Thy Sword Review

Μια μοντέρνα απόδοση στα 2D Hack ‘n slah Arcade games, κάνει το Thy Sword. Ένα Platformer με Roguelike στοιχειά και με 8bit αισθητική. Θα μας βάλει στον ρόλο επικών πολεμιστών που προσπαθούν να νικήσουν το κακό που κυριεύει αυτόν τον κόσμο.

Το Thy Sword κυκλοφόρησε στις 14 Νοεμβρίου του 2017 σε PC, και στις 12 Μαΐου του 2020 σε όλες τις σύγχρονες κονσόλες και το Ps Vita! Ένα παιχνίδι από την GamePhase και με την έκδοση του στις κονσόλες να έχει γίνει από την Ratalaika Games. Όπως προανέφερα το παιχνίδι είναι εμπνευσμένο από κλασσικά Arcade games με την ίδια θεματολογία, καθώς δεν δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιστορία αλλά στο gameplay. Επίσης, το παιχνίδι προσφέρει και Local Co-op δυο ατόμων σε οποία πλατφόρμα και αν το έχετε. Θα μιλήσουμε για τα Roguelike στοιχειά που έχει από δω και από κει, για το πως χειρίζεται το Gameplay του και το παρουσιαστικό του. Πάμε να δούμε πως πέρασα την ώρα μου μαζί του και σε ποιους απευθύνεται.

Μια περιπέτεια αρχίζει!

Καθώς το παιχνίδι μας καλωσορίζει με τους τίτλους αρχής, μας διηγιέται μια κλασσική High fantasy ιστορία, καθώς η κοιλάδα που κατοικούμε έχει κυριευτεί από ένα σκοτεινό και ασταμάτητο κακό, που όλο και δυναμώνει. Εμείς θα επιλέξουμε ανάμεσα σε δυο (για αρχή) γενναίους πολεμιστές, θα περάσουμε το tutorial και θα διασχίσουμε την κοιλάδα από περιοχή σε περιοχή για να σταματήσουμε αυτό το κακό. Επιλέγοντας λοιπόν ανάμεσα στον Barbarian και την Valkyria, θα πρέπει να μαζέψουμε τα πέντε διαμάντια της δύναμης για να σπάσουμε τα μάγια που προστατεύουν το κάστρο του κακού. Νικώντας τους 5 φύλακες των διαμαντιών, φτάνουμε ενώπιον του πανίσχυρου κακού, και αφού νικήσουμε την απόλυτη μορφή του το παιχνίδι τελειώνει, η κοιλάδα σώθηκε και εμείς είμαστε ξανά στην αρχή.

Γενικώς το Story όπως καταλαβαίνετε υπάρχει εκεί για να υπάρχει και για να δίνει ένα νόημα στο Gameplay και στο γιατί πολεμάμε goblins, σκελετούς, νυχτερίδες και ιπτάμενα μάτια που φτύνουν φωτιές. Το σενάριο είναι ότι πιο βασικό υπάρχει και κάνει την δουλειά του για να δικαιολογεί τις πράξεις μας και το περιβάλλον. Επίσης κάθε φορά που αποκτάμε ένα διαμάντι παίζονται μικρά Cutscenes, που μιλούν για τα κατορθώματα μας με έναν επικό τρόπο, για να προσδίδει ακόμα πιο πολύ στο feeling του παιχνιδιού. Τέλος, κάθε φορά που τελειώνουμε μια περιοχή, βρίσκουμε διάφορους merchants και NPC που έχουν έναν σαρκαστικό διάλογο ή κάποιο σχόλιο πάνω στις περιοχές που ακολουθούν.

Τα Rogue Like στοιχεία.

Στα του Gameplay, έχουμε στην αρχή να επιλέξουμε ανάμεσα σε δυο χαρακτήρες για να ξεκινήσουμε το Run μας, όπου ο καθένας έχει διαφορετικά αντικείμενα πάνω του, κάνοντας το Run “κάπως” πιο διαφορετικό. Λέγοντας “κάπως”, εννοώ ότι έχεις την δυνατότητα να αναβαθμίσεις όλους τους χαρακτήρες με τα ίδια αντικείμενα οπότε τα Builds μοιάζουν αρκετά προς το τέλος, αλλά δίνουν μια διαφορετική εμπειρία στην αρχή. Επίσης, μέσα στα Runs έχετε την ευκαιρία να σώσετε άλλους χαρακτήρες, και να τους ξεκλειδώσετε ως Playable όταν ξεκινάτε ένα νέο Run.

Οι περιοχές του χάρτη αν και είναι ίδιες κάθε φορά που παίζετε, θα έχουν διαφορετικό σχεδιασμό στις πλατφόρμες τους και τους εχθρούς που θα συναντάτε. Σε συνδυασμό με τα αντικείμενα που αγοράζετε από τους Merchants, αυτοί είναι οι Rogue Like μηχανισμοί που έχει το Thy sword. Αρκετοί για να το βάλουν σε αυτή την κατηγορία, αλλά όχι με τόσο μεγάλη επιρροή στο gameplay και στην εμπειρία σας σε κάθε Run.

Οι μηχανισμοί.

Στο Platforming της υπόθεσης, δεν κινδυνεύεται ιδιαίτερα, καθώς δεν υπάρχει fall damage, και υπάρχουν μόνο προς το τέλος κάποιες παγίδες. Κυρίως η επιδεξιότητα σας θα φανεί στο πότε επιλέγεται να πηδήξετε σε μια πλατφόρμα και να αντιμετωπίσετε τον εχθρό, που είναι εκεί ή θα τον χτυπήσετε μια φορά αναγκάζοντας τον να σας ακολουθήσει σε κατώτερα επίπεδα, φέρνοντας την μάχη προς το μέρος σας.

Στους μηχανισμούς μάχης τώρα, το παιχνίδι βασίζεται όπως είπα κυρίως στο πότε και σε ποιο επίπεδο θα επιτεθείς στον εχθρό σου, αλλά και πότε θα αμυνθείς με το σπαθί σου ή θα του κάνεις επίθεση. Χρειάζεται κάλο timing και να μάθεις τα patterns που χρησιμοποιούν οι εχθροί και τα bosses. Δεν υπάρχει τυχαιότητα ευτυχώς εδώ και όντως όποτε τρως χτύπημα ήταν δικό σου λάθος και βιασύνη. Ειδικά στην αρχή χρειάζεται υπομονή και αρκετούς θανάτους για να πιάσεις τους χειρισμούς. Αλλά μόλις το κάνεις θα αρχίσεις να νιώθεις ασταμάτητος και απλά θα χρειάζεται να μην το παίζεις συνεχεία αντράκι και να τρέχεις με το σπαθί καταπάνω στους εχθρούς.

Gambling!

Επίσης, ένας άλλος μηχανισμός του παιχνιδιού που είναι ένα πρόβλημα και το gimmick του, είναι η δυνατότητα να στοιχηματίσετε το χρυσό που έχετε μαζέψει σε παιχνίδια Black Jack. Κάθε φορά μαζί με τους merchants θα υπάρχει ένας τύπος που για συγκεκριμένα ποσά θα παίζει μαζί σας Black jack σε μια ευκαιρία να αυξήσετε κατά πολύ τα χρήματα σας ή να τα χάσετε όλα. Το πρόβλημα εδώ είναι, ότι μέσα από τα Levels μαζεύετε πάρα πολύ λίγο χρυσό, ως αποτέλεσμα να μην μπορείτε να αγοράσετε εύκολα αντικείμενα από τους merchants, καταλήγοντας να παίζεται αναγκαστικά Black jack για την ευκαιρία του ότι ίσως πάρετε κάποιο καινούργιο αντικείμενο, αλλά τις πιο πολλές φορές βγαίνετε χαμένοι ή με λίγα κέρδη. Τουλάχιστον έχει πλάκα που κάθε φορά που παίζεται, ακούγεται από πίσω μια επική μουσική σαν να ετοιμάζεστε για μάχη, κάνοντας την διαδικασία ακόμα πιο εθιστική.

Τα προβλήματα…

Πέραν λοιπόν από το πρόβλημα με το λίγο χρυσό και το Black jack που προανέφερα, το παιχνίδι έχει και κάποια άλλα θέματα. Το πιο σημαντικό από αυτά είναι ότι το Roguelike στοιχείο του που είναι ελάχιστο, κάνοντας το Thy Sword πιο πολύ ενδιαφέρον την πρώτη φορά που θα το παίξεις, καθώς δεν ξέρεις τι θα συναντήσεις και μαθαίνεις ακόμα τους μηχανισμούς του. Οι extra χαρακτήρες και το Level Design που αλλάζει δεν είναι αρκετά για να δώσουν ένα κάλο Replayability στο παιχνίδι. Υπάρχουν τρεις βαθμοί δυσκολίας, οι οποίοι δίνουν κάτι, αλλά μόνο σε αυτούς που τους άρεσε πολύ το παιχνίδι και ψάχνουν μια παραπάνω δοκιμασία.

Οπότε, δεν υπάρχει ουσιαστική ποικιλία και πραγματικό κίνητρο να κάνεις πολλαπλά Runs. Λίγος χρυσός που μόνο με τύχη μπορεί να αυξηθεί για να αγοράσετε αντικείμενα που δεν αλλάζουν και δραματικά το gameplay. Αντίπαλοι και σκηνικά που γίνονται μονότονα μετά το πρώτο Run. Και μια-δυο εξυπνάδες που κάνει το παιχνίδι σε κάποια Boss και θα πρέπει να τα μάθεις με τον κακό τρόπο.

Γενικός το παιχνίδι βασίζεται πολύ στις μικρές λεπτομερείς και τους μηχανισμούς του. Όπως το να πετύχεις ένα πουλί που κουβαλάει ένα κλειδί για ένα σεντούκι με αρκετό χρυσό πριν αυτό σε δει και πετάξει μακριά. Να σώσεις μια κοπέλα που καίγεται σκοτώνοντας όλα τα τέρατα σε περιορισμένο χρόνο, δίνοντας σου αντικείμενα ως επιβράβευση. Να συναντήσεις και να μαζέψεις αυτούς τους extra χαρακτήρες τυχαία σε κάποιο Level. Να σκεφτείς γρήγορα τι θα κάνεις όταν ένας ληστής σου κάνει ντου τυχαία σε ένα level για να σου κλέψει τα λεφτά. Όλες αυτές οι μικρές λεπτομερείς οι οποίες κάνουν το παιχνίδι πολύ γοητευτικό και δείχνει την αγάπη των δημιουργών, άλλα δεν είναι αρκετές για να σε κρατήσουν και να κάνουν το Thy Sword κάτι το ιδιαίτερο.

Γραφικά και Ήχος

Η Pixel Art προσέγγιση του Thy Sword είναι ΟΚ και δίνει αυτό το Arcade feeling που θέλει να περάσει, χωρίς όμως να είναι κάτι το φανταστικό. Όπως επίσης τα sprites, τα animations και τα Backrounds είναι καλά, αλλά με όχι ιδιαίτερη λεπτομέρεια και όχι κάτι το αξιοσημείωτο, όμως με ακρίβεια όταν πρόκειται για τις κινήσεις και τα Hitboxes τους. Η μουσική επίσης είναι εκεί για να κάνει την δουλειά της και να ταιριάζει στο περιβάλλον, αλλά καταλήγει μονότονη γρήγορα και κάποιες φόρες δεν αλλάζει και από περιοχή σε περιοχή. Τα Boss theme songs είχαν ένα ενδιαφέρον, αλλά όχι κάτι που μένει. Όσο αναφορά τα ηχητικά εφέ, ακολουθούν μια Arcade Like λογική και κάνουν την δουλειά τους μια χαρά.

Συμπέρασμα

Το Thy Sword είναι μια καλή προσπάθεια στην ενσάρκωση των παλιών Arcade παιχνιδιών αυτού του είδους, με μερικά μυστικά και λεπτομέρειες που του δίνουν χαρακτήρα. Με ωραία και κατανοητά controls και mechanics, που θέλουν τον χρόνο τους για να κατακτηθούν. Δυστυχώς όμως, δεν προσδίδει πολλά από αρτιστικής άποψης με τα γραφικά του και τον ήχο του, όπως επίσης και με το απλό του Story που απλά υπάρχει για να υπάρχει. Δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο σαν Rogue Like παιχνίδι για να του δίνει επαναληψιμότητα και δύσκολα θα ξαναγυρίσεις μετά τον πρώτο τερματισμό. Απευθύνεται λοιπόν στους Fans του είδους, αλλά όχι ότι θα χάσετε κάτι αν δεν το δοκιμάσετε. Ίσως είναι ένας καλός τρόπος να περνάτε τον χρόνο σας αν θέλετε κάτι γρήγορο να παίξετε για 5 με 10 λεπτά.

Θα βρείτε το Thy Sword σε όλες τις κονσόλες στην τιμή των 9,99 ευρώ, και σε PC μέσω Steam στην τιμή των 8,99 ευρώ. Αν κάποια στιγμή το πετύχετε σε κάποια έκπτωση και σας τράβηξε λίγο το ενδιαφέρον δώστε του μια ευκαιρία.

Διαβάστε επίσης για το Review μας πάνω στο Red Wings: Aces of the Sky

Thy Sword

6.8

6.8/10

Θετικά

  • Μικρές λεπτομέρειες που δίνουν χαρακτήρα
  • Ευχάριστο Gameplay και Mechanics
  • Τρέχει και δουλεύει άψογα

Αρνητικά

  • Ελάχιστα Rogue Like στοιχειά
  • Άσκοπο Replayability με λίγη ποικιλία
  • Μονότονος ήχος και μη ιδιαίτερα γραφικά
  • Αδιάφορο και απλό Story

Orestis Syrianoglou

Μεγάλος fan των indie games και ανοιχτός σε προτάσεις παιχνιδιών που έχουν φτιαχτεί με μεράκι, νιάξιμο και στοργή. Έχω ένα παλιό καναλάκι στο youtube και ένα στο twitch όπου streamάρω κάθε τετάρτη στις 16:00. Ανοιχτός σε κουβέντα και συζητήσεις.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.