Reviews

Scarf Review

Το genre των Platformer Games είναι ένα φαινομενικά αρκετά εύκολο είδος στο κομμάτι της δημιουργίας. Χρειάζεται σίγουρα έμπνευση και πρωτότυπες ιδέες ώστε να δημιουργήσει κάποιος κάτι ξεχωριστό, ειδικά αν από τις δύο διαστάσεις επιλέξει να ασχοληθεί με τις τρεις. Στο σημερινό review στο μικροσκόπιο μας πέφτει το Scarf, ένα 3D Platformer, το οποίο έχει αναπτυχθεί από την Uprising Studios ενώ πίσω από την κυκλοφορία του, βρίσκεται η HandyGames. Καταφέρνει να ξεχωρίσει, ή πέφτει στην παγίδα του να είναι ακόμα ένα game του είδους;

Τι σημαίνει να είσαι ήρωας, λοιπόν;

Ένας ήρωας μπορεί να διαλέξει το πώς θα χειριστεί το καθήκον του, αν θα το ακολουθήσει ή αν θα το απαρνηθεί. Αυτή την επιλογή διαπραγματεύεστε και στο Scarf, όμως, ο σκοπός αυτός δεν είναι και τόσο ξεκάθαρος, μιας και ο τίτλος αφοσιώνεται περισσότερο στους μηχανισμούς του και στο γενικότερο κομμάτι του gameplay, παρά στο πώς θα μεταδώσει την ιστορία. Σίγουρα, αν αποφασίσετε να αγνοήσετε εντελώς τα “collectibles”, θα χάσετε αρκετό από το βασικό νόημα της, κάνοντας σας να απορείτε γιατί κάποια στοιχεία έμειναν ως side missions. Ο λόγος, διότι, η ιστορία και το Good Ending εξελίσσονται γύρω από κάποιες “μαύρες τρύπες”, που εξιστορούν το παρελθόν του ήρωά μας, αλλά, δεν είναι απαραίτητο να τις βρείτε και σίγουρα, δεν είναι και ξεκάθαρο το που βρίσκονται.

Παράλληλα, έχετε και το κασκόλ σας, ένα δρακοειδές πνεύμα, το οποίο παγιδεύτηκε στον κόσμο σας και θέλει να επιστρέψει στη διάστασή του και τη μητέρα του. Σε αυτόν τον σκοπό λοιπόν, θα το βοηθήσετε εσείς. Ακόμα και με αυτήν την βλέψη όμως, η ιστορία παραμένει κάτι παντελώς αδιάφορο, καθώς ακόμα και με τα πολλαπλά endings που ξεκλειδώνονται με βάση τα πόσα έχετε καταφέρει μέσα στο ταξίδι σας, δεν καταφέρνει να δικαιολογήσει την ολοκληρωτική απουσία κάποιου στοιχειώδους σεναρίου.

Παραγγείλτε τώρα το έξυπνο κασκόλ!

Scarf Review

Το Gameplay του περιτριγυρίζεται γύρω από το κασκόλ σας. Κάθε μηχανισμός βασίζεται στο πώς θα μετατραπεί το κασκόλ σε κάτι χρήσιμο για εσάς. Από ένα ζευγάρι φτερά, με σκοπό να κάνετε κάποιο double jump, μέχρι και να γίνει μία σφεντόνα για να σας εκτοξεύσει σε ένα άλλο μέρος του χάρτη.

Μέσα στις 5 ώρες που θα αφιερώσετε στο Scarf, όσο προχωράτε, θα συναντάτε όλο και περισσότερες ικανότητες. Παρόλα αυτά, η κινησιολογία του ίδιου του παιχνιδιού είναι εξωφρενικά αργή. Όταν μιλήσαμε για το Call of the Sea, είχαμε αναφερθεί στην επιλογή κάποιου δημιουργού να προσθέτει κουμπί ώστε να τρέχει ο χαρακτήρας, ενώ θα μπορούσε απλά να βρει μία μέση ταχύτητα και να μην χρειάζεται να απασχολείται ένα ακόμα κουμπί για sprint. Τότε, εκεί είχαμε συναντήσει το μόνο αρνητικό του παιχνιδιού. Εδώ όμως, τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα. Η φυσιολογική κίνηση γίνεται σε Slow Motion που θα ζήλευε και ο Zack Snyder, ενώ η γρήγορη κίνηση φτάνει οριακά να περάσει πράσινο φανάρι πεζών πριν αυτό ξαναγίνει κόκκινο…

Άλλη μία παρατήρηση γίνεται στο κομμάτι του platforming, όπου δεν υπάρχει η επιλογή να κρατηθείτε από κάποιο ledge, που πραγματικά θα βοηθούσε τον τίτλο σε πολλούς τομείς, παρόλο που δε θα κατάφερνε επ’ ουδενί να δημιουργήσει κάτι ξεχωριστό, κάνοντάς το ακόμα ένα Platformer. Σκεφτείτε κάπως σαν να λείπει ακόμα και το τασάκι από έναν standard εξοπλισμό αυτοκινήτου. Βαρβάτο μειονέκτημα που δεν υπάρχει, αλλά δεν θα έκανε και το Lada Niva, Ferrari η ύπαρξή του…

Ακόμα και τα puzzles του όμως, δεν αποτελούν κάτι το πρωτότυπο, συναντώντας απλά τη γνωστή συνταγή της αναμασημένης τσίχλας, που έχει καταντήσει άγευστη και σκληρή. Εσείς λοιπόν, κάθε φορά που μπαίνετε σε έναν από τους τρεις κόσμους, σας υποδεικνύεται ποια puzzles πρέπει να λύσετε ώστε να βγείτε από αυτόν και κάπως έτσι, τελειώνει το “παραμύθι”. Απλά, ρηχά, άλλη μία από τα ίδια…

Τα 30 είναι μία πολύ ωραία ηλικία. Για framerate όμως…

Ακόμα και το πώς “τρέχει” το Scarf δημιουργεί προβλήματα. Για αρχή, θα αντιμετωπίσετε αρκετά frame drops, καθώς σε διάφορες περιοχές θα βαρεθείτε να βλέπετε τον αριθμό 30 και μάλιστα ως ανώτερο. Μπορεί να ακούγεται λίγο αυστηρό να το κρίνουμε για τα 30 fps, όμως, αν συνδυαστεί με την ταχύτητα χελώνας που το διακρίνει, θα καταλάβετε απευθείας γιατί το αναφέρουμε. Υπάρχουν βέβαια και στιγμές που φτάνουμε τα 60, αλλά δεν παρατηρούνται τόσο συχνά. Ακόμα και στα “Minimum requirements”, που δοκιμάστηκε επίτηδες για να δούμε αν όντως φταίμε κάπου εμείς ή αυτό, τα πράγματα παρέμειναν όμοια, που δεν δικαιολογούνται για κανένα λόγο. 

Ένα 3D Platformer που μπορεί να αγνοηθεί, όπως το ίδιο αγνοεί την ιστορία του

Ωραίο κασκόλ φοράς

Scarf Review

Όμως, αμφισβήτηση δεν μπορεί να υπάρξει για τον οπτικό τομέα του Scarf. Τα παστέλ χρώματα καταφέρνουν να προσφέρουν ηρεμία και απόλυτη σύμπλευση με τις επιφάνειες που κινείστε, καθώς και στον σχεδιασμό των ίδιων των χαρακτήρων. Ενδιαφέρουσα σκέψη βρίσκουμε και στη χρήση του κόκκινου, χρώματος που τραβάει την προσοχή και ειδικότερα στο κασκόλ, το αντικείμενο που είναι ο κύριος μηχανισμός του τίτλου.

Όμως, κάθε νέο από τα τρία κεφάλαιά φαίνεται ότι αποτελεί ένα αναμάσημα του προηγουμένου, μιας και η κύρια δομή τους είναι η ίδια. Οι πλατφόρμες, οι γάντζοι, οι πύλες, όλα είναι κοινά μεταξύ των τριών, με αποτέλεσμα να μην νιώθεις τη μετάβαση σε έναν διαφορετικό κόσμο, αλλά ότι απλά βρίσκεσαι σε μία άλλη περιοχή του αρχικού. Ακόμα και έτσι όμως, θα μπορούσε να δικαιολογηθεί ποικιλοτρόπως, αν ακολουθούσε μία τροπή όπως για παράδειγμα του Blue Fire, που δεν υπήρχαν πύλες, αλλά μία συνεχή ροή του gameplay στον κόσμο του.

Οριακά υπάρχουν εντάσεις στην κυματομορφή

Το μεγαλύτερο θετικό του Scarf είναι ο ηχητικός του τομέας. Το Soundtrack του ήταν μία πραγματική μαγεία παρόλο που δεν σώζει καθόλου όσα ζείτε. Δεν έχει πολλές έντονες νότες, ούτε στο OST, ούτε και στα ηχητικά του εφέ, προσφέροντας σε συνδυασμό μία τεράστια γαλήνη και ηρεμία, πράγμα εντελώς αντίθετο με όσα προσφέρει το ίδιο το παιχνίδι όμως. Έτσι συναντάμε όμορφες στιγμές, όπως αυτή με την συγκεκριμένη πλατφόρμα που χρησιμοποιείται για να κάνετε jump, που στα περισσότερα παιχνίδια κάνει έναν δυνατό και έντονο θόρυβο, ενώ εδώ απλά υπάρχει μία μικρή δόνηση και εκτελεί τον σκοπό της. Σε σύνολο, χωρίς δεύτερη σκέψη, ο ήχος αποτελεί το πιο δυνατό σημείο του, σε επίπεδο που ίσως να πρέπει να παρατήσετε το χειριστήριο, να κλείσετε τα μάτια και να χαλαρώσετε.

Εν κατακλείδι

Scarf

Το Scarf αποτελεί μία πρώτη προσπάθεια που δυστυχώς βγήκε στην καλύτερη μισοψημένη. Φαίνεται ότι υπάρχει μία πολύ καλή ιδέα πίσω από την κάκιστη εκτέλεση, καθώς δεν καταφέρνει να είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Προφανώς, τα framedrops δεν καθιστούν unplayable τον τίτλο, αλλά, πόση υπομονή θα καταφέρετε να δείξετε για ένα τόσο συχνό φαινόμενο. Ακόμα και η ιστορία του υποφέρει με τον τρόπο που έχει επιλεχθεί να μεταδοθεί, μιας και θα πρέπει να ψάξετε αρκετά για να ανακαλύψετε το καλό τέλος του “ήρωα”. Τουλάχιστον, όταν υπάρξει μία σταθερότητα και βελτιώσεις στον τεχνικό τομέα, θα καταφέρουν πολλοί να παίξουν αυτό το οπτικά και ηχητικά μαγευτικό παιχνίδι, που παρ όλες τις ελλείψεις, την ευκολία και τις κάκιστες επιλογές στο gameplay και την ιστορία του, θα άξιζε σίγουρα καλύτερη αντιμετώπιση από τους ίδιους τους δημιουργούς του. Μέχρι τότε, μείνετε μακριά.

Το Scarf είναι διαθέσιμο από τις 23 Δεκεμβρίου 2021 για PC μέσω Steam, Epic Games Store και GOG.

Scarf Review

Scarf

3

3.0/10

Θετικά

  • Η φαινομενικά ζωγραφισμένη εμφάνισή του
  • Ο ηχητικός τομέας

Αρνητικά

  • Πολύ αργή κίνηση του χαρακτήρα
  • Θέματα με το performance
  • Παντελώς αδιάφορη ιστορία
  • Βασικά και εύκολα puzzles
  • Τα κεφάλαια μοιάζουν σε βαθμό που δε ξεχωρίζουν

Thanos Psarras

Με λένε Θάνο, γεννήθηκα το 2000 και είχα τις πρώτες μου εμπειρίες στο gaming με το Gran Turismo στο Playstation και το Crazy Taxi στο PC. Αγάπησα το gaming, ειδικά αυτά με καλή ιστορία, και πάντα μου αρέσει να εξερευνώ τα διαμάντια της indie κοινότητας!

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button
el Greek
X

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.