Summer in Mara Review

Far- Fetch- ed

Στις 22 Μαρτίου 2020, ο καθηγητής λοιμωξιολογίας κ. Σωτήρη Τσιόδρας, μαζί με τον “νεοσύλλεκτο” Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας κ. Νίκο Χαρδαλιά ανακοίνωσαν την απόφαση της Κυβέρνησης της χώρας μας για ολικό Lockdown. Αν και όπως όλα έδειξαν ήταν για το καλό μας, η καθημερινότητά μας άλλαξε δραματικά. Τέρμα οι παραλίες, τέρμα οι βόλτες, τέρμα οι αγροτικές δουλειές, τέρμα οι διακοπές και οι εκδρομές… Και τώρα που όλα έχουν ανοίξει για τα καλά, πολύς κόσμος ακόμα είναι επιφυλακτικός. Έτσι, παιχνίδια σαν το Summer in Mara, μπορούν να μας δώσουν μία καλοκαιρινή αύρα, χωρίς να κινδυνεύουμε από διάφορα πράγματα. Το καταφέρνει όμως;

Το Summer in Mara είναι ένα single-player adventure/ farming game της Chibig, που κυκλοφόρησε στις 16 Ιουνίου για PC και Nintendo Switch, διαδραματίζεται το καλοκαίρι και προσπαθείτε να φροντίσετε το νησί σας, το σπίτι σας και τη βάρκα σας για να ζήσετε πολλές περιπέτειες. Πρωταγωνίστρια είναι η Koa, η οποία είναι πολύ εργατική και περιπετειώδης. Ειδική ικανότητα της είναι να επιμένει για τα πάντα και καταφέρνει πάντα να γίνεται το δικό της. Πάμε να βάλουμε πλόρη λοιπόν, για να μάθουμε τι παίζει με το Summer in Mara.

Story

To Summer in Mara ξεκινάει πολύ απλά. Αρχικά, γνωρίζετε καλά την Koa από μικρή ηλικία και βλέπετε το πως η γιαγιά της, Haku, την προσέχει και τις μαθαίνει νέα πράγματα. Τα χρόνια περνάνε, η Haku φεύγει για άλλους κόσμους και τότε ξεκινάει η περιπέτειά σας. Στην αρχή, ασχολείστε με τα του νησιού σας και προσέχετε τα λαχανικά σας. Κάποια στιγμή όμως, εμφανίζεται στο νησί σας, ένα εξωγήινο πλασματάκι, το Napopo, το οποίο θέλει να γίνετε φίλοι. Μαζί ξεκινάτε να διαμορφώνετε το νησί σας πολύ πιο όμορφα και να επισκευάζετε τη βάρκα σας. Όταν την φτιάξετε, φεύγετε για πολλές περιπέτειες σε διάφορα άλλα νησιά και γνωρίζετε νέους φίλους. Κάποια στιγμή, θα συναντήσετε και πολλά άτομα που γνώριζαν τη μητέρα σας, αλλά και τους κεντρικούς εχθρούς του παιχνιδιού, του Elit. Εκεί είναι που θα πρέπει να σοβαρευτείτε και να αλλάξετε εντελώς από αθώο κοριτσάκι σε γενναία θαλασσόλυκο.

Gameplay

Στις πόσες ώρες ύπνου θεωρείτε ένα παιχνίδι βαρετό; Στα πόσα σκουντουφλήματα στο πληκτρολόγιο είναι ο ιδανικός αριθμός για Alt + QQ; Κι΄όμως να ξέρετε άντεξα. Άντεξα για σεβασμό προς εσάς. Για σεβασμό προς τους Developers. Για σεβασμό κυρίως στον εαυτό μου. Από ότι καταλάβατε όμως, το παιχνίδι ήταν αρκετά “βαρύ”. Και όχι με την έννοια του Impact που έκανε στην βιομηχανία, αλλά με την έννοια, του “ήχου που έκανα όταν σκουντούφλησα για τελευταία φορά στο γραφείο μου”. Και δεν το σταμάτησα από μόνος μου. Απλά το παιχνίδι γινόταν όλο και καλύτερο όσο περνούσε η ώρα. Όχι καλό. Σε καμία περίπτωση… Απλά υποφερτό. Για να μην αερολογούμε όμως, πάμε λίγο να το δούμε πιο αναλυτικά.

Οι κερασιές μου!

Quests

Αρχικά το κομμάτι των αποστολών. Κάθε φορά που συναντάτε κάποιο πρόσωπο στον κόσμο της Mara, αυτός θα σας μιλήσει, θα ανταλλάξετε κάποιες πραγματικά χαζές κουβέντες για το πόσο αφελής είστε και πως πρέπει να συμπεριφέρεστε και θα λάβετε κάποια αποστολή. Αυτές κυρίως έχουν να κάνουν με Fetch. Δηλαδή, το να πάρετε ένα αντικείμενο και να το πάτε σε κάποιον άλλο. Πάνω σε αυτό τον κεντρικό μηχανισμό που λειτουργεί το παιχνίδι, μαθαίνετε και τις υπόλοιπες δυνατότητες παιχνιδιού. Τα αντικείμενα αυτά μπορείτε να τα βρείτε σε άλλα νησιά ή στο βυθό, να τα φτιάξετε, να τα μαγειρέψετε, να τα ψαρέψετε ή να τα οργώσετε. Όταν με κάποιον τρόπο καταφέρετε να τα αποκτήσετε, τότε απλά τα πάτε στο πρόσωπο που πρέπει και προχωράτε στην επόμενη αποστολή. Το παιχνίδι συνολικά έχει πάνω από 100 αποστολές και 150 αντικείμενα, οπότε καταλαβαίνετε ότι θα πέσει πολύ ποδαρόδρομος.

Μάλιστα, όταν πρωτοκυκλοφόρησε το παιχνίδι στις 16 Ιουνίου, δεν υπήρχε fast travel και δυνατότητα να δεις τι αντικείμενα χρειάζονται για να φτιάξεις το ζητούμενο αντικείμενο και δημιουργούταν πολύ μεγάλη ταλαιπωρία. Έπρεπε να Α) πάρεις ένα Quest, Β) να πας σπίτι να δεις τι χρειάζεται, Γ) να γυρίσεις στο νησί να αγοράσεις του σπόρους, Δ) να ξαναγυρίσεις σπίτι να τους φυτέψεις, Ε)να περιμένεις 3-10 μέρες να βγουν και ΣΤ) να ξαναπάς στον NPC να του δώσεις το αντικείμενο που τόσο ήθελε. 6 Βήματα, για να πάρεις το επόμενο Quest και να κάνεις ακριβώς το ίδιο… Ευτυχώς όμως, η ομάδα ανάπτυξης το διόρθωσε σχεδόν άμεσα και με ταλαιπώρησε μόνο για 4 ημέρες.

Τόσο χάλια βγήκα;

Gameplay Flow

Άλλο ένα πρόβλημα που δημιουργούταν στο παιχνίδι ήταν η ροή του. Ο τρόπος δηλαδή που σου ζητούσαν τα Quests οι διάφοροι φίλοι NPCs. Ένας μπορεί να σου ζητούσε να του φτιάξεις μελάνι, ενώ ένας άλλο να του δώσεις 3 ντομάτες (κανονικά είναι τομάτα, αλλά δεν μπορώ!!!!) Το ένα Quest το ολοκλήρωνες σε δευτερόλεπτα, το άλλο έπρεπε να περάσουν 12 ώρες παιχνιδιού για να βρω καλαμάρι να το φτιάξω… Επίσης, πολλές φορές σου ζητούσαν αντικείμενα που έπρεπε να έρθουν από τη φάρμα σας. Είτε από ζώα, είτε να τα φυτέψετε.

Το πρόβλημα όμως είναι ότι αυτά τα Quests δεν έχουν κάποιον χρονικό περιορισμό, άρα δεν σας δίνει και κίνητρο να προσπαθείτε να γίνεται καλύτεροι παίχτες. Απλά φυτεύετε το δέντρο, κοιμάστε, σηκώνεστε ποτίζετε, ξανακοιμάστε και πάει λέγοντας μέχρι να βγει το πορτοκάλι. όταν βγει, πάτε ρίχνετε μια κλοτσιά στο δέντρο και τσουπ, να το το πορτοκαλάκι. Μαζί όμως με τόσους ύπνους της Koa, ετοιμαστείτε να χαλαρώσετε και εσείς λίγο…

Τέλος, για τα αρνητικά αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχουν συγκεκριμένα αντικείμενα που τα βρίσκετε με μηδενικό κόστος και μπορούν να σας κάνουν πλούσιους. Αν ειδικά σπαμάρετε τον ύπνο (ναι σε αυτό το παιχνίδι είναι skill) τότε μπορείτε να μαζέψετε πάνω από 10.000 χρυσά και να της περνάτε ζάχαρη.

Και; Υπάρχει πουθενά λίγη ελπίδα;

Είμαι σίγουρος ότι μέχρι στιγμής ,σας έχω μαυρίσει την καρδιά. Αλλά μισό λεπτό. Κάτι που θεωρώ πολύ σημαντικό είναι ένα παιχνίδι να έχει ποικιλία. Και το Summer in Mara έχει. Μπορείτε να φυτέψετε δέντρα, λαχανικά, φρούτα και θάμνους, να φροντίσετε κοτούλες, προβατάκια και γουρούνια, να ψαρέψετε καμιά πενηνταριά διαφορετικά ψάρια, να χτίσετε διάφορα κτήρια και αγάλματα, να αναβαθμίσετε τη βάρκα και τα εργαλεία σας, να σκάψετε σε όλο τον χάρτη για θησαυρούς, να κάνετε mine διάφορους πολύτιμους λίθους (ακόμα και στο προσωπικό σας ορυχείο), να ταξιδέψετε σε διάφορες εποχές και καιρικές συνθήκες, να κινηθείτε στο βυθό για να βρείτε διάφορα αντικείμενα και να δείτε 33 διαφορετικά νησιά, το καθένα με τις δικές του ειδικές ανακαλύψεις.

Επιπλέον, ένα ακόμα όμορφο κομμάτι του παιχνιδιού είναι το πως μαθαίνεις από μόνος σου να κάνεις νέα πράγματα. Πράγμα πολύ δημιουργικό, ειδικά για τις μικρότερες ηλικίες. Ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν, όταν είχα μείνει χωρίς χρυσά και έπρεπε να βρω κάρβουνο. Έβαλα την λογική μου να δουλέψει και πύρα έναν πυρσό. Του άναψα φωτιά και πέρασα κοντά από τα δέντρα που είχα φυτέψει για ομορφιά. Το αποτέλεσμα ήταν απλά εκπληκτικό. Όλα τα δέντρα μου είχαν αρπάξει και εγώ περίμενα να δω τι θα γίνει. Τελικά είχαμε ένα καλό και ένα κακό. Το καλό ήταν ότι είχα κάρβουνα. Το κακό, ότι δεν είχα άλλα κεράσια να φτιάξω αυτές τις πανέμορφες κερασιές που κοσμούσαν την είσοδο μου…

Άρα;

Αν αυτά δεν σας φτάνουν, γιατί είστε ένας “μεγάλος Gamer”, τότε σίγουρα φτάνουν και περισσεύουν στο μικρό σας αδερφάκι, ξαδερφάκι ή φίλο, που είναι καλύτερο να μεγαλώσει με Summer in Mara και σιγά σιγά να μάθει τι είναι Gaming, παρά με GTA για πολλούς και διάφορους λόγους. Σκεφτείτε λοιπόν, αν μία Indie εταιρεία μπορεί να κάνει τόσα πολλά με ελάχιστο Budget, τι θα μπορούσε να κάνει με μεγαλύτερα κεφάλαια. (Χθες, 08-07-20, ανακοινώθηκε ότι η Chibig, συμμετέχει στο νέο game της 11bit Studios…) Επίσης, καλό θα ήταν να αναφέρουμε και τα πολλά Easter eggs του παιχνιδιού. Όπως ο γνωστός σε όλους μας Monkey D. Luffy!!!

Η ώρα της φωτογραφίας

Γραφικά

Ένα από τα πράγματα που με ξενέρωσαν τελείως στο Summer in Mara ήταν το ότι τελικά δεν έμοιαζε καθόλου με το Launch Trailer του. Έχοντας την δυνατότητα να το παίξω λίγες ημέρες πριν την κυκλοφορία του, είχα vibes από Dark Cloud. Τελικά, πιο πολύ με την “φάρμα” του Facebook έμοιαζαν τα γραφικά, παρά με σύγχρονο game του 2020. Και δεν το λέω για τα χρώματα, που πραγματικά ήταν εκπληκτικά. Αλλά η επιλογή των animations έμοιαζε αρκετά απολιθωμένη, εποχής 2 γενιών πριν θα έλεγα και τα μοντέλα χαρακτήρων ήταν αν και χαριτωμένα, πολύ χαμηλής ποιότητας. Όσων αφορά τα FPS, δεν τα είδα ποτέ να κάνουν Drop στο φτωχό πλην τίμιο mid Range PC μου, πράγμα πολύ λογικό, έχοντας σταθερά τον αριθμό 60 στο πάνω αριστερά μέρος της οθόνης μου.

Όσον αφορά τα Textures, δεν αργούσαν καθόλου να φορτώσουν και το Field of View είχε ένα ενδιαφέρον εφέ, με μία “έξυπνη” θόλωση που φαινόταν επίτηδες για να καλύπτει ατέλειες. Το μεγαλύτερο κακό ήταν τα Collisions, όπου υπήρχαν σε σημεία χωρίς λόγο, όπως στη μέση μίας γέφυρας ή μπορούσες να τα εκμεταλλευτείς για να ανέβεις ένα κάθετο βουνό, το οποίο γλίτωνε μεν πολύ χρόνο, αλλά δεν θα έπρεπε σίγουρα να είναι εκεί. Τέλος, ο χάρτης αν και ήταν λεπτομερέστατος, θα μπορούσε να έχει έναν δείκτη για το που βρίσκετε (όχι του πελάγους, εκεί έχει), όπως επίσης να μην Buggαρε τόσο συχνά, ειδικά προς το τέλος του παιχνιδιού.

Ήχος

Ο ήχος από την άλλη έχει ένα ενδιαφέρον. Και στο κομμάτι της μουσικής, αλλά και στους διαλόγους. Αρχικά οι διάλογοι, έχουν δική τους διάλεκτο. Αυτό πραγματικά με εντυπωσίασε. Αν και είναι πολύ επαναλαμβανόμενες οι φράσεις που ακούμε και μοιάζουν περισσότερο με βογγητά παρά με λέξεις, θεωρώ ότι είναι πολύ αξιόλογη προσπάθεια από ένα Studio τόσο μικρό. Στο ίδιο μοτίβο και η μουσική, που συνεχώς μου δημιουργούσε πολύ ευχάριστα συναισθήματα, αν και πολύ συχνά είχε bugs που την έκανε να κολλάει. Παρόλα αυτά, εγώ την σιγοτραγουδάω ακόμα…

Συμπέρασμα

Και φτάνουμε στο τέλος αυτού του Review που νομίζω σας ανέλυσα τα πάντα. Το συμπέρασμα λοιπόν πιο είναι; Το Summer in Mara όταν βγήκε ήταν κακό. Πολύ κακό. Με τις μέρες να περνάνε, βελτιώθηκε. Και αυτό οφείλουμε να το παραδεχτούμε. Αξίζει όμως την αγορά σας; Γιατί τα 22€ που ζητάει η Chibig δεν είναι και λίγα. Θα πω ένα πράγμα. Οι εκπτώσεις και ο καιρός θα κρίνουν την πορεία του. Εγώ είχα την δυνατότητα να το παίξω δωρεάν, εσείς καλύτερα να κάνετε λίγο υπομονή. Εξάλλου, σε αυτά τα χρήματα, παίρνετε κάτι ποιοτικότερο που δεν απευθύνεται κυρίως σε παιδιά έως 8 ετών… Καλή συνέχεια!

Το προσωπικό σας ορυχείο

Διαβάστε ακόμα το Review του Beyond Blue. Μίας αληθινής θαλάσσιας περιπέτειας.

Summer in Mara

Summer in Mara

4.5

4.5/10

Θετικά

  • Κατάλληλο Gameplay για εισαγωγή στο Gaming
  • Ότι πρέπει για μικρές ηλικίες

Αρνητικά

  • Παρωχημένα γραφικά
  • Πολύ εύκολο
  • Επαναλαμβανόμενες αποστολές
  • Bugs σε collisions και μουσική
  • Πολλοί τρόποι να "κλέψεις" το παιχνίδι

KaPandice

Πολύ παλιός για να πεθάνω. Πολύ σκληρός για να μιλήσω. Πολλή δουλειά για να ασχοληθώ με κάτι άλλο εκτός από το σαιτ. Θα με βρεις όλη μέρα μέσα. Εκτός αν θέλεις να μου μιλήσεις στις 02:00+... Εκεί θα φας άκυρο... Παίζω από 4 χρονών και είμαι 32. Έχω δουλέψει σε διάφορα Ελληνικά gaming μεσα, και μέσω του Gamesenpai.gr βρήκα το ρόλο που μου ταιριάζει. Να αγαπάω αυτό που κάνω.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.