Game ReviewsReviews

Yakuza Kiwami Review

Για άλλη μια φορά, φοράμε το γκρι κοστούμι και τα λευκά σκαρπίνια του Kazuma Kiryu και επιστρέφουμε στο Kamurocho, μια πόλη που την χαρακτηρίζει η διασκέδαση και το έγκλημα. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι είναι για πρώτη φορά, μιας και το Yakuza Kiwami αποτελεί remake του πρώτου παιχνιδιού. Εν πάση περιπτώσει, ο αγαπητός μας Kiryu βρίσκεται εν μέσω μιας περίπλοκης πλεκτάνης που περιλαμβάνει Yakuza, προδοσίες, απάτες, ανατροπές και την μοίρα όλης της Ιαπωνίας.

Η σειρά Yakuza της Sega έκανε την αρχή της στο Playstation 2. Το πρώτο παιχνίδι κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία ως Ryū ga Gotoku (Like a Dragon) το 2005 και στον υπόλοιπο κόσμο ως Yakuza το επόμενο έτος. Το παιχνίδι έλαβε πολύ καλές κριτικές. Κάποια από τα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του ήταν το καινοτόμο gameplay και η κινηματογραφικού επιπέδου ιστορία και ανάπτυξη των χαρακτήρων.

Η σειρά Yakuza δεν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στη Δύση για πολλαπλούς λόγους. Κακό marketing και κακό localization είναι κάποιοι από τους πιο κύριους. Ωστόσο μετά την επιτυχία του Yakuza 0 και Yakuza 6: The Song of Life η σειρά έλαβε πολλούς νέους fans. Εν μέρη αυτή η αύξηση της δημοτικότητας οδήγησε στην δημιουργία του Yakuza Kiwami (Extreme), ένα πλήρως αναδομημένο remake του πρώτου παιχνιδιού. To Kiwami κυκλοφόρησε το 2016 στο Playstation 3 & 4 στην Ιαπωνία, το 2017 μόνο στο Playstation 4 στον υπόλοιπο κόσμο, το 2019 για PC και το 2020 για Xbox One παγκοσμίως. Developer του παιχνιδιού είναι το Ryu ga Gotoku Studio και publisher η Sega και η Deep Silver.

Το βάρος ενός φόνου

Ο Kazuma Kiryu παίρνει την ευθύνη για τη δολοφονία του Sohei Dojima, που διαπράχθηκε από τον ορκωμένο αδερφό και καλύτερο φίλο του, Akira Nishikiyama. Ο Kiryu, μετά από 10 χρόνια φυλακής, επιστρέφει σε ένα γνώριμο αλλά ταυτόχρονα πολύ διαφορετικό Kamurocho. Ο Nishikiyama τον πρόδωσε και δεν είναι πια ο αδελφικός φίλος που ήξερε, αλλά ένας ψυχρός Yakuza, πατριάρχης της δικιάς του οικογένειας. Η Yumi, παιδική φίλη του Kiryu και του Nishkiyama, αγνοείται. Κλάπηκαν 10 δις του Tojo Clan και το Clan βρίσκεται στα πρόθυρα ενός εσωτερικού πολέμου. Και στην μέση όλων αυτών, η Haruka, ένα μυστηριώδες 9χρονο κορίτσι που ψάχνει την μητέρα του. Αυτή είναι το κλειδί για την επίλυση του μυστηρίου. Ο Kiryu προσπαθεί να προστατέψει το κορίτσι από όλες τις οικογένειες Yakuza που την κυνηγάνε και να λύσει το μυστήριο.

Η ιστορία έχει ιδιαίτερο βάθος, πόσο μάλλον για μια ιστορία που γράφτηκε για βιντεοπαιχνίδι το 2005. Η πλοκή είναι ιδιαίτερα συναρπαστική, καλογραμμένη με ωραίες ανατροπές. Βέβαια, στην μέση χάνει τον καλό ρυθμό που είχε και τον ξαναβρίσκει προς το τέλος της ιστορίας. Οι διάλογοι είναι γραμμή προς γραμμή και τα cutscenes κίνηση προς κίνηση ίδια με το παιχνίδι του 2005. (Προφανώς με καινούργια sound recordings και τα cutscenes αναδομημένα στο καινούργιο engine)

Ωστόσο, διαφέρει από το αρχικό παιχνίδι σε ένα σημαντικό σημείο. Το Kiwami έχει νέα cutscenes συγκεκριμένα για τον Nishikiyama. Αυτά εξερευνούν σε μεγαλύτερο βάθος τον χαρακτήρα και δείχνουν πως ένας σκληρός κόσμος μετέτρεψε έναν καλόκαρδο Yakuza σε έναν αδίστακτο. Είναι εμφανές το ακριβές σημείο που η σκληρή και άδικη ζωή τον “σπάει”. Αυτά τα έξτρα cutscenes και η παρουσία του στο Yakuza 0 είναι πολύ σημαντικά γιατί δείχνουν το βάρος της σχέσης του Nishki με τον Kiryu. Βλέπουμε τον ευγενικό και στοργικό φίλο να μετατρέπεται σε έναν σύνθετο κακό. Τελικά, ο Nishkiyama είναι ένας πολύ συναισθηματικά φορτισμένος χαρακτήρας και πολύ καλογραμμένος κακός.

Σε γενικές γραμμές, οι χαρακτήρες είναι καλογραμμένοι και αναπτύσσονται αρκετά καλά. Πιστεύω αν έχεις παίξει πρώτα το 0, τους εκτιμάς περισσότερο. Ο Kiryu θυμίζει τραγικό ήρωα. Ήταν ορφανός, αλλά είχε κάποια άτομα που θεωρούσε οικογένειά του. Πάει στην φυλακή για έγκλημα που δεν διέπραξε. Κάνει ότι μπορεί, αλλά σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού φαίνεται πως απλώς χάνει. Στο τέλος του παιχνιδιού έχει χάσει την οικογένειά του και τους φίλους του και έχει μείνει μόνος.

Πιστεύω αξίζει να σημειωθεί η ύπαρξη του Majima στο παιχνίδι. Στο Kiwami, όπως και το αρχικό Yakuza, ο Majima είναι ένας μονοδιάστατος χαρακτήρας, αλλά είναι ευχάριστο (για εμένα, όχι για τον Kiryu) όταν ο εμφανίζεται από το πουθενά στο story για να ενοχλήσει τον Kiryu. Τα γεγονότα με τον Majima στη κύρια πλοκή είναι σπάνια, αλλά είναι ενδιαφέρουσες προσθήκες.

Η απρόβλεπτη καθημερινότητα

Τα Yakuza δεν έχουν side quests, έχουν μικρά storylines που τα ονομάζουν “substories”. Τα substories είναι ωραία διασκεδαστικά διαλείμματα από την σοβαρή κύρια πλοκή. Όπως έχω αναφέρει και στο review του Yakuza 0, στην κύρια πλοκή ο Kiryu είναι ένας μοντέρνος Ηρακλής που τα βγάζει πέρα σε όλες τις δυσκολίες που προκύπτουν. Αντ’ αυτού στα substories είναι ο “κανονικός” άνθρωπος μεταξύ των περίεργων και εκκεντρικών κατοίκων του Tokyo.

Αρκετά substories είναι προσπάθειες ανθρώπων να σε εξαπατήσουν, που προκύπτει από την οικονομική κατάσταση της Ιαπωνίας το 2005, όπου και διαδραματίζεται το παιχνίδι. Το Kiwami έχει μεγάλη ποικιλία, πέρα από τα scams αλλά προσωπικά δεν ήταν όσο αξιομνημόνευτα ήταν τα substories του Yakuza 0. Γενικότερα όμως, τα substories είναι αστείες, διασκεδαστικές και ευχάριστες μικρές ιστοριούλες.

Η ύψιστη προδοσία ενός αδερφού

Η ζωή ενός Yakuza

Yakuza Kiwami Review

Fighting

Το Yakuza Kiwami είναι κατά βάση ένα action rpg fighting παιχνίδι. Αυτό το είδος gameplay υπάρχει στα random encounters και στην κυρίως πλοκή. Το Kiwami διατηρεί τα 4 fighting styles του 0, Rush, Brawler, Beast, Legend. Τα πρώτα 3 έχουν υποστεί ελάχιστες αλλαγές για να είναι πιο balanced, ωστόσο εξακολουθούν να είναι ένα γρήγορο και αδύναμο, ένα αργό και δυνατό και ένα ενδιάμεσο fighting style.

Το γρήγορο fighting style του Kiryu (Rush) είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό ενάντια σε έναν αντίπαλο γιατί είναι εύκολο να αποφύγεις επιθέσεις και να αντεπιτεθείς. Το αργό (Beast) είναι ιδιαίτερα δυνατό ενάντια σε πολλούς εχθρούς γιατί έχεις την ικανότητα να σηκώσεις πινακίδες, καναπέδες, μοτοσυκλέτες και ότι άλλο βρεις και να χτυπήσεις πολλούς αντιπάλους μαζί. Ενθαρρύνεται η αλλαγή μεταξύ των fighting style εν μέσω μάχης ανάλογα με την κατάσταση. Κάποιες νέες προσθήκες στις ικανότητες με συνδυασμό με πιο γρήγορη αλλαγή μεταξύ των fighting styles στο Kiwami, δίνει ακόμη περισσότερο κίνητρο για συνεχείς αλλαγές εν μέσω της μάχης.

Φυσικά, το heat mechanic δεν μπορεί να λείπει από παιχνίδι Yakuza. Όσο κάνεις damage σε αντίπαλο (και αργότερα στο παιχνίδι και με blocks) χωρίς παύσεις γεμίζεις το heat meter. Όσο το heat meter ανεβαίνει οι επιθέσεις γίνονται πιο γρήγορες, αλλά έχεις και την επιλογή να “ξοδέψεις” το heat για ένα heat move, ή κάποια abilities συγκεκριμένου fighting style. Τα heat moves καταναλώνουν heat και κάνουν damage στον εχθρό με θεαματικό τρόπο. Μπορείτε να ψάξετε “yakuza heat moves” στο Youtube, ώστε να δείτε τους ευρηματικούς και θεαματικούς τρόπους με τους οποίους τιμωρεί ο Kiryu τους εχθρούς του.

Αλλαγές σε σχέση με το Yakuza 0

Βέβαια, στο Kiwami προστέθηκε άλλο ένα mechanic με βάση το heat. Όταν πολεμάτε ένα boss, σε κάποια σημεία σταματάει να επιτίθεται και αρχίζει να παίρνει πίσω χαμένη ζωή. Σε εκείνη την κατάσταση, αν έχετε κόκκινο heat meter, πρέπει να αλλάξετε στο fighting style που αντιστοιχεί στον εχθρό και να κάνετε ένα KIWAMI heat move, ώστε να σταματήσετε το healing και να κάνετε και έξτρα damage. Από την μία ενδιαφέρον mechanic για τα boss fights της πλοκής, από την άλλη σε έναν βαθμό ενοχλητικό για το σύστημα Majima Everywhere. Απλώς με έκανε να κουβαλάω πάντα Tauriner medicine ώστε να γεμίζω κατευθείαν όποτε βρίσκω τον Majima.

Η άλλη μεγάλη αλλαγή στο fighting σύστημα του Kiwami είναι ο τρόπος που κάνεις level up το skill tree. Στο Yakuza 0 χρησιμοποιείς χρήματα, ενώ το Kiwami έχει ξεχωριστό σύστημα με exp και levels για τα skills και ξεχωριστά τα χρήματα για τα υπόλοιπα. Εν μέρη το καταλαβαίνω, γιατί συνάδει με την θεματική. Το 0 διαδραματίζεται σε περίοδο οικονομικής ανάπτυξης όπου ο κόσμος είχε λεφτά “για πέταμα”. Και με αυτό πηγαίνω σε ένα mechanic που λείπει από το Kiwami, να πετάς λεφτά για να αποφύγεις random encounters. Δεν του έδωσα σημασία στο 0, αλλά τώρα που λείπει φαίνεται, επειδή μετά από ένα σημείο τα random encounters είναι χάσιμο χρόνου. Τελικά, αξίζει να σημειωθεί πως το skill tree του Legendary fighting style δεν ξεκλειδώνεται με levels, αλλά με το σύστημα Majima Everywhere και μερικά με το training του Komaki.

Minigames

Τα minigames του Yakuza Kiwami είναι ποικίλα και υπάρχει κάτι για όλους. Μόνο μερικά παραδείγματα είναι διάφορα είδη τζόγου, bowling, βελάκια, μπιλιάρδο, karaoke, crane games και κλασσικά arcade games της Sega. Εμφανής είναι η απώλεια της disco, αλλά βγάζει νόημα μιας και εμφανίζεται μόνο στο Yakuza 0 που διαδραματίζεται το 1988. Αποκλείεται να αγόραζα ποτέ παιχνίδι με ένα από αυτά ή συλλογές με τέτοια παιχνίδια. Αλλά στο Yakuza είναι διασκεδαστικά. Είναι μια ευχάριστη ανάσα χαλάρωσης από την σοβαρή πλοκή. Το μόνο αρνητικό που έχω για τα minigames είναι ότι δεν κάνει καλή δουλεία να σου εξηγεί πως παίζονται. Όσο πιο περίπλοκο είναι, τόσο χειρότερα το εξηγεί. Χρειάζονται λίγο trial and error για να τα καταλάβεις. Φυσικά, αν δεν θέλεις, δεν παίζεις. Προσωπικά απέφυγα όλα που αφορούν τζόγο επειδή δεν ξέρω να παίζω.

Majima Everywhere

Yakuza Kiwami Review

Όταν ο Kiryu επιστρέφει στο Kamurocho έχει γίνει μαλθακός και δεν είναι πια ο Θρυλικός Δράκος της οικογένειας Dojima. Τουλάχιστον έτσι πιστεύει ο anti-hero Goro Majima, για αυτό συνεχώς τον πολεμάει στον δρόμο, ώστε να αποκτήσει ξανά την χαμένη του δύναμη. Ο Majima είναι ευχαριστημένος μόνο αν πολεμήσει τον Δράκο με την πλήρη δύναμή του.

Τα καλά

Γενικά, ο Majima σου στήνει ενέδρες, σε κυνηγάει, μπορείς να τον βρεις να περιφέρεται στην πόλη, και μπαίνει να σε πολεμήσει ενώ πολεμάς σε random encounters. Όσο τον νικάς παίρνεις exp και κανονικά και για την Majima Everywhere μπάρα. Όταν ανεβαίνεις rank στο Majima Everywhere, υπάρχουν scripted κομμάτια που έχουν πλάκα, μιας και είναι σχεδιασμένα από τον εκκεντρικό και “τρελό” Majima. Πχ οργανώνει ένα ψεύτικο zombie apocalypse με την συμμετοχή όλων των Yakuza της οικογένειάς του.

Οι φορές που μπορείς να πολεμήσεις τον Majima είναι συνδεμένο με το chapter της κύριας πλοκής στο οποίο είσαι, δεν γίνεσαι overpowered. Ωστόσο,το σύστημα αυτό είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό και ενεργά κυνηγούσα τον Majima. Έψαχνα να τον βρω για να ξεκλειδώσω νέες ικανότητες.

Τα κακά

Βέβαια, έχει και τα αρνητικά του. Το Kiwami mechanic γίνεται ενοχλητικό γιατί συμβαίνει 2 φορές κάθε φορά που πολεμάς τον Majima. Και για να τελειώσεις όλο το skill tree τον πολεμάς πολλές δεκάδες φορές. Οπότε τελικά απλώς είχα πάντα tauriner medicine για να γεμίζω κατευθείαν το heat.

Επίσης, πολλά abilities έχουν κάποιες απαιτήσεις για να ξεκλειδωθούν. Τα περισσότερα έχουν έναν βαθμό δυσκολίας αλλά είναι εφικτά. Αυτά όμως που χρειάζεται να πολεμήσεις τον Majima με συγκεκριμένη αμφίεση είναι βασισμένα στην τύχη. Κάθε αμφίεση του Majima έχει μια πιθανότητα να εμφανιστεί. Αρχίζουν να εμφανίζονται αφού εμφανιστεί η αμφίεση σε scripted κομμάτι. Από την μέση περίπου του παιχνιδιού και μετά, αρχίζει να εμφανίζεται ο Zombie Majima. Αυτό για εμένα ήταν το πιο εκνευριστικό κομμάτι του mechanic. Τελείωσα το παιχνίδι και δεν είχα δει ποτέ τον Zombie Majima. Οπότε απλώς κυνηγούσα στο τέλος κάθε Majima, ελπίζοντας ότι θα βρω τον Zombie.

Γενικότερα Mechanics και βελιτώσεις

Το Yakuza Kiwami “πάσχει” από τον ελάχιστα απαρχαιωμένο σχεδιασμό menu που έχει και το 0. Βέβαια, δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα. Αυτό που ήταν πρόβλημα στο 0 και διορθώθηκε στο Kiwami είναι το σύστημα των saves. Στο Kiwami μπορείς να κάνεις save όπου θέλεις και να διαγράψεις τα saves που δεν θέλεις. Τα τηλέφωνα και καρτοτηλέφωνα είναι κυρίως για το item box.

Τα φώτα και τα ακούσματα του Tokyo

Yakuza Kiwami Review

Το Yakuza Kiwami δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις συστήματος και είναι μερικών χρόνων, αλλά κρατάει καλά η μπογιά του. Δεν είναι κανένα αριστούργημα από άποψη γραφικών σε σύγκριση με τα σημερινά δεδομένα αλλά εξακολουθεί να φαίνεται πολύ ωραίο. Το Kamurocho έχει την αίσθηση αληθινής πόλης και όχι μόνο επειδή βασίζεται στην Kabukicho περιοχή του Tokyo. Οι NPC έχουν ποικιλία και δίνουν την αίσθηση μιας ζωντανής πόλης. Άλλοι κάνουν την βόλτα τους, άλλοι κάνουν την δουλειά τους και άλλοι απλώς ζουν την ζωή τους. Αυτή την αίσθηση την δίνουν και μικρές λεπτομέρειες. Παρκαρισμένα ποδήλατα, αμάξια και μοτοσυκλέτες και ακόμη και οι στοίβες σκουπιδιών στους δρόμους.

Το Kiwami δεν διαφέρει ιδιαίτερα από το 0. Από την μία στο fighting ή στα minigames τα animations είναι πολύ ομαλά και από την άλλη κάποιοι χαρακτήρες σε substories κάνουν σπάνια “ρομποτικές” κινήσεις. Και μετά είναι τα καταπληκτικά κινηματογραφικά cutscenes με άπταιστο animation, πανέμορφα γραφικά που μπορείς να δεις ακόμη και τις ρυτίδες και τους πόρους στα πρόσωπα των χαρακτήρων και καταπληκτικό voice acting που χτίζει ιδιαίτερη ένταση. Βέβαια, είναι άψογο από άποψη voice acting μιας και όλοι οι ηθοποιοί είναι βετεράνοι.

Προφανώς δεν υπάρχουν ελλείψεις στο sound design. Τα sound effects είναι ταιριαστά, από τις γροθιές, το σπάσιμο των ποδηλάτων μέχρι και τον ταπεινό γερανό στο arcade. Η μουσική επένδυση είναι και αυτή άψογη, στην πλοκή, στα random encounters, στα minigames και φυσικά στο karaoke. Κάποια αξιοσημείωτα είναι : το Receive You Reborn, νέα έκδοση του τραγουδιού από το πρώτο παιχνίδι, Bakamitai -sorrow- ένα πιο λυπητερό remix του Bakamitai και το Ijisakura 2000, rock remix του Ijisakura. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι στίχοι των τραγουδιών είναι ιδιαίτερα σημαντικοί. Τα Judgement του 0 και Tonight του Kiwami δείχνουν με τον τρόπο τους την σχέση του Kiryu και του Nishki.

Τελική ματιά

Yakuza Kiwami Review

Το Yakuza Kiwami φέρνει το πρώτο παιχνίδι Yakuza στην μοντέρνα εποχή. Ως remake έχει υιοθετήσει κάποια προβλήματα του πρώτου Yakuza. Ωστόσο η πλοκή του Yakuza είναι αρκετά καλή. Συνεπώς το Kiwami με τις προσθήκες του αποτελεί ένα καλά δομημένο παιχνίδι, χωρίς να υστερεί σημαντικά σε κάποια πτυχή του. Ο πυρήνας είναι η ωραία πλοκή και το προσεγμένο και ευχάριστο gameplay αν και ορισμένα κομμάτια μπορούν να θεωρηθούν λίγο απαρχαιωμένα με τα σύγχρονα πρότυπα. Το side content είναι διασκεδαστικό, αλλά δεν σε ενοχλεί αν δεν θέλεις να ασχοληθείς. Ο χάρτης είναι μικρός μεν, πυκνός με δραστηριότητες δε, σε αντίθεση με τους μεγάλους κενούς χάρτες που συνηθίζονται στα σύγχρονα παιχνίδια.

Εν κατακλείδι, το Kiwami είναι ένα αρκετά καλό παιχνίδι από όλες τις απόψεις. Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ένα ξεκάθαρα “Ιαπωνικό” στυλ και αίσθηση του χιούμορ. Τα Yakuza 0 και Kiwami είναι καλές αρχές για να μπεις στην σειρά Yakuza, αλλά προσωπικά θα πρότεινα πρώτα το 0.

Μπορείτε να βρείτε το Yakuza Kiwami για PC στο Steam, για Playstation και για Xbox στα 19,99€

Διαβάστε ΕΔΩ το review του Yakuza 0.

Yakuza Kiwami Review

Yakuza Kiwami

8

8.0/10

Θετικά

  • Πολύ καλογραμμένη πλοκή
  • Διασκεδαστικά side stories
  • Προσεγμένο και ποικίλο gameplay
  • Ενδιαφέρον σύστημα upgrade μέσω του Majima Everywhere

Αρνητικά

  • Δεν εξηγούνται επαρκώς τα mechanics των minigames
  • Ελάχιστα δύσχρηστα menus
  • Η πλοκή υστερεί σε κάποια σημεία όντας του 2005
  • Το Majima Everywhere mechanic καταντάει κουραστικό

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.