE θα απασχολήσει τον μέσο χρήστη μεταξύ εννέα και δεκατριών ορών, διάρκεια εξαρτώμενη από το πόσο διερευνητικός προτίθεται να είναι κανείς. Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, η έκταση αυτή δεν δένει πολύ αρμονικά με το σύστημα αναβαθμίσεων, κατάσταση που βελτιώνει ελαφρώς το γεγονός πως δίνεται η δυνατότητα NG+. Επίσης υπάρχουν τέσσερις βαθμοί δυσκολίας κι ορισμένα ενδιαφέροντα Achievements/Trophies προς απόκτηση για τους λάτρεις του κυνηγιού. Η τοποθεσία σίγουρα θα μπορούσε να δώσει περισσότερα, όμως δεδομένων κάποιων εκ των αδυναμιών του τίτλου καλό είναι να αποδοθεί το εύσημο της μη παρεμβατικής, υπερεκτενούς διάρκειας.

Κρίση ταυτότητας

Συνοψίζοντας, το Resident Evil VILLAGE είναι ένας ατμοσφαιρικός τίτλος βολών πρώτου προσώπου που γεννήθηκε με την ελπίδα να κρατήσει όλους τους πιθανούς αγοραστές χαρούμενους: Φέρνει περισσότερη δράση και πιο σύνθετα συστήματα, επιμηκύνει ελαφρώς την διάρκεια, πλέκει ένα ενδιαφέρον μυστήριο και πριν κουράσει και το παρακάνει τελειώνει με ένα ικανοποιητικό φινάλε. Είναι το σπουδαιότερο survival horror δημιούργημα όπως ισχυριζόταν η CAPCOM; Σίγουρα όχι. Για να ήταν, αρχικά, θα έπρεπε να ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Είναι ωστόσο ένα βήμα για την αγαπημένη εταιρία. Ένα βήμα προς – για την ώρα – άγνωστη κατεύθυνση, με δυστυχώς μεγάλη εστίαση στην εμπορική επιτυχία. Η εμμονή με το τελευταίο ζητούμενο είναι λογική μα η προσέγγιση δημιουργεί απορίες μια και το RE7 κατάφερε να είναι πολύ πιο ειλικρινές και σαφές στον προσανατολισμό του ενώ παράλληλα κατάφερε άριστες πωλήσεις.

Το RE του 2021 είναι ακριβώς αυτό: Ένας τίτλος φτιαγμένος για το κοινό των ημερών μας. Δεν θα μπορούσε να φανταστεί κανείς, σε ρεαλιστική βάση, έναν τίτλο ανάλογο του πρώτου – οι επαύλεις με τις ανέφικτες αρχιτεκτονικές και την ασφυκτική πίεση για πόρους και βελτιστοποίηση θα έβρισκαν μάλλον λίγη αγάπη την εποχή των Battle Royale και του μαζικού streaming. Ωστόσο, αποτελεί παρ’ όλα αυτά προϊόν αγάπης, προσοχής κι ενδιαφέροντος για το μέλλον. Μπορεί να χάσαμε πολλά από τα στοιχεία που αγαπήσαμε, μπορεί το Resident Evil VILLAGE να έκανε ένα βήμα μπροστά και δύο πίσω και να απογοητεύσει πολλούς από τους ορκισμένους λάτρεις της σειράς. Αποτελεί ωστόσο ακριβώς το δημιούργημα που ήθελαν να φτιάξουν οι εμπνευστές του, ένα ατμοσφαιρικό shooter που θα πήγαινε την σειρά ένα βήμα πιο πέρα από την οικεία των Bakers κι ως αυτό, εξετάζοντάς το με ειλικρινή και καλοπροαίρετη ματιά, είναι σίγουρα πολύ αξιόλογο.

Resident Evil VILLAGE Review

Αν είστε κάτοχοι PS5, διαβάστε και το Review μας για το εκπληκτικό Returnal πατώντας εδώ.

Resident Evil VILLAGE

8

8.0/10

Θετικά

  • Εξαιρετικά καλογραμμένο σενάριο που ξυπνά την περιέργεια και παρακινεί τον παίκτη να συνεχίσει
  • Άριστος τεχνικός τομέας, τόσο οπτικά όσο κι ακουστικά
  • Παικτικά ευχάριστο και ξεκούραστο με συμπαγείς μηχανισμούς και πολλά εργαλεία προς πειραματισμό

Αρνητικά

  • Πασιφανής έλλειψη συνοχής μεταξύ των περιοχών και των αντιπάλων
  • Εμμονική εστίαση στην παρουσίαση της δράσης παρ' ότι ο τίτλος φαίνεται να έχει σχεδιαστεί με πιο αργή ροή κατά νου
  • Survival? Όχι. Horror? Σίγουρα όχι.

FiOth

Χρόνιος λάτρης της βιομηχανίας, θεωρητικός των τάσεων της και υποστηρικτής της καλλιτεχνικής της υπόστασης. Απολαμβάνω το hobby ασχέτως πλατφόρμας, snobάρω τις εμμονές με τις απανταχού εταιρείες και τα τελευταία χρόνια δημιουργώ game guides στο YouTube προκειμένου να κάνω την ζωή των συμπαικτών μου ευκολότερη. Come have a look!

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.